Gå til innhold

Kan angsten virkelig gjøre dette med meg?


Millee89

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en hel del  symptomer selv om jeg ikke har helseangst eller dødsangst. Er ikke redd for slike ting i det hele tatt, går sjelden til lege og har innfunnet meg med at det ikke er annen årsak enn generell angst ( som ikke er relatert til min kropp og helse, men utenforliggende ting) og psykisk stress. 

Det å gå i konstant frykt og alarmberedskap gir utslag i en rekke symptomer både fysisk og psykisk og som blir langvarige.  Det blir vel ikke bedre før angsten slipper tak. Noe fysisk smerte er vel også endel av det å være menneske. Spesielt kvinne. 

Anonymkode: d17aa...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.8.2019 den 14.56, AnonymBruker skrev:

Jeg har en hel del  symptomer selv om jeg ikke har helseangst eller dødsangst. Er ikke redd for slike ting i det hele tatt, går sjelden til lege og har innfunnet meg med at det ikke er annen årsak enn generell angst ( som ikke er relatert til min kropp og helse, men utenforliggende ting) og psykisk stress. 

Det å gå i konstant frykt og alarmberedskap gir utslag i en rekke symptomer både fysisk og psykisk og som blir langvarige.  Det blir vel ikke bedre før angsten slipper tak. Noe fysisk smerte er vel også endel av det å være menneske. Spesielt kvinne. 

Anonymkode: d17aa...811

Tusen takk for svar! ❤❤❤

 

Men er det en "kjent" sak at helseangst osv typisk kan gi spenningshodepine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Millee89 skrev:

 Men er det en "kjent" sak at helseangst osv typisk kan gi spenningshodepine?

Angst i de fleste former får oss jo til å spenne oss, så det vil jeg mene er mer vanlig enn uvanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2019 den 17.30, issomethingwrong skrev:

Ja, som jeg skrev sist så lager angsten symptomer fra det organsystem man er redd for. F.eks hodepine ved angst for hjernesvulst og rask puls/ekstraslag ved angst for hjertesykdom. 

Det er helt normalt og du må tillegge dette angsten, ikke sykdommen du er redd for :) 

Ja tankens kraft er sterk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2019 den 20.40, stjernestøv skrev:

Ja tankens kraft er sterk. 

Ja det er helt tydelig at den er.. skremmende hvor sterke symptomer man kan få... 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Millee89 skrev:

Ja det er helt tydelig at den er.. skremmende hvor sterke symptomer man kan få... 😞

Ja det er det, og jo mer vi tenker på det jo mer kommer det. Best å prøve å flytte fokus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.8.2019 den 19.31, stjernestøv skrev:

Ja det er det, og jo mer vi tenker på det jo mer kommer det. Best å prøve å flytte fokus. 

Jeg prøver ofte det. Da går det bra en stund. Helt til jeg setter meg ned igjen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Millee89 skrev:

Jeg prøver ofte det. Da går det bra en stund. Helt til jeg setter meg ned igjen... 

Ja det skal ikke være lett,hva med medisiner? Nå når jeg har tatt xeplion har jeg hatt mindre angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja det skal ikke være lett,hva med medisiner? Nå når jeg har tatt xeplion har jeg hatt mindre angst. 

Legen min ønsker ikke å gi meg medisiner mot helseangsten min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Millee89 skrev:

Legen min ønsker ikke å gi meg medisiner mot helseangsten min..

Syns det var litt rart, helseangst kan gi mange plager og symptomer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. har begynt å gå til psykolog da. Men dukker jo opp nye fysiske symptomer hele tiden..  har hatt kvalme, vondt i brystet, hodepine.. 

Nå opplever jeg prikking i ene foten...konstant hele dagen. Kan det også være pga angsten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Millee89 skrev:

Ja.. har begynt å gå til psykolog da. Men dukker jo opp nye fysiske symptomer hele tiden..  har hatt kvalme, vondt i brystet, hodepine.. 

Nå opplever jeg prikking i ene foten...konstant hele dagen. Kan det også være pga angsten? 

Prikking har jeg veldig ofte og det er angst,har også hatt vondt i hjertet så tror det og er angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Prikking har jeg veldig ofte og det er angst,har også hatt vondt i hjertet så tror det og er angst. 

Har liksom fått i "oppgave" å oppsøke legen mindre. Jeg har jo vært der 7-8 ganger på 2 mnd. 

Føler ikke jeg kan dukke opp igjen hver eneste gang det kommer et nytt symptom. Men jeg blir redd... såklart. Ettersom jeg har helseangst. Redd for at prikkingen skyldes noe alvorlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Millee89 skrev:

Har liksom fått i "oppgave" å oppsøke legen mindre. Jeg har jo vært der 7-8 ganger på 2 mnd. 

Føler ikke jeg kan dukke opp igjen hver eneste gang det kommer et nytt symptom. Men jeg blir redd... såklart. Ettersom jeg har helseangst. Redd for at prikkingen skyldes noe alvorlig. 

ISW har kommet seg utav dette. Les hans svar nøye 

Anonymkode: 30d41...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ISW har kommet seg utav dette. Les hans svar nøye 

Anonymkode: 30d41...a8f

Hvor finner jeg det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har svart deg :) 

Anonymkode: 30d41...a8f

Åja. Beklager. Misforsto forkortelsen du skrev i forhold til nicket hans. Skal lese det ennå en gang jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Millee89 skrev:

Åja. Beklager. Misforsto forkortelsen du skrev i forhold til nicket hans. Skal lese det ennå en gang jeg. 

Les dem mange ganger

Anonymkode: 30d41...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...