Gå til innhold

Tørr hud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøver å trappe litt ned på medisiner og lurer på om  tørr hud blir borte uten medisiner. Tykke lag med " tørr hud" på bena særlig tær og rygg. Etter at trappet ned litt på Zeldox er jeg nesten ikke hoven i bena.

Husket da jeg var barn i svømmehallen en klasseveninde alltid påpekte at min hud var tørr eller skjellet på leggene og at jeg måtte smøre meg bedre med fuktighetskrem. Nå var ikke akkurat det så mye av det i mitt hjem og jeg koplet mye den tørre huden sammen med klorvannet i svømmehallen selv og der var vi jo titt og ofte i skoletimene for stedet jeg bodde hadde den nye flotte svømmehallen.

Planlagt besøk hos fastlege men tenker ofte at medisiner skulle jeg kanskje aldri hatt og får kanskje aldri vite om det.

Har ikke mye høye tanker om legevitenskapen for å si det slik.

Har dere opplevet at medisinbehovet er blitt mye borte senere i livet ved høyere alder.

Anonymkode: 7a4ed...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel ikke den rette til å belære noen, men man kan aldri bli kritisk nok til medikamenter , behandling og ting man i det hele tatt " tar inn". Man kan aldri bli kritisk nok. 

Anonymkode: 7a4ed...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjelver så i kroppen så den elektroniske vekta vil ikke stoppe på noe ,men kan ikke se at vekta er noe redusert. Ikke umulig at den er 120 kg. Føler meg da heller ikke særlig fremadstormende.

Anonymkode: 7a4ed...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er ikke så lett når helsa ikke er der lenger, men hodet er heldigvis o.k. enn så lenge. Man har mye å være takknemmelig for i grunn.

Anonymkode: 7a4ed...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøver å trappe litt ned på medisiner og lurer på om  tørr hud blir borte uten medisiner.

Om tørr hud blir borte uten medisinene dine, vet jeg ingenting om. Men at det IKKE er lurt verken å trappe ned eller å slutte med dem, vet jeg derimot mye om. Jeg anbefaler deg å fortsette med medisinene dine. Du har fått dem av en grunn. (-som for meg er ganske åpenbar, men jeg forstår at du ikke ser det selv).

Alt godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøver å trappe litt ned på medisiner og lurer på om  tørr hud blir borte uten medisiner. Tykke lag med " tørr hud" på bena særlig tær og rygg. Etter at trappet ned litt på Zeldox er jeg nesten ikke hoven i bena.

Husket da jeg var barn i svømmehallen en klasseveninde alltid påpekte at min hud var tørr eller skjellet på leggene og at jeg måtte smøre meg bedre med fuktighetskrem. Nå var ikke akkurat det så mye av det i mitt hjem og jeg koplet mye den tørre huden sammen med klorvannet i svømmehallen selv og der var vi jo titt og ofte i skoletimene for stedet jeg bodde hadde den nye flotte svømmehallen.

Planlagt besøk hos fastlege men tenker ofte at medisiner skulle jeg kanskje aldri hatt og får kanskje aldri vite om det.

Har ikke mye høye tanker om legevitenskapen for å si det slik.

Har dere opplevet at medisinbehovet er blitt mye borte senere i livet ved høyere alder.

Anonymkode: 7a4ed...60a

Hvis du har hatt denne tørre og skjellete huden siden du var barn så har den jo ingenting med medisinene du får nå å gjøre. Jeg antar du ikke gikk på dem da du var barn? Ikke trapp ned på medisiner uten at det er i samråd med behnadler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Surrehuggu skrev:

Om tørr hud blir borte uten medisinene dine, vet jeg ingenting om. Men at det IKKE er lurt verken å trappe ned eller å slutte med dem, vet jeg derimot mye om. Jeg anbefaler deg å fortsette med medisinene dine. Du har fått dem av en grunn. (-som for meg er ganske åpenbar, men jeg forstår at du ikke ser det selv).

Alt godt! 

Tusen takk. Det samme ønskes deg og dine.

Anonymkode: 7a4ed...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lenge til jeg har fått time hos fastlegen. Alt er jo i endring. Kanskje ikke jeg trenger så mye medisin lenger. Har bedt om en medisingjennomgang og det er mye bedre når bena ikke er hovne som tømmerstokker synes nå jeg. Foreløpig har jeg tatt morgendosen men hoppet over kveldsdose og har ikke så langt hatt store søvnforstyrrelser. Men mye er jo det samme det kan ikke stikkes under en stol. Appetitten er faktisk noe mindre selv om ikke klart å veie noe særlig så noe vektreduksjon kan jeg ikke fortelle om.

Har skaffet en bok om kostholdsråd  Mat mot kreft( professor Rune Blomhoff) De beste rådene for å forebygge og for den som skal bygge seg opp ,anbefalt av generalsekretær i kreftforeningen

Jeg er heldig å har ikke den forferdelige sykdommen så langt jeg vet, men interessant også med noen oppskrifter og forskjellig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...