Gå til innhold

Pris på gaver til barna/ søsken/ venner osv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tenker på hvilke pris som er greit å legge seg på , og hva som forventes. 

Jeg har et barn som har bursdag snart og vurderer å gi maks 200 kr. Høres gniten ut. Men det med tanke på at jeg sliter med lav inntekt og gjeld osv. Jeg har også flere andre i familien som har bursdag. Og vurderer å kjøpe noe for 50 kr til hver. Har funnet noen t-skjorter for 50 kr stykk. 

Hva synes dere om prisen jeg legger meg på? Synes dere det er for lite å gi? 

Anonymkode: 2c843...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på hvilke pris som er greit å legge seg på , og hva som forventes. 

Jeg har et barn som har bursdag snart og vurderer å gi maks 200 kr. Høres gniten ut. Men det med tanke på at jeg sliter med lav inntekt og gjeld osv. Jeg har også flere andre i familien som har bursdag. Og vurderer å kjøpe noe for 50 kr til hver. Har funnet noen t-skjorter for 50 kr stykk. 

Hva synes dere om prisen jeg legger meg på? Synes dere det er for lite å gi? 

Anonymkode: 2c843...e76

Man gir det man har anledning til å gi.

Anonymkode: 2751d...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på hvilke pris som er greit å legge seg på , og hva som forventes. 

Jeg har et barn som har bursdag snart og vurderer å gi maks 200 kr. Høres gniten ut. Men det med tanke på at jeg sliter med lav inntekt og gjeld osv. Jeg har også flere andre i familien som har bursdag. Og vurderer å kjøpe noe for 50 kr til hver. Har funnet noen t-skjorter for 50 kr stykk. 

Hva synes dere om prisen jeg legger meg på? Synes dere det er for lite å gi? 

Anonymkode: 2c843...e76

Det skal ikke være belastning for økonomien å gi gaver.  Det er forhåpentligvis ingen som forventer dyre gaver, og de som er rundt deg vet sikkert om din økonomiske situasjon.  Gi de gavene du har tenkt å gi og ikke tenk mer på det.

Anonymkode: 43abc...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på hvilke pris som er greit å legge seg på , og hva som forventes. 

Jeg har et barn som har bursdag snart og vurderer å gi maks 200 kr. Høres gniten ut. Men det med tanke på at jeg sliter med lav inntekt og gjeld osv. Jeg har også flere andre i familien som har bursdag. Og vurderer å kjøpe noe for 50 kr til hver. Har funnet noen t-skjorter for 50 kr stykk. 

Hva synes dere om prisen jeg legger meg på? Synes dere det er for lite å gi? 

Anonymkode: 2c843...e76

Man skal selvsagt ikke gi dyrere gaver enn det man har råd til.

 

Men 50 kroner er jo bare småpenger i dag. Med mindre mottaker er veldig fattig og ikke har klær, tror jeg mange ikke er interessert i å få en t-skjorte til 50 kr. Da er det etter min mening bedre å plukke en blomsterbukett og gi et fint kort, bake en kake eller lage noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på hvilke pris som er greit å legge seg på , og hva som forventes. 

Jeg har et barn som har bursdag snart og vurderer å gi maks 200 kr. Høres gniten ut. Men det med tanke på at jeg sliter med lav inntekt og gjeld osv. Jeg har også flere andre i familien som har bursdag. Og vurderer å kjøpe noe for 50 kr til hver. Har funnet noen t-skjorter for 50 kr stykk. 

Hva synes dere om prisen jeg legger meg på? Synes dere det er for lite å gi? 

Anonymkode: 2c843...e76

Man gir ut fra det man har råd til, men t-skjorte til 50 kr er kanskje ikke den beste ideen. Det er mulig å gi en gave uten at den koster skjorta, og i dette prissjiktet kan kreativitet hjelpe på. Hva med å kjøpe en bok du VET vil treffe, og skrive et kort om hvorfor du valgte nettopp denne (salg i alle bokhandler gjennom hele året). Eller finne en kokebok og skrive inn noen av dine favorittoppskrifter som du feks har servert mottaker tidligere?

