Gå til innhold

Er det lett å regne ut strømregningen på forhånd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men i utgangspunktet så sa han at jeg skulle betale mye mindre i husleie enn han pga inntektsforskjellen.  Men nå har han forandret mening og vil at det skal fordeles 50 / 50.

Det er en ganske betydelig endring i forutsetningene for samboerskapet. Hva er det som ligger bak den forandringen, og når skjedde dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, laban skrev:

Det er en ganske betydelig endring i forutsetningene for samboerskapet. Hva er det som ligger bak den forandringen, og når skjedde dette?

Han sa at han mente det var rett at jeg betalte mindre enn han slik at jeg får ned et vanskelig lån. Det sa han før vi flyttet sammen. Men jeg sa at jeg var fornøyd uansett bare med å dele på husleien. Etter at vi flyttet sammen så sa han at han hadde kommet frem til at det rettferdige var å dele på husleien, strømmen pluss internett. Men jeg mistet bostøtten og det ble litt hardere økomisk enn jeg hadde trodd. 

Anonymkode: 81f3d...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sa at han mente det var rett at jeg betalte mindre enn han slik at jeg får ned et vanskelig lån. Det sa han før vi flyttet sammen. Men jeg sa at jeg var fornøyd uansett bare med å dele på husleien. Etter at vi flyttet sammen så sa han at han hadde kommet frem til at det rettferdige var å dele på husleien, strømmen pluss internett.

Det der forsto jeg ikke så mye av, men det gjelder kommunikasjonen dere imellom generelt. Hva mente du med at du var fornøyd "bare med å dele på husleien"? Dere leier jo sammen, så det er da en selvfølge?

Uansett - hvis dere skal dele alt i to og en liten variasjon i strømforbruk kan bli et problem som skaper bekymring og diskusjon, er det bedre at dere betaler nøyaktig halvparten hver eneste måned, ikke annenhver gang. Selv om han ikke vil ha felles konto til mat og annet forbruk, bør dere ha en felles konto til faste regninger. Så setter hver av dere inn halve husleia på den før forfall (fast oppdrag), og når dere får en regning som har med boligen å gjøre (strøm, internett mm.), setter begge inn nøyaktig halvparten av beløpet før dere betaler den fra regningskontoen.

For å gjenta meg selv: Hvis hver eneste regning / ekstrautgift skal skape problemer, kommer ikke dette til å fungere.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, laban skrev:

Det der forsto jeg ikke så mye av, men det gjelder kommunikasjonen dere imellom generelt. Hva mente du med at du var fornøyd "bare med å dele på husleien"? Dere leier jo sammen, så det er da en selvfølge?

Uansett - hvis dere skal dele alt i to og en liten variasjon i strømforbruk kan bli et problem som skaper bekymring og diskusjon, er det bedre at dere betaler nøyaktig halvparten hver eneste måned, ikke annenhver gang. Selv om han ikke vil ha felles konto til mat og annet forbruk, bør dere ha en felles konto til faste regninger. Så setter hver av dere inn halve husleia på den før forfall (fast oppdrag), og når dere får en regning som har med boligen å gjøre (strøm, internett mm.), setter begge inn nøyaktig halvparten av beløpet før dere betaler den fra regningskontoen.

For å gjenta meg selv: Hvis hver eneste regning / ekstrautgift skal skape problemer, kommer ikke dette til å fungere.

Det jeg mener er at dersom jeg ikke får økomien til å strekke til for å klare meg så hva skal jeg gjøre da ? Mulig jeg bare kan gi opp hele samboerskapet allerede for jeg er nødt til å regne grundig og tenke penger for å klare meg. Forstår du hva jeg mener? 

Anonymkode: 81f3d...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, laban skrev:

Det der forsto jeg ikke så mye av, men det gjelder kommunikasjonen dere imellom generelt. Hva mente du med at du var fornøyd "bare med å dele på husleien"? Dere leier jo sammen, så det er da en selvfølge?

