Jump to content
Sign in to follow this  
Fionys

Bærsesongen har startet

Recommended Posts

Fionys

Er det noen her inne som dra ut på tur for å plukke bær? Jeg plukker tyttebær, blåbær og multer, synes det er så fint å ha frosne bær i fryseren som jeg kan bruke utover vinteren. Multer har forresten en kilopris på 220 kr i år.

Fortsetter under...

Fionys

Ja, ja klarte å poste den feil, men det er bra for psyken å dra på tur.

laban

Jeg plukker bringebær, men bare til bruk på kort sikt. Min favorittfrokost i sesongen er havregryn med lettyoghurt og bringebær.

Fionys
10 minutter siden, laban skrev:

Jeg plukker bringebær, men bare til bruk på kort sikt. Min favorittfrokost i sesongen er havregryn med lettyoghurt og bringebær.

Bringebær har vi ikke her så det kan jeg ikke plukke. Har ingen favoritter, men multer bruker vi til multekrem og lager kromkaker, det er bare til jul da.

Lillemus
17 minutter siden, Fionys skrev:

Er det noen her inne som dra ut på tur for å plukke bær? Jeg plukker tyttebær, blåbær og multer, synes det er så fint å ha frosne bær i fryseren som jeg kan bruke utover vinteren. Multer har forresten en kilopris på 220 kr i år.

Har plukket bringebær i hagen (både vill og hagebring) og laget noen glass syltetøy + at jeg laget litt syltetøy av rabarbra og jordbær, men vi har så mye syltetøy i fryserne (har stor fryseboks + kombiskap) at vi ikke kan lage mer, må spise det vi har fra før først.

Plukker ikke så mye ute i naturen lenger, har multer fra flere år tilbake og vi må spise unna gitt. Men det hender vi plukker en kopp og rører med sukker og har på skiva når vi er på hytta. :) 

kupton

Endelig skjønner jeg sammenhengen. Har spekulert masse på hvorfor så mange politikere er på bærtur for tiden.

Annonse

AnonymBruker
6 timer siden, Fionys skrev:

Ja, ja klarte å poste den feil, men det er bra for psyken å dra på tur.

Min psyke er ofte på bærtur.

Anonymkode: 04c86...0f1