Gå til innhold

Et " galt" spørsmål føler jeg men jeg prøver..


Gjest Tøffe@

Anbefalte innlegg

Gjest Tøffe@

Hvordan komme seg ut av " offerollen" og over i arbeid.

Kjennes like vanskelig som å komme seg ut av " dødens grep".

Hvordan gjør man det?

Takknemmelig for alle tips og råd på veien videre.❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
7 minutter siden, Tøffe@ skrev:

Hvordan komme seg ut av " offerollen" og over i arbeid.

Kjennes like vanskelig som å komme seg ut av " dødens grep".

Hvordan gjør man det?

Takknemmelig for alle tips og råd på veien videre.❤

Offerrollen kom jeg meg ut av ved å tenke at min sjel har valgt dette livet selv, at jeg trengte de erfaringene folk har gitt meg i dette livet. Tenker at vi alle har vår rolle å spille,vi kan velge selv hvem vi vil være. 

I arbeid tror jeg ikke jeg kommer meg i, så da vet jeg ikke. Må vel ha masse viljestyrke da tenker jeg,føler også at jeg er i et slags grep og kommer meg ikke ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, Tøffe@ skrev:

Hvordan komme seg ut av " offerollen" og over i arbeid.

Er ikke du pensjonist?

Anonymkode: 8b2a2...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Nei kun i startgropen. 

Jeg har tenkt tanken at årsakene kanskje er å finne i at jeg selv aldri har vært villig til å ta kostnadene ved å komme videre. Betale for mer privat hjelp osv. Alt har kostnader i dag noe også politikere vet tror jeg. Alle partiene oppfordrer jo bare om pengestøtte til sine prosjekter. Politiker er kanskje yrket å satse på?

Eller er det bare slik at det er så forferdelig mange som trenger hjelp i dag og mange veldig nød. Man kan kanskje snart begynne å snakke om eldre som bare blir " dumpet" av familien sin fordi de ikke er inntektsbringende nok. Politikere uttaler seg jo allerede nå i så uklare vendinger også om så mangt blant annet om pensjoner som om de eldre ikke har noen "samfunnskontrakt" lenger. ( jeg vet jeg spissformulerer og at der er så mange andre svake grupper det skal tas høyde for også)

Enkelte mener jo at fastlegene er så presset at mange snart står for fall. Det kan bli for meget for alle selv leger.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, Tøffe@ skrev:

Nei kun i startgropen. 

Hvorfor skal du ut i arbeid da?

Anonymkode: 8b2a2...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Tøffe@ skrev:

Fordi jeg ikke har lyst å gi opp. Føler meg ikke helt " ferdig" om du skjønner?

Å bli tidlig pensjonist fordi helsen ikke holder er ikke å gi opp. 

Anonymkode: 4f7b6...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Kanskje ikke.Det er ikke så enkelt da jeg er ikke gammel nok pr.dato til full pensjon. Det blir som i politikken. Jeg tror de fleste av oss bare ønsker de minst kostnadskrevende løsningene på problemene vi ofte ikke har regien av selv. Ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Uansett rød eller blå side. ( i politikken)Det er sjelden noen får både i pose og sekk tror jeg.Alt har så store kostnader i dag. Det finnes ingen kvikk fix tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Jeg takker for innspill og avslutter tråden her.😊

 

Det er ikke alt som bare er greit synes jeg derfor har jeg bestilt time hos fastlegen og noe annet straks over ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...