Gå til innhold

Besøk av utenlandsk familie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev ingenting om å få lov til, men i mange kulturer så samles kvinnene sammen hjemme og mennene på kafe.  Jeg kunne godt ha spurt om kvinnene ønsket å gå på kafe, men det er slett ikke vanlig.

Anonymkode: 25ef9...48d

Den gode gamle kjønnssegregeringen med kvinnene hjemme på kjøkkenet altså.

Anonymkode: b0287...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den gode gamle kjønnssegregeringen med kvinnene hjemme på kjøkkenet altså.

Anonymkode: b0287...09e

Jeg er ikke hjemme på kjøkkenet når jeg er sammen med syklubben min.  Menn er ikke tillatt der.

Anonymkode: 25ef9...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, frosken skrev:

Dersom det er dette de har blitt invitert til å gjøre, så er det jo ikke drøyt av de besøkende at de blir boende. Derimot virker det veldig ugreit dersom trådstarter ikke har vært enig i at de skal ta i mot besøk. 

Jeg ser ikke i startinnlegget fra ts at hun ikke var enig.  Hvis hun har protestert kraftig mot besøket så er det hele ganske merkelig.

Anonymkode: 25ef9...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke hjemme på kjøkkenet når jeg er sammen med syklubben min.  Menn er ikke tillatt der.

Anonymkode: 25ef9...48d

Deg om det.

Anonymkode: b0287...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke i startinnlegget fra ts at hun ikke var enig.  Hvis hun har protestert kraftig mot besøket så er det hele ganske merkelig.

Anonymkode: 25ef9...48d

Det er ikke merkelig at hun hadde protestert på å være vertinne for hans familie.

Anonymkode: b0287...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke merkelig at hun hadde protestert på å være vertinne for hans familie.

Anonymkode: b0287...09e

For meg hadde det vært merkelig å protestere kraftig på besøk av hans familie, men det er mer merkelig hvis han ikke hører på hennes protester.  Hvis de bor sammen så er det begges hjem.

Anonymkode: 25ef9...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt naturlig i mange kulturer å bo sammen hele tiden, og der er det også enorm gjestfrihet.  En sønn nekter ikke familien sin å komme på besøk.  Hvis du hadde reist bort mens svigerfamilien din var på besøk hadde jeg betraktet deg som uhøflig og sur hurpe.  Slik oppfører man seg ikke engang i Norge selv om nordmenn er kalde og avvisende sies det i andre samfunn.

Anonymkode: 25ef9...48d

Hvis samboeren min hadde dumpet familien sin, som i tillegg ikke snakker et språk jeg forstår, i fanget mitt i ferien min og dratt på jobb selv - da vet jeg sannelig ikke om det er han eller jeg som er frekk om jeg hadde reist bort! For det hadde jeg faktisk gjort. På den annen side hadde den mannen aldri blitt min samboer uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Hvis samboeren min hadde dumpet familien sin, som i tillegg ikke snakker et språk jeg forstår, i fanget mitt i ferien min og dratt på jobb selv - da vet jeg sannelig ikke om det er han eller jeg som er frekk om jeg hadde reist bort! For det hadde jeg faktisk gjort. På den annen side hadde den mannen aldri blitt min samboer uansett...

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke i startinnlegget fra ts at hun ikke var enig.  Hvis hun har protestert kraftig mot besøket så er det hele ganske merkelig.

Anonymkode: 25ef9...48d

Har en mistanke om at hun ikke er forespurt engang, men det er bare gjetting fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For meg hadde det vært merkelig å protestere kraftig på besøk av hans familie, men det er mer merkelig hvis han ikke hører på hennes protester.  Hvis de bor sammen så er det begges hjem.

Anonymkode: 25ef9...48d

Ikke rart man protesterer når han selv drar på jobb og overlater ansvaret til sin samboer som ikke snakker språket.

Anonymkode: b0287...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke hjemme på kjøkkenet når jeg er sammen med syklubben min.  Menn er ikke tillatt der.

Anonymkode: 25ef9...48d

Kan ikke kvinnene dra på kafe? Eller det er mulig de kanskje ikke får lov av mennene. Slik er det i visse kulturer.

Anonymkode: b0287...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er blitt absurd. Her spinnes det på gjetninger og forhåndskunnskaper i villaen sky.

