Gå til innhold

30 timer trening i uka 🤔


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har hørt at noen idrettsutøvere trener 30 timer i uka 🤔 hvordan unngår de å få belastningsskader ? 

Jeg trener cirka 15 timer i uka, men da er det ofte svømming, sykling, osv. Gjør aldri samme tingen dag inn og dag ut. 

Hvordan kan jeg øke det til 30 timer i uka uten å få belastningsskader ? 

Anonymkode: d5b96...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt at noen idrettsutøvere trener 30 timer i uka 🤔 hvordan unngår de å få belastningsskader ? 

Jeg trener cirka 15 timer i uka, men da er det ofte svømming, sykling, osv. Gjør aldri samme tingen dag inn og dag ut. 

Hvordan kan jeg øke det til 30 timer i uka uten å få belastningsskader ? 

Anonymkode: d5b96...9f4

Ikke svar på spørsmålet ditt, men hvordan får man tid til å trene 30 timer i uka om man ikke er profesjonell idrettsutøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt at noen idrettsutøvere trener 30 timer i uka 🤔 hvordan unngår de å få belastningsskader ? 

Jeg trener cirka 15 timer i uka, men da er det ofte svømming, sykling, osv. Gjør aldri samme tingen dag inn og dag ut. 

Hvordan kan jeg øke det til 30 timer i uka uten å få belastningsskader ? 

Anonymkode: d5b96...9f4

Jeg tror ikke det er noe man skal strebe etter med mindre man er profesjonell idrettsutøver og har et solid apparat rundt seg. Det er jo ingen som begynner å trene 30 timer i uka over natten, de øker jo gradvis og forsiktig nettopp for å unngå belastningsskader. De har også trenere, fysioterapeuter og et meget godt kosthold for å gjøre alt så optimalt som mulig.

Dette er ikke noe for mannen i gata og med mindre du har seriøse planer om å bli profesjonell så holder 15 timer i uka i lange baner! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt at noen idrettsutøvere trener 30 timer i uka 🤔 hvordan unngår de å få belastningsskader ? 

Jeg trener cirka 15 timer i uka, men da er det ofte svømming, sykling, osv. Gjør aldri samme tingen dag inn og dag ut. 

Hvordan kan jeg øke det til 30 timer i uka uten å få belastningsskader ? 

Anonymkode: d5b96...9f4

jeg skjønner ikke hvordan du får tid til det jeg, godt gjort :)

Anonymkode: c206c...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt at noen idrettsutøvere trener 30 timer i uka 🤔 hvordan unngår de å få belastningsskader ? 

Jeg trener cirka 15 timer i uka, men da er det ofte svømming, sykling, osv. Gjør aldri samme tingen dag inn og dag ut. 

Hvordan kan jeg øke det til 30 timer i uka uten å få belastningsskader ? 

Anonymkode: d5b96...9f4

Husk på at nok hvile er like viktig som hver treningstime. Hvis du har jobb, så hvordan greier du å trene 15 timer uka og samtidig få nok hvile?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt at noen idrettsutøvere trener 30 timer i uka 🤔 hvordan unngår de å få belastningsskader ? 

Jeg trener cirka 15 timer i uka, men da er det ofte svømming, sykling, osv. Gjør aldri samme tingen dag inn og dag ut. 

Hvordan kan jeg øke det til 30 timer i uka uten å få belastningsskader ? 

Anonymkode: d5b96...9f4

De har jo ikke begynt med det over natten, men gradvis bygd opp toleransen. De har dessuten gjerne et stort støtteapparat med fysioterapeuter, trenere, psykologer, ernæringsfysiolog osv rundt seg. Treningen legges opp variert og med god restitusjon. Mange jobber heller ikke, for jobben deres er trening og konkurranser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker
På 21.7.2019 den 21.09, AnonymBruker skrev:

jeg skjønner ikke hvordan du får tid til det jeg, godt gjort :)

Anonymkode: c206c...296

Har tatt meg et fri år fra skolen :) og jobber heller ikke ( er under 18 år) vanskelig å finne jobb

Anonymkode: d5b96...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 21.7.2019 den 21.20, emilie321 skrev:

Husk på at nok hvile er like viktig som hver treningstime. Hvis du har jobb, så hvordan greier du å trene 15 timer uka og samtidig få nok hvile?

 

På 21.7.2019 den 14.35, Xtra skrev:

Ikke svar på spørsmålet ditt, men hvordan får man tid til å trene 30 timer i uka om man ikke er profesjonell idrettsutøver?

Går som sakt ikke på skole og jobber ikke så jeg fyller dagene mine med trening. Vet ikke helt hva jeg skal bli, derfor har jeg tatt meg et friår for å finne ut av ting ;) 

Anonymkode: d5b96...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg lurer litt på hva som er målet med treningen, og om du er klar over hvor ekstremt det er. 

Mesteparten av timene ha lav intensitet, og det må være variert. Det er mulig profesjonelle trener 30 timer i uka, men en del av timene handler nok mer om teknikk enn å belaste kroppen.

Jeg tror ingen for eksempel kan jogge 30 timer i uka over tid. Verdenseliten løper 150 til 250 km per uke, og balanserer helt på grensen for hva kroppene deres tåler. (Jeg antar det blir maks 20 timer per uke, selv om de tar det veldig rolig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg lurer litt på hva som er målet med treningen, og om du er klar over hvor ekstremt det er. 

Mesteparten av timene ha lav intensitet, og det må være variert. Det er mulig profesjonelle trener 30 timer i uka, men en del av timene handler nok mer om teknikk enn å belaste kroppen.

Jeg tror ingen for eksempel kan jogge 30 timer i uka over tid. Verdenseliten løper 150 til 250 km per uke, og balanserer helt på grensen for hva kroppene deres tåler. (Jeg antar det blir maks 20 timer per uke, selv om de tar det veldig rolig).

Er det sant ? 😱 jeg trodde at det var høy intensitet. Nei målet er bedre helse, at jeg blir sterkere, får mer muskler osv. Elsker jo å trene sånn sett, vil bare gjøre det på en tryggest mulig måte ( slik at jeg ikke pådrar meg selv livsvarige skader) 

Anonymkode: d5b96...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

tviler på du bør legge deg noe mål om og trene 30timer hver uke, stor fare for du blir utbrent en eller annen gang.

Variasjon og forskjellig intensitet er nok koden for og trene mye over lang tid.

toppidrettutøvere legger mesteparten treningen til kansje 60-70 intensitet.

eks løping,sykkel,ski,styrke.

vis du trener 15 timer pr uke, da påstår jeg du er i god form.

restutisjon og kostholdet er like viktig som treningen man gjør

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 21.7.2019 den 14.27, AnonymBruker skrev:

Har hørt at noen idrettsutøvere trener 30 timer i uka 🤔 hvordan unngår de å få belastningsskader ? 

Jeg trener cirka 15 timer i uka, men da er det ofte svømming, sykling, osv. Gjør aldri samme tingen dag inn og dag ut. 

Hvordan kan jeg øke det til 30 timer i uka uten å få belastningsskader ? 

Anonymkode: d5b96...9f4

Proffe drettsutøvere har iblant ikke annet arbeid enn å trene. Dermed så funker det for de. Men for oss som går i jobb er det vanskeligere å trene så mye. 

Jeg vil ikke anbefale å trene så mye som 30 timer i uken. Har selv erfaringen med altfor mye trening og hvilke belastning det medfører kroppen. Jeg fikk mye belastningsskader og ble ofte syk i den tiden da jeg trente ekstremt mye. Tror det er lurt å begrense seg litt. Men viktig å trene. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...