Uansett - hvis dere skal dele alt i to og en liten variasjon i strømforbruk kan bli et problem som skaper bekymring og diskusjon, er det bedre at dere betaler nøyaktig halvparten hver eneste måned, ikke annenhver gang. Selv om han ikke vil ha felles konto til mat og annet forbruk, bør dere ha en felles konto til faste regninger. Så setter hver av dere inn halve husleia på den før forfall (fast oppdrag), og når dere får en regning som har med boligen å gjøre (strøm, internett mm.), setter begge inn nøyaktig halvparten av beløpet før dere betaler den fra regningskontoen.

For å gjenta meg selv: Hvis hver eneste regning / ekstrautgift skal skape problemer, kommer ikke dette til å fungere.

Han ønsker ingen felles konto. 

Anonymkode: 81f3d...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, laban skrev:

Det der forsto jeg ikke så mye av, men det gjelder kommunikasjonen dere imellom generelt. Hva mente du med at du var fornøyd "bare med å dele på husleien"? Dere leier jo sammen, så det er da en selvfølge?

Uansett - hvis dere skal dele alt i to og en liten variasjon i strømforbruk kan bli et problem som skaper bekymring og diskusjon, er det bedre at dere betaler nøyaktig halvparten hver eneste måned, ikke annenhver gang. Selv om han ikke vil ha felles konto til mat og annet forbruk, bør dere ha en felles konto til faste regninger. Så setter hver av dere inn halve husleia på den før forfall (fast oppdrag), og når dere får en regning som har med boligen å gjøre (strøm, internett mm.), setter begge inn nøyaktig halvparten av beløpet før dere betaler den fra regningskontoen.

For å gjenta meg selv: Hvis hver eneste regning / ekstrautgift skal skape problemer, kommer ikke dette til å fungere.

Jeg kommer til å spørre om han klær er strømregningen denne gang. Om den er litt høy så er det ikke meg som har brukt mye strøm. Jeg vet at jeg bruker lite strøm. Men jeg krangler ikke på det altså. 

Anonymkode: 81f3d...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg mener er at dersom jeg ikke får økomien til å strekke til for å klare meg så hva skal jeg gjøre da? Mulig jeg bare kan gi opp hele samboerskapet allerede for jeg er nødt til å regne grundig og tenke penger for å klare meg. Forstår du hva jeg mener? 

Anonymkode: 81f3d...37b

Ja, det er lett å forstå at du ikke kan bo et sted du ikke har råd til. Men du visste at du ville miste bostøtten som samboer, så jeg forstår ikke hvordan du havnet i en situasjon der du først antydet at du (sitat) "var fornøyd uansett bare med å dele på husleien" (uten å presisere at du var avhengig av en skjevdeling i forhold til inntekt?) og deretter aksepterer en 50/50-deling som er såpass uforutsigbar at den lille variasjonen kan gjøre at regnskapet ditt ikke går opp.

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han ønsker ingen felles konto. 

Anonymkode: 81f3d...37b

Har du spurt hvorfor han ikke godtar en felles konto til akkurat de utgiftene dere skal dele nøyaktig i to, slik jeg beskrev ovenfor? Ikke mat, transport og annet forbruk, men strøm, nett og husleie? Hva er det som er så tiltrekkende ved en løsning der disse regningene kan bli gjenstand for diskusjon hver gang de dukker opp:

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer til å spørre om han klarer strømregningen denne gang. Om den er litt høy så er det ikke meg som har brukt mye strøm. Jeg vet at jeg bruker lite strøm. Men jeg krangler ikke på det altså. 

