Gå til innhold

Får tropenatter og varmerekorder.... men alle fortsetter som før


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har lenge vært svært skeptisk til at menneskene skal klare å slutte helt eller kraftig redusere mengden co2 utslipp, og selv med tropenetter og varmerekorder virker ingen bry seg, alle fortsetter som før, oljen skal pumpes, biler skal kjøres, befolkningstallet skal økes (for det er jo berikende og flott), forbruket skal økes, plast skal brukes, fly skal flys, alt skal fortsette som før bare enda mer og bedre for oss mennesker

At selv ekstremvarmen ikke endrer noe i folks holdninger, er vel bevis på at det ikke er håp for å snu trenden. Resultatet blir at all olje vil brennes, all kull vil brennes, til vi går tom for disse resursene. Dette vil medføre ca 10 graders global oppvarming i snitt er estimatene

Hva som skjer så vet ingen, men mest sannsynlig vil det bryte ut masse kriger om nye landområder når mange opplever at deres gamle landområder ikke er beboelige lenger, kanksje vil mange se til Norge for å "kjøle seg ned". 

Hvordan tror du fremtiden vil se ut, har du tro på at MDG vil redde kloden (mens de kjører diesel taxi i oslo for å spare tid.... ) eller går det i dass selv med slike noble redningsmenn ?

 

Kjør debatt (eller bil ;) ) Tut tut. Og god berikelse ;) 

Anonymkode: dc8b0...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Slik alt er nå tviler jeg på hele suppa fra A til Å. Det er min ærlige magefølelse.

Anonymkode: 84c5b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik alt er nå tviler jeg på hele suppa fra A til Å. Det er min ærlige magefølelse.

Anonymkode: 84c5b...45b

Alt er ikke så lett å si hvem som er " the winning teem". Da tror jeg man må være "orakelet i Delphi" eller en eller annen datamaskin.

Jeg tror bare det går på dunken med oss alle.

Anonymkode: 84c5b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lenge vært svært skeptisk til at menneskene skal klare å slutte helt eller kraftig redusere mengden co2 utslipp, og selv med tropenetter og varmerekorder virker ingen bry seg, alle fortsetter som før, oljen skal pumpes, biler skal kjøres, befolkningstallet skal økes (for det er jo berikende og flott), forbruket skal økes, plast skal brukes, fly skal flys, alt skal fortsette som før bare enda mer og bedre for oss mennesker

Det er ikke mulig å sette bremsen på og stoppe alt opp på dagen.

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

At selv ekstremvarmen ikke endrer noe i folks holdninger, er vel bevis på at det ikke er håp for å snu trenden. Resultatet blir at all olje vil brennes, all kull vil brennes, til vi går tom for disse resursene. Dette vil medføre ca 10 graders global oppvarming i snitt er estimatene

Jeg er ikke så pessimistisk.  Trenden er i ferd med å snu og teknisk utvikling går enormt fort.  Jeg tror mine etterkommere har et godt liv foran seg i mange generasjoner.  Forandringer vil skje og har alltid skjedd.

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tror du fremtiden vil se ut, har du tro på at MDG vil redde kloden (mens de kjører diesel taxi i oslo for å spare tid.... ) eller går det i dass selv med slike noble redningsmenn ?

Hvorvidt MDG redder kloden vet jeg ikke, men de er med på å få mennesker til å våkne.  Tid er viktig i dagens samfunn og det er ikke lett å endre på det.  Jeg har ikke tenkt å slutte og fly, men jeg er betenkt over hvor ofte jeg flyr med halvtomme fly.  Flyselskapene konkurrerer helt vilt om setene.  Der må det settes inn tiltak.

Anonymkode: 9c399...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

For oss som ikke er i styre og stell tror jeg bare man kan prøve å være så sparsommelig man bare kan uten dermed å bli gjerrig selvsagt. Det er det eneste " miljøtiltak" jeg føler jeg selv kan iverksette som en helt vanlig person.

Anonymkode: 84c5b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det er trist at det går ad Dundas. Men jeg ser ikke noe quick fix. Blir nok ikke så fint i fremtiden dersom klimamarerittet virkelig blir som det ser ut til å bli. Det rammer sikkert verst der folk allerede har det ille. Så det blir nok mye migrasjon. Jeg tror ikke det blir særlig hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt har man ikke godt av mener jeg også. Dette er scenarioer menneskeheten ikke har fortjent. Denne " Trump - bølgen" virker jo også bare negativt inn på en hel verden.

Nei, sparsommelighet er veien å gå. Det tar hensyn til alle. Ingen annen farbar vei finnes ut av uføret ekspertene nå aner omrisset av.

Anonymkode: 84c5b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle har vi våre problemer. Ansvaret tilligger styre og stell høyere opp i samfunnet føler bare jeg.

Anonymkode: 84c5b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enkelte i denne debatten går det trill rundt for synes jeg. At handler om pengemaksimering.Lite bryr de seg om din og min helse som jo berøres om alt dette holder stikk som man hører om i korte nyhetsbulletenger. Selv har jeg bare kastet kortene og mener ansvaret ligger høyt oppe i samfunnet ikke hos oss på grunnplanet. Men selvfølgelig det er lett å bli bekymret for hvordan alt vil gå. Lytter mer til en gammel hitlåt " Do not worry be happy".

