Gå til innhold

Nå diskuterer de om HRS bør få statsstøtte.


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

16 minutes ago, AnonymBruker said:

Så hvis muslimer hater jøder er det greit å drepe dem, og hvis jøder hater kristne så er det greit å drepe dem også? 

Spiller du dum nå?

16 minutes ago, AnonymBruker said:

Muslimhat og jødehat er like farlig, og du virker ekstremt naiv i det du skriver.  Sånne holdninger som du viser utgjør en stor trussel og fare for vårt samfunn.

Naiv kan du selv være. Sånne som deg som ikke vil se det enorme jødehatet blant muslimer er et stort problem.

https://www.aftenposten.no/verden/i/VqdQ3/Joder-rommer-Malm

I den sørsvenske metropolen Malmö angripes og trakasseres jøder på gaten. Stadig flere av byens jøder forlater byen.

https://www.vl.no/nyhet/i-hovedsak-muslimer-bak-vold-mot-joder-1.990085?paywall=true

Ny norsk forskning viser at det i hovedsak er muslimer som står bak antisemittisk vold i Europa. – Det har tidligere vært en berøringsangst rundt dette, sier forsker.

Anonymkode: 0d695...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 12.8.2019 den 17.31, AnonymBruker skrev:

Stod at han hadde begynt å bli kristen siste årene. Mye av skylden ligger trolig der, står i bibelen av vantro (som muslimer...) vil brenne i helvette til evig tid bla.a, hva slags påvirkning har det på mennesker? 

.... men av en eller annen merkelig grunn, virker folk tro at slik ekstremistisk propaganda er greit, sålenge en gjemmer seg bak "gud" ?

Bibelen hevder at drap på nyfødte og barn er greit noen ganger, at kvinner skal tie i forsamlinger, at homofili er synd og vil straffes, at slaver skal lystre sine eiere, menneskeofring av egne barn er greit noen ganger, å kidnappe og voldta jenter etter å ha vunnet kriger er grei oppførsel ++++++++++++

Dette er bibelen (og ja muslimene har tilsvarende de også forøvrig)

Dere som synes dette er berikende og flott, dere må nok ta dere en bolle, problemet er religionene, ikke de som kritiserer religionene...

Anonymkode: 2fa50...7af

Du er faktisk så uvitende om hva kristendom er at du er farlig. Kan det tenkes at du med din fullstendig absurde fremstilling skaper unødvendig hets?. Ditt hat er da ikke så mye bedre? 

Anonymkode: fd99b...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er faktisk så uvitende om hva kristendom er at du er farlig. Kan det tenkes at du med din fullstendig absurde fremstilling skaper unødvendig hets?. Ditt hat er da ikke så mye bedre? 

Anonymkode: fd99b...4e8

Ah.. 

Du lurer på kilder? Jeg trodde dette var "common knowledge" jeg, at dette stod i bibelen (?) men om du trenger kilder så skal du få :) 

 

“I do not permit a woman to teach or to have authority over a man; she must be silent.” (1 Timothy 2:12)

 Do not spare them, but kill both man and woman, child and infant, ox and sheep, camel and donkey.’” (1 Samuel 15:3)

Happy is he who repays you for what you have done to us – he who seizes your infants and dashes them against the rocks.” (Psalm 137:9)

Men committed shameless acts with men and received in their own persons the due penalty for their error.” (Romans 1:27)

ake your son, your only son Isaac, whom you love, and go to the land of Moriah, and offer him there as a burnt-offering on one of the mountains that I shall show you.’ (Genesis 22:2)

Wives, submit to your husbands as to the Lord.” (Ephesians 5:22)

Slaves, submit yourselves to your masters with all respect, not only to the good and gentle but also to the cruel.” (1 Peter 2:18)

 

Trenger du flere sitater fra bibelen ? Eller holder det ? Det er ganske mange godsaker om en leter litt (evt bare søk på google så har folk funnet dem så du slipper lese gjennom alt selv ;) )

Bibel sitater er hets av kristne? absurd fremstilling ?

Hvis sitater fra din hellige bok, er hets, hva driver prester med da?

Jeg hater ingen, men jeg tror ikke å spre slike holdninger er bra for samfunn, er du uenig får du argumentere bedre enn å slenge personangrep min vei... 

 

Venter i spenning på motargumenter..... Tipper jeg venter forgjeves

Anonymkode: 2fa50...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spiller du dum nå?

Naiv kan du selv være. Sånne som deg som ikke vil se det enorme jødehatet blant muslimer er et stort problem.

https://www.aftenposten.no/verden/i/VqdQ3/Joder-rommer-Malm

I den sørsvenske metropolen Malmö angripes og trakasseres jøder på gaten. Stadig flere av byens jøder forlater byen.

https://www.vl.no/nyhet/i-hovedsak-muslimer-bak-vold-mot-joder-1.990085?paywall=true

Ny norsk forskning viser at det i hovedsak er muslimer som står bak antisemittisk vold i Europa. – Det har tidligere vært en berøringsangst rundt dette, sier forsker.

