Gå til innhold

Folkehøgskole


BeautifulWorld

Anbefalte innlegg

BeautifulWorld

Jeg har søkt om folkehøgskole og fikk plass, og jeg har takke ja. Men jeg er litt skeptisk til å faktisk begynne grunnet min psykisk helse. Psykiateren og alle jeg har snakket med mener dette er bra for meg, at jeg komme til å oppleve nye ting, samt få venner for livet. Jeg er veldig «lost» egentlig og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Surrehuggu

Jeg synes at du bør prøve. Møt opp til høsten og vær positivt innstilt og se hvordan det går. Gi det i alle fall en sjanse fram til jul. Hvis det viser seg å bli helt uutholdelig og uholdbart, er det jo bare å slutte. Men som sagt, jeg ville i alle fall ha ventet til første semester var over ved juletider. 

Jeg tror også at lærere ved folkehøgskoler og andre internatskoler ofte har doble roller som både lærere og omsorgspersoner. (Mye mer enn vanlige lærere ved vanlige skoler). På internatskoler blir det tettere kontakt mellom lærere og elever siden de sees hele døgnet. Du kan derfor fint henvende deg til en eller flere voksenpersoner du får tillit til, for å f.eks. få støtte og oppbacking og hjelp hvis det skulle oppstå noen problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, BeautifulWorld skrev:

Jeg har søkt om folkehøgskole og fikk plass, og jeg har takke ja. Men jeg er litt skeptisk til å faktisk begynne grunnet min psykisk helse. Psykiateren og alle jeg har snakket med mener dette er bra for meg, at jeg komme til å oppleve nye ting, samt få venner for livet. Jeg er veldig «lost» egentlig og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Hva synes dere?

Jeg synes det er en god ide,det er jo en mulighet for utvikling og få venner. Det virker som de har trygge rammer på sånne plasser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeautifulWorld
25 minutes ago, Surrehuggu said:

Jeg synes at du bør prøve. Møt opp til høsten og vær positivt innstilt og se hvordan det går. Gi det i alle fall en sjanse fram til jul. Hvis det viser seg å bli helt uutholdelig og uholdbart, er det jo bare å slutte. Men som sagt, jeg ville i alle fall ha ventet til første semester var over ved juletider. 

Jeg tror også at lærere ved folkehøgskoler og andre internatskoler ofte har doble roller som både lærere og omsorgspersoner. (Mye mer enn vanlige lærere ved vanlige skoler). På internatskoler blir det tettere kontakt mellom lærere og elever siden de sees hele døgnet. Du kan derfor fint henvende deg til en eller flere voksenpersoner du får tillit til, for å f.eks. få støtte og oppbacking og hjelp hvis det skulle oppstå noen problemer. 

Ok, da skal jeg prøve det 😁 Har uansett ingenting å tape på. Og som du sa, vil jeg ha noen å snakke med dersom ting blir dårlig. Vi få håpe at det hjelper med psyken 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeautifulWorld
23 minutes ago, stjernestøv said:

Jeg synes det er en god ide,det er jo en mulighet for utvikling og få venner. Det virker som de har trygge rammer på sånne plasser. 

Sant sant. Jeg vil jo utvikle meg som person, og da er dette en god mulighet for det. Takk for svar 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Gratulerer med plass :)

Første dagen på folkehøyskole er gjerne ganske kaotisk, men det vil rette seg etter hvert. 

Håper du har funnet en skole der du får gjøre på noe som interesserer deg, og at du får stiftet nye og gode bekjentskaper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BeautifulWorld
1 hour ago, FjellOgDalar said:

Gratulerer med plass :)

Første dagen på folkehøyskole er gjerne ganske kaotisk, men det vil rette seg etter hvert. 

Håper du har funnet en skole der du får gjøre på noe som interesserer deg, og at du får stiftet nye og gode bekjentskaper. 

Tusen takk 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...