Anonymkode: 84c5b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte i denne debatten går det trill rundt for synes jeg. At handler om pengemaksimering.Lite bryr de seg om din og min helse som jo berøres om alt dette holder stikk som man hører om i korte nyhetsbulletenger. Selv har jeg bare kastet kortene og mener ansvaret ligger høyt oppe i samfunnet ikke hos oss på grunnplanet. Men selvfølgelig det er lett å bli bekymret for hvordan alt vil gå. Lytter mer til en gammel hitlåt " Do not worry be happy".

Anonymkode: 84c5b...45b

Ansvaret ligger hos oss alle sammen, men det er ingen grunn til å overdrive.  Vi må tenke oss om før vi bruker og kaster.  Det er et ansvar som ligger på hver og en personlig.

Anonymkode: 9c399...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle de politiske partiene står jo nå frem i valgkampen tradisjonen tro og tar ansvar. Hvor mye man skal ta dem bokstavelig eller ta dem på ordet er jo opp til alle som følger med i debatten.Også å bedømme hva som kun er valgflesk. Å evaluere blir jo noe ettertidas kommentatorer vil drive med forhåpentlig. Slik tenker jeg. Men et engasjement utover det er jo opp til alle og enhver. Men det er mye av hva de politikrrenr sier som bare virker skummelt og skremmende synes jeg. Hvordan de ser for seg alt.

Jeg vet ikke om jeg tar turen til valgurnene noe mer. Jeg får se.

Anonymkode: 84c5b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mennesker er så forskjellige. Vi vet jo en del om bipolare her. Tror det er mange av dem i styre og stell. Går mye i bølger og følelser og det er et sunt tegn tror jeg.❤

Alt trenger man ikke tror jeg å interessere seg så mye for politikk. Man blir litt mer avslepet med årene tror jeg bare.

Men jeg ønsker alle et lykkelig valg og håper de kan leve med det. Uansett ikke noe ekteskap for neste eller påfølgende år legges kabalen på ny.😊

Anonymkode: 84c5b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er jo også først og fremst et lokalvalg med lokale ansvarsavklaringer. Har vel ikke så mye å si for så mye.

Anonymkode: 84c5b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle miljø er ikke særlig gode. Jeg tror det er mange fler enn båtflytningene som flykter og flytter over hele verden også i Norge tror jeg. Aldri har folk flyttet på seg mer tror jeg. Som vel er et utslag og muliggjøres av økonomisk vekst i verden.

Anonymkode: 84c5b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

IPCC snakker ikke om 10 graders oppvarming, selv ikke i 300 års perspektiv. Det er snakk om 2-3 grader, og opp mot 4-5 i de mest pessimistiske projeksjonene. Projeksjonene er basert på ulike antagelser om hvordan økonomien og teknologien vil utvikle seg. 

Ditt scenario høres ut som et teoretisk "hva-om-vi-brant-all-oljen-på-én-gang" scenario, men åpenbart er det ingen i IPCC som anser det som realistisk.

4-5 grader er mer enn nok til å gjøre store områder ulevelige, og sette i gang stor migrasjon, gjøre matproduksjon vanskeligere etc etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 28.7.2019 den 12.09, AnonymBruker skrev:

Jeg har lenge vært svært skeptisk til at menneskene skal klare å slutte helt eller kraftig redusere mengden co2 utslipp, og selv med tropenetter og varmerekorder virker ingen bry seg, alle fortsetter som før, oljen skal pumpes, biler skal kjøres, befolkningstallet skal økes (for det er jo berikende og flott), forbruket skal økes, plast skal brukes, fly skal flys, alt skal fortsette som før bare enda mer og bedre for oss mennesker

At selv ekstremvarmen ikke endrer noe i folks holdninger, er vel bevis på at det ikke er håp for å snu trenden. Resultatet blir at all olje vil brennes, all kull vil brennes, til vi går tom for disse resursene. Dette vil medføre ca 10 graders global oppvarming i snitt er estimatene

Hva som skjer så vet ingen, men mest sannsynlig vil det bryte ut masse kriger om nye landområder når mange opplever at deres gamle landområder ikke er beboelige lenger, kanksje vil mange se til Norge for å "kjøle seg ned". 

Hvordan tror du fremtiden vil se ut, har du tro på at MDG vil redde kloden (mens de kjører diesel taxi i oslo for å spare tid.... ) eller går det i dass selv med slike noble redningsmenn ?

 

Kjør debatt (eller bil ;) ) Tut tut. Og god berikelse ;) 

Anonymkode: dc8b0...1fe

hadde de sluttet med fly, så tror jeg at biler på bensin, ikke hadde økt co2 utslipp. tenk dere, fly har massse liter drivstoff og flere enn 1000 fly flyr oppi himmelen hver eneste dag. biler med bensin er ingenting iforrhold til de gigantiske literene på fly. diesel er nokk litt verre enn bensin. jeg syns det skulle værr invistert i lyntog istedenfor fly.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...