Anonymkode: 0d695...4d8

Du viser et muslimhat her som er ekstremt farlig.  Jeg tror ikke du vet mye om forskning, men tror på propaganda fra media.  Linkene dine er ikke til forskning.

Anonymkode: 70491...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, AnonymBruker said:

Du viser et muslimhat her som er ekstremt farlig.

Jeg viser ikke "muslimhat". Dette er bare falske beskyldninger fra deg.

26 minutes ago, AnonymBruker said:

  Jeg tror ikke du vet mye om forskning, men tror på propaganda fra media. 

Du er en typisk represent for søppelvenstre som nekter å forholde seg til virkeligheten.

26 minutes ago, AnonymBruker said:

Linkene dine er ikke til forskning.

Du har også problemer med å lese. Siste linken var til en artikkel basert på forskningsrapporten «Antisemittisk vold i Europa, 2005-2015».

Anonymkode: 0d695...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er faktisk så uvitende om hva kristendom er at du er farlig. Kan det tenkes at du med din fullstendig absurde fremstilling skaper unødvendig hets?. Ditt hat er da ikke så mye bedre? 

Anonymkode: fd99b...4e8

Men selv har du ikke lest bibelen.

Anonymkode: 6dd7b...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg viser ikke "muslimhat". Dette er bare falske beskyldninger fra deg.

Du er en typisk represent for søppelvenstre som nekter å forholde seg til virkeligheten.

Du har også problemer med å lese. Siste linken var til en artikkel basert på forskningsrapporten «Antisemittisk vold i Europa, 2005-2015».

Anonymkode: 0d695...4d8

Jeg er ikke interessert i å lese artikler skrevet av noen som tolker på sin måte noen forskningsrapporter.  Jeg forholder mg til forskningsrapportene selv, og det ser jeg mye av.

Det å sortere mennesker slik du gjør er uting.  Det å omtale mennesker som søppel er motbydelig.  Det er denne menneskeforakten du viser som er farlig og en av de største truslene vi står overfor i vårt samfunn.

Anonymkode: 70491...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg er ikke interessert i å lese artikler skrevet av noen som tolker på sin måte noen forskningsrapporter.  Jeg forholder mg til forskningsrapportene selv, og det ser jeg mye av.

Selvfølgelig, du ønsker å tolke den på din egen måte, som selvfølgelig også er den eneste riktige måten.

11 minutes ago, AnonymBruker said:

Det å sortere mennesker slik du gjør er uting.  Det å omtale mennesker som søppel er motbydelig.  Det er denne menneskeforakten du viser som er farlig og en av de største truslene vi står overfor i vårt samfunn.

 

Nå tror jeg du skal roe ned denne ufyslige overfra og ned-holdningen din.

Anonymkode: 0d695...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig, du ønsker å tolke den på din egen måte, som selvfølgelig også er den eneste riktige måten.

Nå tror jeg du skal roe ned denne ufyslige overfra og ned-holdningen din.

Anonymkode: 0d695...4d8

Jeg er vant til å tolke forskning.  Jobber med det alle dager.

Hvem er ufyselig her?  Du snakker til meg som om jeg hater jøder.  Det er ufyselig og opp-ned holdning.  Tror du Quisling var muslim?

Anonymkode: 70491...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg er vant til å tolke forskning.  Jobber med det alle dager.

Sikkert.

7 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvem er ufyselig her?  Du snakker til meg som om jeg hater jøder.  Det er ufyselig og opp-ned holdning.

Sider du som påstår jeg hater muslimer. Du er bare patetisk.

Anonymkode: 0d695...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert.

Sider du som påstår jeg hater muslimer. Du er bare patetisk.

Anonymkode: 0d695...4d8

Du driver med propaganda mot muslimer og det er farlig i dagens samfunn.  Hvorfor grupperer du mennesker slik?

Anonymkode: 70491...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, AnonymBruker said:

Du driver med propaganda mot muslimer og det er farlig i dagens samfunn.

Det er din spinnville konklusjon. Jeg påpeker det store jødehatet blant muslimer, men det skal man åpenbart ikke snakke om. I steden skal man blåse opp det såkalte muslimhatet blant nordmenn for å mistenkeliggjøre og stilne innvandringskritikerne.

Anonymkode: 0d695...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ah.. 

