Gå til innhold

Manglende følelsesliv ( kupton)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har levd i 2 år uten å verken kjenne på sorg, glede eller noen verdens ting ( enda jeg var en hormonbombe for noen år tilbake) 

jeg har ikke noe følelsesliv, føler ikke lenger. Ingenting gjør meg trist og ingenting får meg til å le lenger. Jeg føler meg som en zombie uten følelser. Har du vært borti slike type tilfeller eller behandlet noen som har hatt det slik som jeg beskriver ? Følelsene forsvant plutselig og de kom aldri tilbake igjen. Hva må jeg gjøre for å få følelsene tilbake. Det er vanskelig for meg å forholde meg til andre når jeg ikke har følelser... 

Går ikke på medisiner bare så jeg får det sakt. Hallusinerer ikke og bruker ikke rusmidler. ( prøvde å drikke litt alkohol for å se om jeg blir brisen ( glad igjen) men det fungerte ikke. Blei bare enda mer zombie aktig av det så nå har jeg kuttet det ut. 

 

Anonymkode: bb411...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har behandleren min og jeg gjort noe galt/ feil i terapien siden jeg endte opp slik eller er det vanlig at man mister følelsene sin i terapi ? Er det slik jeg må leve for resten av livet mitt eller er det bare en liten fase ? Ingenting vekker følelser i meg. Jeg kan heldigvis fortsatt tenke rasjonelt, vet jo forskjell på rett og galt, men fortsatt ingen følelser. Altså jeg er ikke trist over at jeg ikke føler på noe lenger og heller ikke bekymret for jeg har ikke akuratt noe å bekymre meg over. Trenger bare svar på om det er normalt det jeg opplever eller om jeg har gjort noe feil i terapi for at følelsene bare forsvant sånn. Har behandleren min jobbet for å fjerne mine følelser ? Er det noe psykologer gjør til vanlig ? 

Anonymkode: bb411...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er anhedoni, og jeg antar at du er deprimert. Anhedoni (manglende evne til å føle glede, lyst og engasjement ved det som vanligvis gir slike følelser) er kanskje det viktigste depresjonssymptomet, men dessverre også det som det er minst kunnskap om hos legfolk (og hos mange behandlere).

Hvis jeg har rett i at du har en depresjon, bør du snarest få antidepressiva. Jeg ville valgt Wellbutrin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, kupton skrev:

Dette er anhedoni, og jeg antar at du er deprimert. Anhedoni (manglende evne til å føle glede, lyst og engasjement ved det som vanligvis gir slike følelser) er kanskje det viktigste depresjonssymptomet, men dessverre også det som det er minst kunnskap om hos legfolk (og hos mange behandlere).

Hvis jeg har rett i at du har en depresjon, bør du snarest få antidepressiva. Jeg ville valgt Wellbutrin.

Ok så det går ant å være deprimert uten å faktisk kjenne på tristhet ? 😳

Anonymkode: bb411...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok så det går ant å være deprimert uten å faktisk kjenne på tristhet ? 😳

Anonymkode: bb411...190

Ja, absolutt. Dessverre går mange udiagnostisert og derav ubehandlet fordi mange (inkl. leger og psykologer) tror at tristhet er obligatorisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, kupton skrev:

Ja, absolutt. Dessverre går mange udiagnostisert og derav ubehandlet fordi mange (inkl. leger og psykologer) tror at tristhet er obligatorisk.

Ok takk for at du opplyser om dette! 🙏🏻 

Anonymkode: bb411...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...