Anonymkode: 25ef9...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan ikke kvinnene dra på kafe? Eller det er mulig de kanskje ikke får lov av mennene. Slik er det i visse kulturer.

Anonymkode: b0287...09e

Det er rett og slett ikke tradisjoner i mange kulturer at kvinner drar på kafe, men ts kan gjerne foreslå det og sjekke reaksjonene.

Anonymkode: 25ef9...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er rett og slett ikke tradisjoner i mange kulturer at kvinner drar på kafe, men ts kan gjerne foreslå det og sjekke reaksjonene.

 

Nei, og de får neppe heller lov av mennene? Feministene er påfallende stille om dette.

Anonymkode: b0287...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
9 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg ville ikke fått lov til å gjøre det han gjør. Kona gir klar beskjed om hva som er ok. Mer enn noen dager besøk fra min familie er f.eks ikke ok. De er ikke uvenner. Jeg tror de oppriktig koser seg sammen så lenge det er snakk om et par dager. Saken er at hun vil ha ferie, slappe av og ikke varte opp andre hele tiden. Hun blir mer sliten enn meg av andre folk, selv om hun egentlig er mer utadvendt.

Hennes famile er så rastløs at der blir det aldri snakk om mer enn et par overnattinger uansett.

Du får være høflig når det først har blitt sånn, men du trenger nok å stikke av litt. Finn på ting du må gjøre og røm huset. Ta en 15km joggetur.

 

Forresten tror jeg dette kan komme av kulturforskjeller, så jeg vil ikke legge skylden på typen din alene. Dere burde klare å snakke om sånt, selv om det er vanskelig. 

Man må jo være høflig. Enig i det. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg ville ikke fått lov til å gjøre det han gjør. Kona gir klar beskjed om hva som er ok. Mer enn noen dager besøk fra min familie er f.eks ikke ok. De er ikke uvenner. Jeg tror de oppriktig koser seg sammen så lenge det er snakk om et par dager. Saken er at hun vil ha ferie, slappe av og ikke varte opp andre hele tiden. Hun blir mer sliten enn meg av andre folk, selv om hun egentlig er mer utadvendt.

Hennes famile er så rastløs at der blir det aldri snakk om mer enn et par overnattinger uansett.

Du får være høflig når det først har blitt sånn, men du trenger nok å stikke av litt. Finn på ting du må gjøre og røm huset. Ta en 15km joggetur.

 

Forresten tror jeg dette kan komme av kulturforskjeller, så jeg vil ikke legge skylden på typen din alene. Dere burde klare å snakke om sånt, selv om det er vanskelig. 

Det som jeg reagerer på er at samboeren  lager middag til alle mens han tilbyr ikke meg. Så jeg lager min egen middag mens de er her. Mulig det er normalt men jeg ble litt sjokket. 

Anonymkode: c0d32...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det som jeg reagerer på er at samboeren  lager middag til alle mens han tilbyr ikke meg. Så jeg lager min egen middag mens de er her. Mulig det er normalt men jeg ble litt sjokket. 

Anonymkode: c0d32...fa3

Virkelig? Sjokkerende! Virkelig!

Anonymkode: b0287...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det som jeg reagerer på er at samboeren  lager middag til alle mens han tilbyr ikke meg. Så jeg lager min egen middag mens de er her. Mulig det er normalt men jeg ble litt sjokket. 

Anonymkode: c0d32...fa3

Dette må være bare tull - du fremstiller det som om det er mange som bor hos dere for tiden og han lager vel ikke akkurat antall porsjoner slik at det ikke blir nok til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, frosken skrev:

Dersom det er dette de har blitt invitert til å gjøre, så er det jo ikke drøyt av de besøkende at de blir boende. Derimot virker det veldig ugreit dersom trådstarter ikke har vært enig i at de skal ta i mot besøk. 

Jeg sa ja til at han kunne ta imot besøk.  Det er jo kjekt men det kan by på mye rare situasjoner og... spesiellt når man ikke kan språket osv 

Anonymkode: c0d32...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Lillemus skrev:

Dette må være bare tull - du fremstiller det som om det er mange som bor hos dere for tiden og han lager vel ikke akkurat antall porsjoner slik at det ikke blir nok til deg.

Han tilbyr meg ikke middag. Og jeg vil ikke bare ta av maten heller siden vi deler 50 /50 på alt . Og det var ikke meg som hadde kjøpt maten.  

Anonymkode: c0d32...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...