Du lurer på kilder? Jeg trodde dette var "common knowledge" jeg, at dette stod i bibelen (?) men om du trenger kilder så skal du få :) 

 

“I do not permit a woman to teach or to have authority over a man; she must be silent.” (1 Timothy 2:12)

 Do not spare them, but kill both man and woman, child and infant, ox and sheep, camel and donkey.’” (1 Samuel 15:3)

Happy is he who repays you for what you have done to us – he who seizes your infants and dashes them against the rocks.” (Psalm 137:9)

Men committed shameless acts with men and received in their own persons the due penalty for their error.” (Romans 1:27)

ake your son, your only son Isaac, whom you love, and go to the land of Moriah, and offer him there as a burnt-offering on one of the mountains that I shall show you.’ (Genesis 22:2)

Wives, submit to your husbands as to the Lord.” (Ephesians 5:22)

Slaves, submit yourselves to your masters with all respect, not only to the good and gentle but also to the cruel.” (1 Peter 2:18)

 

Trenger du flere sitater fra bibelen ? Eller holder det ? Det er ganske mange godsaker om en leter litt (evt bare søk på google så har folk funnet dem så du slipper lese gjennom alt selv ;) )

Bibel sitater er hets av kristne? absurd fremstilling ?

Hvis sitater fra din hellige bok, er hets, hva driver prester med da?

Jeg hater ingen, men jeg tror ikke å spre slike holdninger er bra for samfunn, er du uenig får du argumentere bedre enn å slenge personangrep min vei... 

 

Venter i spenning på motargumenter..... Tipper jeg venter forgjeves

Anonymkode: 2fa50...7af

Det er uansett ikke hva kristendommen handler om. Det er 14000 sider i bibelen som går over mange hundre år med ulike kulturer . Du har plukket ut noen setninger for bevisst å sverte. Det finnes utallige vers , kapitler og setninger som viser et fullstendig annet bilde. Du har bommet på selve hovedbudskapet. Trist at vi ikke kan ha en saklig samtale om dette. Og det som er enda tristere er at det er så mye som rører seg i verden som ikke får oppmerksomhet i de norske media. Folk i Norge er egentlig ganske uvitende. 

Anonymkode: fd99b...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er din spinnville konklusjon. Jeg påpeker det store jødehatet blant muslimer, men det skal man åpenbart ikke snakke om. I steden skal man blåse opp det såkalte muslimhatet blant nordmenn for å mistenkeliggjøre og stilne innvandringskritikerne.

Anonymkode: 0d695...4d8

Innvandringskritikk og muslimhat er to forskjellige ting.  Du vet utmerket godt hvordan situasjonen i Israel/Palestina konflikten er. Hvem var det som skaffet jødene Israel?  Det var europeere som ville bli kvitt dem.  De brydde seg ingenting om araberne som bodde i det landet og hadde gjort i årtusen.

Perioden etter andre verdenskrig var preget av skam hos vanlige mennesker i Europa over hva hadde skjedd, men de som hadde makt tenkte kun på å beholde den.  Det fantes mange nazister i Norge, og det er nesten ikke jøder her fordi de ble deportert.  Det er mange mennesker i live enda som husker dette. Det er ikke lenge siden i historisk perspektiv.

Å gjenta dette i Norge eller andre europeiske land så kort tid senere er grusomt.

Anonymkode: 70491...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu

Så ustyrtelig festlig å være vitne til at de ellers så gode dol-vennene krangler så busta fyker som anonyme brukere :D Hva med å tørre å stå for det dere mener ved å bruke deres faste nick?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Surrehuggu skrev:

Så ustyrtelig festlig å være vitne til at de ellers så gode dol-vennene krangler så busta fyker som anonyme brukere :D Hva med å tørre å stå for det dere mener ved å bruke deres faste nick?

Jeg har ikke noe fast nick.

Anonymkode: 70491...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noe fast nick.

Anonymkode: 70491...8c8

Du må vel kalle deg et eller annet for å få registrert deg? Men du bruker det kanskje likevel aldri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Du må vel kalle deg et eller annet for å få registrert deg? Men du bruker det kanskje likevel aldri?

Jeg får registrert meg, men ikke med et brukbart nick.  Har ikke hatt nick siden før tidenes morgen.

Anonymkode: 70491...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Så ustyrtelig festlig å være vitne til at de ellers så gode dol-vennene kranglerbusta fyker som anonyme brukere

Jeg fikk flashback til ca. år 2000, da noen faste på et delforum som ikke finnes lenger (Politikk og livssyn elns), holdt på akkurat sånn hver bidige dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laban skrev:

Jeg fikk flashback til ca. år 2000, da noen faste på et delforum som ikke finnes lenger (Politikk og livssyn elns), holdt på akkurat sånn hver bidige dag...

Det mangler Sør;).  Av og til kunne man lure på om han hadde tid til å spise og sove.

Anonymkode: 70491...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...