Det er akkurat den situasjonen der jeg ser som et mareritt: Hvem sin tur er det til å betale, og hvem burde egentlig betale? Opprett en regningskonto, les av beløpet på regningen, sett inn halvparten hver og betal. Hvis strømregningen av uforklarlige årsaker varierer mye selv om dere etter ditt utsagn ikke har elektrisk oppvarming, sjekk om dere kan endre abonnementet slik at dere betaler et fast beløp pr. måned og får oppgjør / avregning (som dere da deler likt på) én gang i året.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, laban skrev:

Ja, det er lett å forstå at du ikke kan bo et sted du ikke har råd til. Men du visste at du ville miste bostøtten som samboer, så jeg forstår ikke hvordan du havnet i en situasjon der du først antydet at du (sitat) "var fornøyd uansett bare med å dele på husleien" (uten å presisere at du var avhengig av en skjevdeling i forhold til inntekt?) og deretter aksepterer en 50/50-deling som er såpass uforutsigbar at den lille variasjonen kan gjøre at regnskapet ditt ikke går opp.

Har du spurt hvorfor han ikke godtar en felles konto til akkurat de utgiftene dere skal dele nøyaktig i to, slik jeg beskrev ovenfor? Ikke mat, transport og annet forbruk, men strøm, nett og husleie? Hva er det som er så tiltrekkende ved en løsning der disse regningene kan bli gjenstand for diskusjon hver gang de dukker opp:

Det er akkurat den situasjonen der jeg ser som et mareritt: Hvem sin tur er det til å betale, og hvem burde egentlig betale? Opprett en regningskonto, les av beløpet på regningen, sett inn halvparten hver og betal. Hvis strømregningen av uforklarlige årsaker varierer mye selv om dere etter ditt utsagn ikke har elektrisk oppvarming, sjekk om dere kan endre abonnementet slik at dere betaler et fast beløp pr. måned og får oppgjør / avregning (som dere da deler likt på) én gang i året.

Han vet om at jeg har minimalt med penger å klare meg med. Jeg er åpen om det. Men jeg forsøker å være raus med penger der jeg kan. 

Jeg vet at jeg gjorde en tabbe med å flytte med tanke på at dette kan bli dyrere for meg enn før. Men jeg håper ikke at et samboerforhold ryker pga jeg må være sparsommelig. Om han vil hjelpe meg så er det bare flott og. Jeg ville ha vært til hjelp for han om jeg tjente langt mer penger enn han. 

Anonymkode: 81f3d...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, laban skrev:

Ja, det er lett å forstå at du ikke kan bo et sted du ikke har råd til. Men du visste at du ville miste bostøtten som samboer, så jeg forstår ikke hvordan du havnet i en situasjon der du først antydet at du (sitat) "var fornøyd uansett bare med å dele på husleien" (uten å presisere at du var avhengig av en skjevdeling i forhold til inntekt?) og deretter aksepterer en 50/50-deling som er såpass uforutsigbar at den lille variasjonen kan gjøre at regnskapet ditt ikke går opp.

Har du spurt hvorfor han ikke godtar en felles konto til akkurat de utgiftene dere skal dele nøyaktig i to, slik jeg beskrev ovenfor? Ikke mat, transport og annet forbruk, men strøm, nett og husleie? Hva er det som er så tiltrekkende ved en løsning der disse regningene kan bli gjenstand for diskusjon hver gang de dukker opp:

Det er akkurat den situasjonen der jeg ser som et mareritt: Hvem sin tur er det til å betale, og hvem burde egentlig betale? Opprett en regningskonto, les av beløpet på regningen, sett inn halvparten hver og betal. Hvis strømregningen av uforklarlige årsaker varierer mye selv om dere etter ditt utsagn ikke har elektrisk oppvarming, sjekk om dere kan endre abonnementet slik at dere betaler et fast beløp pr. måned og får oppgjør / avregning (som dere da deler likt på) én gang i året.

Når han ikke vil ha felles konto så kommer jeg til å betale min del for alt. Men siden han har hatt gjester hele måneden så lar jeg han betale strømmen om han tilbyr seg å ta den, selv om den ble dyrere enn forrige måned da jeg betalte. 

Jeg vil forsøke å finne et billigere sted å bo for oss når bindingstiden på denne leilighet er over. Jeg mener at man bør vise litt forståelse for at alle har ikke like god økonomi uten at man behøver å gå til samboerbrudd.  

