Gå til innhold

Er du fornøyd med banken din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du byttet bank i løpet av livet?

Synes du der burde være flere banker?

Kanskje en bank for " småfolk"? 

Anonymkode: 12918...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Har du byttet bank i løpet av livet?

2. Synes du der burde være flere banker? Kanskje en bank for " småfolk"? 

Anonymkode: 12918...dbd

1. Nei, har hatt samme bank fra jeg var nyfødt. Har imidlertid byttet filial når jeg har flyttet til nye byer. Er godt fornøyd, ellers hadde jeg byttet. Har opprettet sparekonto i en annen bank med høyere rente, men der kommer jeg aldri til å ta opp lån.

2. Nei det ser jeg ingen grunn til. Er ikke alle banker for alle da? 

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller er du den lojale typen på dette området i livet som i det meste.

Anonymkode: 12918...dbd

1. Det at jeg ikke har byttet har nada med lojalitet å gjøre. Forsikringsselskap har jeg byttet flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg byttet fra DNB til Sbanken. Dnb ville ikke la meg refinansiere kretdittkortgjeld med boliglån, så da byttet jeg og fikk refinansiere / baket inn drittgjeld i boliglånet, som er langt under 50% belånt.

Anonymkode: 5464f...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på min tredje bank, eller i dag har jeg egentlig to. Har stort sett vært fornøyd, bortsett fra den gangen jeg ønsket å låne penger til min første bil ved å øke lånet på leiligheten, og fikk nei, selv om jeg hadde vært kunde i banken i nesten 30 år uten mislighold. Hasta la vista, sa jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Xtra skrev:

Hasta la vista, sa jeg.

Jeg har også sagt hasta la vista et par ganger, og sagt at jeg tar med jr og eks med i dragsuget. Etter det har jeg alltid møtt velvilje... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er godt fornøyd med banken min. Er alltid noe som kunne vært bedre men det er det samme i de andre bankene og. 

Anonymkode: 892b8...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller er du den lojale typen på dette området i livet som i det meste.

For meg handler det nok mer om latskap enn om lojalitet. Vi gjør akkurat det forbrukerøkonomene fraråder å gjøre - sjekker sjelden eller aldri konkurrentene og blir der vi er, både mht. bank, forsikring, strøm osv. Men jeg har noen sparepenger i en helt annen bank, siden renta er omtrent ingenting i "dagligbanken".

Jeg havnet i den banken jeg bruker fordi den i sin tid hadde filial der jeg bodde. Dette var i silurtiden da man gikk i banken, brukte sjekk og hadde bankkort som ikke var til noe annet enn legitimasjon.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde postbanken i studietida men så ble det jo fusjoneringer i banknæringen.Senere da mine nærmeste brukte forskjellige banker og jeg på eldre dager hjalp dem litt i forbindelse med det så fikk jeg mulighet til å sammenlikne mer. Profesjonaliteten er ikke like høy over alt. Enkelte på min jobb var veldig aktive og bevisste og byttet en del bank og sa de sparte mye  på det men var allikevel mye i en annen situasjon enn jeg følte jeg så jeg gjorde ikke det samme.

Jeg er også veldig godt fornøyd med profesjonalitet men ser ikke bort fra at der kunne vært flere banker og økt konkurranse.Tror det ville vært fordelaktig spesielt for unge personer i startfasen.

Anonymkode: 12918...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg hadde en lokal sparebank da jeg var barn. Så byttet jeg til Postsparebanken da jeg flyttet hjemmefra, fordi den hadde filialer over hele landet. Etter noen år, muligens da jeg giftet meg, gikk jeg over til mannens lokale sparebank, og der har jeg blitt. Er veldig fornøyd med service. Rentenivået er trolig helt middels - jeg sjekker veldig sjelden... Men blir nok i den banken for alltid 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...