Gå til innhold

Bærsesongen har startet


Fionys

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som dra ut på tur for å plukke bær? Jeg plukker tyttebær, blåbær og multer, synes det er så fint å ha frosne bær i fryseren som jeg kan bruke utover vinteren. Multer har forresten en kilopris på 220 kr i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg plukker bringebær, men bare til bruk på kort sikt. Min favorittfrokost i sesongen er havregryn med lettyoghurt og bringebær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, laban skrev:

Jeg plukker bringebær, men bare til bruk på kort sikt. Min favorittfrokost i sesongen er havregryn med lettyoghurt og bringebær.

Bringebær har vi ikke her så det kan jeg ikke plukke. Har ingen favoritter, men multer bruker vi til multekrem og lager kromkaker, det er bare til jul da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Fionys skrev:

Er det noen her inne som dra ut på tur for å plukke bær? Jeg plukker tyttebær, blåbær og multer, synes det er så fint å ha frosne bær i fryseren som jeg kan bruke utover vinteren. Multer har forresten en kilopris på 220 kr i år.

Har plukket bringebær i hagen (både vill og hagebring) og laget noen glass syltetøy + at jeg laget litt syltetøy av rabarbra og jordbær, men vi har så mye syltetøy i fryserne (har stor fryseboks + kombiskap) at vi ikke kan lage mer, må spise det vi har fra før først.

Plukker ikke så mye ute i naturen lenger, har multer fra flere år tilbake og vi må spise unna gitt. Men det hender vi plukker en kopp og rører med sukker og har på skiva når vi er på hytta. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Fionys skrev:

Ja, ja klarte å poste den feil, men det er bra for psyken å dra på tur.

Min psyke er ofte på bærtur.

Anonymkode: 04c86...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...