Anonymkode: 81f3d...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når han ikke vil ha felles konto så kommer jeg til å betale min del for alt. Men siden han har hatt gjester hele måneden så lar jeg han betale strømmen om han tilbyr seg å ta den, selv om den ble dyrere enn forrige måned da jeg betalte. 

Det er akkurat det surret der som vil forsvinne av seg selv, dersom dere lager en regningskonto til (bare) de faste utgiftene. Jeg synes du skal ta den diskusjonen (om hva som er galt med den løsningen for akkurat disse regningene som dere er enige om skal deles uansett), den sparer dere for 2-3 mer ubehagelige diskusjoner pr. måned.

Du kommer til å bli nervevrak hvis du skal stresse deg opp foran hver eneste strømregning. Hva skal dere gjøre til vinteren, hvis plutselig prisene stiger og / eller nettleien øker - da kan det bli forskjell på for eksempel desember og januar, uten at noen kan ta "skylden" fordi det har blitt laget mer mat enn ellers? En sommer uten langvarig tørke er den minst problematiske perioden i året mht. strømutgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest det du har skrevet her inne over lengre tid. Laban har kommet med veldig mange gode råd til deg om økonomi og hvordan man kan gjøre ting på en ryddig måte, og det er leit å se hvordan din samboer ser ut til å vise liten forståelse for de ryddige og enkle løsningene når det kommer til å dele faste utgifter. Du trenger forutsigbarhet når det kommer til din økonomi, og dette synes jeg han viser svært lite forståelse for.

Jeg har sagt til deg før at jeg tror du er i ferd med å bli skikkelig lurt. Når jeg leser det du skriver, tenker jeg at din samboer bør sitte med noen ekstremt gode egenskaper som veier opp for de mindre gode. Hva er det som gjør at du tenker at dette er en fyr du vil satse framtida di på? Hvis du lager en oversikt for deg sjøl med hans pluss- og minussider, hvilken side er det som veier tyngst? Du trenger ikke svare på dette hvis du ikke vil, hensikten min er at du kan bevisstgjøre deg sjøl litt. Det er selvfølgelig mulig at jeg tar feil, men ville ikke ting vært mer forutsigbart (især med tanke på økonomi og kommunikasjonsvansker!) om du bodde for deg sjøl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er mye bedre med felles økonomi. I tidligere samboerforhold så hadde vi felles økonomi. Og vi satt inn penger til felles konto utifra hva vi tjente. Husker at han tjente mye mer enn meg og det ble tatt hensyn til slik at ingen av oss slet økonomisk. 

Men i mitt nye samboerforhold så ønsker han å ikke dele økonomi. Og det aksepterer jeg. Men i utgangspunktet så sa han at jeg skulle betale mye mindre i husleie enn han pga inntektsforskjellen.  Men nå har han forandret mening og vil at det skal fordeles 50 /50. Dvs at det blir veldig tungt økonomisk for meg.

Beklager, men fatter ikke at du ønsker å være samboer med denne fyren. 

Anonymkode: e02ea...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, laban skrev:

Det er akkurat det surret der som vil forsvinne av seg selv, dersom dere lager en regningskonto til (bare) de faste utgiftene. Jeg synes du skal ta den diskusjonen (om hva som er galt med den løsningen for akkurat disse regningene som dere er enige om skal deles uansett), den sparer dere for 2-3 mer ubehagelige diskusjoner pr. måned.

Du kommer til å bli nervevrak hvis du skal stresse deg opp foran hver eneste strømregning. Hva skal dere gjøre til vinteren, hvis plutselig prisene stiger og / eller nettleien øker - da kan det bli forskjell på for eksempel desember og januar, uten at noen kan ta "skylden" fordi det har blitt laget mer mat enn ellers? En sommer uten langvarig tørke er den minst problematiske perioden i året mht. strømutgifter.

