Gå til innhold

Begynner jeg å bli psykotisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Var innlagt med det de kalte massive vrangforestillinger, noe jeg er uenig i, men må innrømme zyprexa hjalp på ubehaget mitt.. bla står det i epikrisen jeg tror jeg kan lese tankene til folk på gaten. 

 

Nå idag var jeg og hentet to pakker indisk mat til meg og venninna mi og på t-banestasjonen satt en jente jeg mener tenkte at det er æsj at feite meg skal spise to pakker mat på egenhånd

 

Så kom jeg på epikrisen min... herregud begynner jeg å bli psykotisk igjen???

Anonymkode: 13f34...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke kategorisert slike tanker som vrangforestillinger. Det finnes faktisk en del folk der ute som er så ufine at de tenker på den måten når de ser overvektige personer som enten spiser, eller har handlet, mye/usunn mat. For noen tid tilbake hørte jeg til og med en ansatt i kassen på COOP kommentere at kunden ikke hadde godt av de varene hun ville kjøpe. Det å harselere og latterliggjøre tykke mennesker er dessverre temmelig utbredt. At en som overvektig blir vâr for slike holdninger og ubehagelige blikk er en høyst normal konsekvens den slags holdninger i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu

Enig med bibben i at dette kan være vanlige tanker for overvektige som ser ned på seg selv. Jeg har slike tanker  støtt og stadig, men er ikke psykotisk av den grunn ;)

Endret av Surrehuggu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg var psykotisk ville jeg jage de med kniv og var nær ved å føle meg på grensen til utagerende

men da skal jeg roe bekymringen min

takk:)

Anonymkode: 13f34...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var innlagt med det de kalte massive vrangforestillinger, noe jeg er uenig i, men må innrømme zyprexa hjalp på ubehaget mitt.. bla står det i epikrisen jeg tror jeg kan lese tankene til folk på gaten. 

 

Nå idag var jeg og hentet to pakker indisk mat til meg og venninna mi og på t-banestasjonen satt en jente jeg mener tenkte at det er æsj at feite meg skal spise to pakker mat på egenhånd

 

Så kom jeg på epikrisen min... herregud begynner jeg å bli psykotisk igjen???

Anonymkode: 13f34...406

Jeg tenker at dette kommer litt an på hvor overbevist du er om at jenta på T-banestasjonen tenkte dette. Dersom du er overbevist om at du kan vite at hun tenkte det, så ville jeg blitt bekymret. 

Lagde dere en mestringsplan/kriseplan da du var innlagt, slik at du vet hva som er symptomer som kan tyde på at du er i ferd med å bli syk igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, frosken skrev:

Jeg tenker at dette kommer litt an på hvor overbevist du er om at jenta på T-banestasjonen tenkte dette. Dersom du er overbevist om at du kan vite at hun tenkte det, så ville jeg blitt bekymret. 

Lagde dere en mestringsplan/kriseplan da du var innlagt, slik at du vet hva som er symptomer som kan tyde på at du er i ferd med å bli syk igjen?

Jeg følte meg på randen av utagerende, at jeg skulle begynne og skrike til henne

ville ikke ha mestringsplan, hatt så mange før

Anonymkode: 13f34...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
28 minutter siden, bibben skrev:

Jeg ville ikke kategorisert slike tanker som vrangforestillinger. Det finnes faktisk en del folk der ute som er så ufine at de tenker på den måten når de ser overvektige personer som enten spiser, eller har handlet, mye/usunn mat. For noen tid tilbake hørte jeg til og med en ansatt i kassen på COOP kommentere at kunden ikke hadde godt av de varene hun ville kjøpe. Det å harselere og latterliggjøre tykke mennesker er dessverre temmelig utbredt. At en som overvektig blir vâr for slike holdninger og ubehagelige blikk er en høyst normal konsekvens den slags holdninger i samfunnet.

Jeg synes ikke noe av det de kaller vrangforestillinger er nettopp det. Men jeg hadde andre tegn på psykose som usammenhengende og latens. Og tankeforstyrrelser men vet ikke hva det er?

Anonymkode: 13f34...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For et par år siden hadde jeg store problemer med kvinner i hijab, de symbolsk skrek ut at de skulle til himmelen mens jeg skulle brenne i helvete. Så rakk finger og kalte de vantro. Men dette har gått over. Men jeg sleit skikkelig da

Anonymkode: 13f34...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg følte meg på randen av utagerende, at jeg skulle begynne og skrike til henne

ville ikke ha mestringsplan, hatt så mange før

Anonymkode: 13f34...406

Har du jevnlig kontakt med FACT eller en annen behandler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, frosken skrev:

Har du jevnlig kontakt med FACT eller en annen behandler?

Ja skal handle mat med fact denne uken. Håper de ikke ber meg ta zyprexa igjen. Syns det er kjipt om min vanlige medisin ikke er sterk nok

Anonymkode: 13f34...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja skal handle mat med fact denne uken. Håper de ikke ber meg ta zyprexa igjen. Syns det er kjipt om min vanlige medisin ikke er sterk nok

Anonymkode: 13f34...406

Bra at du treffer FACT denne uken. Du kan jo fortelle om episoden på T-banestasjonen i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke noe med psykose å gjøre dette her.. en psykose starter i de aller fleste tilfeller veeeldig sakte før det bryter ut og et av symptomene man har da er isolasjon. At man isolerer seg fra venner og familie.

Anonymkode: 8e756...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dr.mcstuffins
På 5.8.2019 den 22.44, AnonymBruker skrev:

Jeg følte meg på randen av utagerende, at jeg skulle begynne og skrike til henne

ville ikke ha mestringsplan, hatt så mange før

Anonymkode: 13f34...406

At du tror at hun tenkte det er ikke unormalt. Jeg ville også tenkt slik. 

Men å være på randen til å skrike til henne er noe annet. Da er det på vei ut av proposjoner. Og litt antipsykotika vil gjøre saken så meget bedre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...