Likte ellers Xtras forslag om å plukke en pen bukett villblomster i tillegg, det koster nada. Syns forslaget om å bake noe er god, men klær til 50,- eller nips syns jeg ikke er noen god ide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et barn som har bursdag snart og vurderer å gi maks 200 kr.  (…) Hva synes dere om prisen jeg legger meg på? Synes dere det er for lite å gi? 

Man skal selvsagt aldri gi gaver man ikke har råd til å gi. Mine egne (voksne) barn forventer nok litt større ting enn noe til 200 kr, men det er jo fordi de vet jeg har penger til det. Ingen voksne med vettet i behold liker tanken på at noen skal bruke mer enn de egentlig har råd til, på presanger.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også flere andre i familien som har bursdag. Og vurderer å kjøpe noe for 50 kr til hver. Har funnet noen t-skjorter for 50 kr stykk. 

Sånne gaver mellom voksne synes jeg er noe tull. Er dere nødt til å holde på den tradisjonen - kanskje synes flere i familien at det er unødvendig?

I din situasjon - hvis du er nødt til å gi gave - ville jeg gjort slik @Xtra foreslår: Erstatt de T-skjortene med et gavekort på en tjeneste eller noe du plukker / lager / baker selv, og legg heller de femtilappene i gaver til dine egne barn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
21 minutter siden, laban skrev:

Man skal selvsagt aldri gi gaver man ikke har råd til å gi. Mine egne (voksne) barn forventer nok litt større ting enn noe til 200 kr, men det er jo fordi de vet jeg har penger til det. Ingen voksne med vettet i behold liker tanken på at noen skal bruke mer enn de egentlig har råd til, på presanger.

Sånne gaver mellom voksne synes jeg er noe tull. Er dere nødt til å holde på den tradisjonen - kanskje synes flere i familien at det er unødvendig?

I din situasjon - hvis du er nødt til å gi gave - ville jeg gjort slik @Xtra foreslår: Erstatt de T-skjortene med et gavekort på en tjeneste eller noe du plukker / lager / baker selv, og legg heller de femtilappene i gaver til dine egne barn.

 

Jeg har kjøpt t-skjorter for 50. De var fine. Har slike t-skjorter selv og jeg elsker de. De ser langt dyrere ut enn de gjør  :). De kunne koster 149 -200 kr per stykk. Veldig god kvalitet på de. 

Anonymkode: 2c843...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt t-skjorter for 50. De var fine. Har slike t-skjorter selv og jeg elsker de. De ser langt dyrere ut enn de gjør  :). De kunne koster 149 -200 kr per stykk. Veldig god kvalitet på de. 

Anonymkode: 2c843...e76

Det er helt greit å gi t-skjorter til noen du kjenner.  Du vet hva de liker og hvis du vet at de liker slike t-skjorter så gir du det.  Selv hadde jeg satt pris på tjenester, men ikke kaker eller syltetøy.  Jeg bor alene og spiser ikke kaker eller syltetøy så jeg ville heller hatt en t-skjorte😊.

Anonymkode: 43abc...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 4.8.2019 den 16.21, AnonymBruker skrev:

Det er helt greit å gi t-skjorter til noen du kjenner.  Du vet hva de liker og hvis du vet at de liker slike t-skjorter så gir du det.  Selv hadde jeg satt pris på tjenester, men ikke kaker eller syltetøy.  Jeg bor alene og spiser ikke kaker eller syltetøy så jeg ville heller hatt en t-skjorte😊.

Anonymkode: 43abc...676

Jeg hadde selv blitt superglad om jeg fikk t-skjorte fordi jeg bruker t-skjorter hele tiden. Stort forbruk i trening og ellers. 

Men derimot: jeg hadde blitt glad for gaven uansett men jeg spiser ikke verken kaker/ konfekt/ og bryr meg heller ikke om kokebøker. Men jeg hadde blitt glad for det jeg fikk uansett for det er tanken som teller. 

Anonymkode: 2c843...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...