Gå til innhold

Kan jeg være gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har mirena hormonspiral, fikk satt den inn i juni for 5 år siden 3 mnd etter fødsel. Har den siste tiden vært ganske hormonell, sint, irritert, trøtt osv. Har tenkt at dette kanskje er fordi hormonspiralen virker i 5 år og nå liksom er ferdig? 

Men nå har jeg tenkt litt på om det kanskje går an å bli gravid? Jeg har vært kvalm litt opp å ned med litt oppkast helt ut av det blå. Er veldig trøtt å sliten hele tiden. Litt sår og øm i brystene. Er på hytten nå så har ikke mulighet til å kjøpe en test den neste uken men er det en mulighet at jeg kanskje er gravid eller kan det rett og slett bare være hormoner eller mangler av hormoner?

Anonymkode: 04547...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er jo klart å jeg skal selfølgelig gjøre det, men lurer jo på om kanskje noen har erfaring selv. Ift hormonspiral etter en viss tid bla

Endret av Rhian
Endret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei, spiral gir ikke så mye hormoner på kroppen:) jeg tror kanskje du kan være gravid siden det har gått 5 år nå og sikkert ikke har like mye beskyttelse mot graviditet. + du har typiske symptomer, når hadde du mensen sist?  

 

Uansett ta en test når du kan og like til💗

Anonymkode: 33bd8...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er fremdeles godt beskyttet mot graviditet, selv om ikke avgir hormoner. Den er fremdeles like sikker som en kobberspiral. Som andre har nevnt, er det svært lite hormoner i spiralen. Nivået tilsvarer én minipille i uken, i følge gynekologen min. 

Uansett, svaret får du ved å ta en test. Disse fås kjøpt tilnærmet overalt i dag, sikkert også på nærmeste bensinstasjon eller matbutikk ved hytta. 

Anonymkode: dc9ee...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er fremdeles godt beskyttet mot graviditet, selv om ikke avgir hormoner. Den er fremdeles like sikker som en kobberspiral. Som andre har nevnt, er det svært lite hormoner i spiralen. Nivået tilsvarer én minipille i uken, i følge gynekologen min. 

Anonymkode: dc9ee...37e

Vet av minst 2 som har blitt gravide med kobberspiralen på plass da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...