Men jeg kan ikke oppta lån for å klare utgiftene om de blir for store. Jeg må finne et nytt sted å bo dersom jeg ikke får nok jobbing innen bindingstiden er over. Jeg motsetter meg aldri på å dele på utgifter. Så jeg er ikke vanskelig. Men jeg forsøker å ta hensyn til lommeboken uansett. 

Jeg skal undersøke om det er mulig for han at vi har felles konto igjen. Men jeg tror svaret blir nei. Men jeg skal forsøke.  

Anonymkode: 81f3d...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han vet om at jeg har minimalt med penger å klare meg med. Jeg er åpen om det. Men jeg forsøker å være raus med penger der jeg kan. 

Det har du rett og slett ikke økonomi til.

Anonymkode: e02ea...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om det er lett å finne ut hvordan strømforbruket ligger ann på forhånd? 

Jeg og samboer bytter på å betale strømmen annenhver gang. Jeg betalte siste regning og den var lav. Men nå har vi hatt gjester / familie og venner av han på sommerferie. De bruker mye å lage mat i ovnen og på platen til hvert måltid. Så jeg er redd strømregningen blir høy. Og det er jeg som står som ansvarlig for den for du den står registrert på meg. 

Jeg vil la samboer betale den. Men om den blir mye høyere enn da jeg betalte så bør nok jeg være med å betale på den.. 

Noen som vet om man kan regne ut beløpet på forhånd? 

Anonymkode: 81f3d...37b

 

For å svare på spørsmålet ditt, nå som det har kommet smarte strømmålere, så kan du sjekke daglig strømforbruk via elhub.no (https://plugin.elhub.no/)
Der logger du inn med BankID eller lignende, og da får du se ditt målerpunkt.

Her er f.eks månedlig oversikt
image.thumb.png.8a8cee4fe55414f9d6123b08b8522346.png

Daglig oversikt
image.thumb.png.b89b24c2394034399bc9ea0c1ea5812e.png

Her ser du f.eks når jeg var på ferie, da er strømforbruket konsistent lavt.

Og timesavlesing
image.thumb.png.f3cab5b6454d8b696fb570f966fcad28.png

Og når jeg er på jobb, da er forbruket også lavt.

 

Nå er det ca. 1 dags forsinkelse fra strømleverandøren sender inn data til Elhub, til det er tilgjengelig.

 

Men jeg bruker Tibber som strømselskap, og da har jeg kjøpt deres Tibber Pulse enhet, som kobles inn i AMS strømmåleren, så kan jeg se strømforbruket i sanntid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, omBratteng skrev:

 

For å svare på spørsmålet ditt, nå som det har kommet smarte strømmålere, så kan du sjekke daglig strømforbruk via elhub.no (https://plugin.elhub.no/)
Der logger du inn med BankID eller lignende, og da får du se ditt målerpunkt.

Her er f.eks månedlig oversikt
image.thumb.png.8a8cee4fe55414f9d6123b08b8522346.png

Daglig oversikt
image.thumb.png.b89b24c2394034399bc9ea0c1ea5812e.png

Her ser du f.eks når jeg var på ferie, da er strømforbruket konsistent lavt.

Og timesavlesing
image.thumb.png.f3cab5b6454d8b696fb570f966fcad28.png

Og når jeg er på jobb, da er forbruket også lavt.

 

Nå er det ca. 1 dags forsinkelse fra strømleverandøren sender inn data til Elhub, til det er tilgjengelig.

 

Men jeg bruker Tibber som strømselskap, og da har jeg kjøpt deres Tibber Pulse enhet, som kobles inn i AMS strømmåleren, så kan jeg se strømforbruket i sanntid. 

Takk for tipset. Men ikke meningen å regne på det. Jeg betaler for meg men jeg ønsker ikke å komme i betalingsproblemer så det må jeg ta hensyn til. 

Anonymkode: 81f3d...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har du rett og slett ikke økonomi til.

