Gå til innhold

Står jeg i takknemlighetsgjeld? Kupton-andre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gikk i ca 14 år til samme behandler. I perioder 2 ganger i uka. Slutta for ca 2 år siden da han skifta jobb. Men jeg føler at jeg står i takknemlighetsgjeld til han. Vil ikke si jeg ble så mye bedre av behandlingen, men fikk mye oppmerksomhet. Føler at jeg bør ønske han god jul etc og gi han bursdagsgave nå når han fyller 60 år i september... Står jeg i takknemlighetsgjeld?

Anonymkode: 995bf...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig ikke. Du var en del av jobben hans og du sier jo at du ikke en gang ble så mye bedre av behandlingen du fikk.

Anonymkode: 7b946...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 år hos samme behandler uten å ha blitt så mye bedre? Dette må ha vært en sleip privatpraktiserende behandler som har tynt deg for penger. Slikt ville aldri ha skjedd på DPS.

Anonymkode: d8439...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gikk i ca 14 år til samme behandler. I perioder 2 ganger i uka. Slutta for ca 2 år siden da han skifta jobb. Men jeg føler at jeg står i takknemlighetsgjeld til han. Vil ikke si jeg ble så mye bedre av behandlingen, men fikk mye oppmerksomhet. Føler at jeg bør ønske han god jul etc og gi han bursdagsgave nå når han fyller 60 år i september... Står jeg i takknemlighetsgjeld?

Anonymkode: 995bf...792

Regner med du da står i gjeld til både banken, tannlegen, strømselskapet og de andre fagpersonene du har hatt kontakt med i flere år? 🙂 

Anonymkode: 43df1...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk i veldig mange år til psykiater jeg også. Bare veldig glad at han drev men følte aldri noen gjeld utover takknemmelighet for at noen drev med også denne type lidelser og sykdommer. Det er dårlig stelt med tilbud i så mange kommuner tror jeg så noe alternativ hadde det nok ikke vært da på den tiden var det ikke lett å orientere seg i markedet for en vanlig person uten megaressurser kanskje. Manges skjebne var institusjonalisering dengang. Helt hvordan det er i dag vet ikke ,men jeg har på følelsen av at det er pasientens egne midler som er mye bestemmende for livskvalitet og skjebne.

Når det gjelder oppmerksomheten så jeg tror jeg at jeg sendte noen blomster en gang psykiateren var lenge borte på grunn av sykdom og ulykke selv. Heldigvis kom han tilbake til slutt. Du kan tro jeg var oft å spurte etter han. Heldigvis frisket han til etter lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk i ca 14 år til samme behandler. I perioder 2 ganger i uka. Slutta for ca 2 år siden da han skifta jobb. Men jeg føler at jeg står i takknemlighetsgjeld til han. Vil ikke si jeg ble så mye bedre av behandlingen, men fikk mye oppmerksomhet. Føler at jeg bør ønske han god jul etc og gi han bursdagsgave nå når han fyller 60 år i september... Står jeg i takknemlighetsgjeld?

Anonymkode: 995bf...792

Jeg hadde også en psykiater i veldig mange år, men i motsetning til deg, så ble jeg gradvis bedre. I tiden jeg gikk hos han så fikk han en oppmerksomhet til jul, ellers ingenting. Selv føler jeg en enorm takknemlighet for alt han gjorde for meg, men jeg føler ikke at jeg står i takknemlighetsgjeld til han. Det var jobben hans og hans valg å ha meg så lenge som pasient. Det var også hans valg å stille opp så mye som han faktisk gjorde. Men jeg ser jo at jeg hadde nok ikke vært der jeg er i dag uten hans hjelp.

Synes ikke du skal gi han noen gaver etter at dere har avsluttet terapien. Og du står selvfølgelig ikke i noe slags takknemlighetsgjeld til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

14 år hos samme behandler uten å ha blitt så mye bedre? Dette må ha vært en sleip privatpraktiserende behandler som har tynt deg for penger. Slikt ville aldri ha skjedd på DPS.

Anonymkode: d8439...db5

Ja, det var privatpraktiserende... Men sleip vet jeg ikke om han var..

Anonymkode: 995bf...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var privatpraktiserende... Men sleip vet jeg ikke om han var..

Anonymkode: 995bf...792

På en måte kan jeg være enig med ab db5 fordi en "vanlig" psykolog f.eks. på DPS ville nok ha sagt ifra til deg at det ikke var noen særlig fremgang i terapien, og derfor lite hensiktsmessig å fortsette. En DPS-psykolog hadde ikke latt deg gå i 14 år, men ville ha avsluttet behandlingen etter en viss tid, og heller henvist deg til f.eks. støttesamtaler i kommunen eller annen hjelp. 

Så jo, den privatpraktiserende psykologen kan ha vært litt sleip og tynt deg for penger. Du har jo vært en god inntektskilde for ham i 14 år. 

Når det er sagt så har jeg selvsagt ingen forutsetninger for å mene eller å tro noe som helst om denne psykologen, eller ditt behov for terapi og hjelp. Jeg kjenner jo ikke til hele saken, og bare "synser". Håper i alle fall at alt ordner seg for deg, og at du fortsatt kan få god oppfølging, støtte og hjelp. 

Endret av Surrehuggu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Surrehuggu skrev:

På en måte kan jeg være enig med ab db5 fordi en "vanlig" psykolog f.eks. på DPS ville nok ha sagt ifra til deg at det ikke var noen særlig fremgang i terapien, og derfor lite hensiktsmessig å fortsette. En DPS-psykolog hadde ikke latt deg gå i 14 år, men ville ha avsluttet behandlingen etter en viss tid, og heller henvist deg til f.eks. støttesamtaler i kommunen eller annen hjelp. 

Så jo, den privatpraktiserende psykologen kan ha vært litt sleip og tynt deg for penger. Du har jo vært en god inntektskilde for ham i 14 år. 

Når det er sagt så har jeg selvsagt ingen forutsetninger for å mene eller å tro noe som helst om denne psykologen, eller ditt behov for terapi og hjelp. Jeg kjenner jo ikke til hele saken, og bare "synser". Håper i alle fall at alt ordner seg for deg, og at du fortsatt kan få god oppfølging, støtte og hjelp. 

Takk, men får ingen videre hjelp eller støtte for behandler sa at jeg var ferdigbehandlet da han sluttet. Men sliter jo fortsatt mye.. 

Anonymkode: 995bf...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette må ha vært en sleip privatpraktiserende behandler som har tynt deg for penger.

Jeg kjenner ikke privatpraktiserende psykologer som har mangel på pasienter, så han har sikkert ikke tjent ekstra penger på dette. Men kanskje var han litt mer empatisk enn faglig styrt. Kanskje syntes han at TS trengte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...