Anonymkode: e02ea...b63

Egentlig ikke. Men jeg kan føle meg gniten noen ganger. Men jeg må ta hensyn til at jeg ikke får betalingsproblemer. 

Anonymkode: 81f3d...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal undersøke om det er mulig for han at vi har felles konto igjen. Men jeg tror svaret blir nei. Men jeg skal forsøke.  

Du må presisere at det handler om felles konto for bare de utgiftene dere er enige om å dele i to nøyaktig like deler. Jeg lurer veldig på hva som er argumentene mot dette - særlig hvis han egentlig ikke liker å diskutere økonomi. Da er dette på plass én gang for alle, og dere trenger bare dele regningsbeløpet på to og betale.

Men hvis han foretrekker annenhver gang, gir jo den kommende strømregningen deg ingen grunn til bekymring. Da er det jo hans tur uansett, og det er ikke ditt problem om den er 80 kr høyere enn da du betalte forrige gang.

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg kan ikke oppta lån for å klare utgiftene om de blir for store. Jeg motsetter meg aldri på å dele på utgifter. Så jeg er ikke vanskelig. Men jeg forsøker å ta hensyn til lommeboken uansett. 

 

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler for meg men jeg ønsker ikke å komme i betalingsproblemer så det må jeg ta hensyn til. 

Du trenger ikke kverne på dette, det er ingen her som mener at lån er løsningen eller at det er du som er vanskelig.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han vet om at jeg har minimalt med penger å klare meg med. Jeg er åpen om det. Men jeg forsøker å være raus med penger der jeg kan. 

Hvordan kan man være raus hvis man lever på et veldig stramt budsjett? I lys av de eksemplene på kommunikasjonsproblemer du har beskrevet her, er jeg usikker på om denne åpenheten din har nådd helt fram.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg kan ikke oppta lån for å klare utgiftene om de blir for store. Jeg må finne et nytt sted å bo dersom jeg ikke får nok jobbing innen bindingstiden er over. Jeg motsetter meg aldri på å dele på utgifter. Så jeg er ikke vanskelig. Men jeg forsøker å ta hensyn til lommeboken uansett. 

Jeg skal undersøke om det er mulig for han at vi har felles konto igjen. Men jeg tror svaret blir nei. Men jeg skal forsøke.  

Anonymkode: 81f3d...37b

Du kan eventuelt vurdere å ikke dele likt, men dere holder dere til opprinnelig avtale om husleie, nemlig at han betaler mest. Det er helt rimelig når han insisterte på en leilighet som er for dyr for deg (om jeg husker rett). Det var det du trodde før du flyttet.

Det må være vanskelig for ham å si nei til det dere var enige om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Gargamel skrev:

Du kan eventuelt vurdere å ikke dele likt, men dere holder dere til opprinnelig avtale om husleie, nemlig at han betaler mest. Det er helt rimelig når han insisterte på en leilighet som er for dyr for deg (om jeg husker rett). Det var det du trodde før du flyttet.

Det må være vanskelig for ham å si nei til det dere var enige om.

Han ville kun bo i en moderne og litt større leilighet enn hva jeg tenkte på. 

Jeg er enig med deg at det er helt rett og rimelig at min økonomiske situasjon blir tatt hensyn til. Han ville at lånet mitt skulle gå nedover og hjelpe med det. Men nå vil ikke lånet gå noe særlig ned dersom dette blir dyrt. Så jeg kommer til å gå med på at han betaler mer uten dårlig samvittighet siden han tjener over dobbelt så mye som meg. Men ikke han å feil at jeg står i fare for å få betalingsproblemer pga lån som jeg har. Men han er nok best tjent med å hjelpe til der det absolutt trengs. Mener at et forhold bør tåle at en av partene har dårligere økonomi enn den andre.  Han har sagt at han bryr seg ikke om at jeg har dårlig økonomi og at det ikke er noe han vil dumpe mer for. 

Er enig med deg i det du skriver. 

Anonymkode: 81f3d...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...