Gå til innhold

Vill idé?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man hører om så mange " cold cases" og uoppklarte kriminelle hendelser og manglende etterforskning og politiressurser at det har fått meg til å tenke om arbeidsledige og frivillige mer kunne slippe til. Har ofte tenkt at hvis de bare ble kontaktetet umiddelbart noe skjedde ville slike små team kunne komme raskt og vie all sin tid til arbeidet. 

Hva tror dere.

Anonymkode: 1b9a3...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man hører om så mange " cold cases" og uoppklarte kriminelle hendelser og manglende etterforskning og politiressurser at det har fått meg til å tenke om arbeidsledige og frivillige mer kunne slippe til. Har ofte tenkt at hvis de bare ble kontaktetet umiddelbart noe skjedde ville slike små team kunne komme raskt og vie all sin tid til arbeidet. 

Hva tror dere.

Anonymkode: 1b9a3...401

Jeg tenker de ikke har nøvdendig kompetanse.

Anonymkode: 8a1da...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så sliten av å høre på og om all kriminaliteten som stadig virker å eskalerer dersom media er noenlunde etterettlige få.

Vet også selv om mye fra barndom og oppvekst som aldri kommer for en dag da arkiver og alt er bare borte.

Jeg tror vi er mange som kunne gjøre en god innsats dersom vi hadde førstehåndaopplysninger eller tilgang til dette.

Så jeg deler ikke ditt syn

Anonymkode: 1b9a3...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laban skrev:

Jeg tror du har valgt en passende overskrift.

Du tror ikke det er noe folk vil ha? Kunne skrive både gode rapporter og forstå intervjuer tror mange av oss kunne. Bakgrunnservier kunne gjøres og rapportskriving og faktainnhenting og granskningen kunne arbeidsledige og frivillige bidra med tror jeg.

Anonymkode: 1b9a3...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror ikke det er noe folk vil ha?

Det er jo ikke mangel på kvalifiserte folk, det er mange nyutdannede politifolk som ikke får jobb. Det er stillingene som mangler.

Og nei, jeg tror ikke erfarne etterforskere vil ha en gjeng ukvalifiserte "hjelpere", jeg tror heller ikke de fornærmede vil være begeistret over bistand fra tilfeldige arbeidsløse, og jeg ville vært bekymret for rettssikkerheten hvis jeg var en litt tvilsom type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var nok en vill tanke ja. Eller en tanke på ville veier.

Nei. De fornærmede har fortjent det aller beste og det tror jeg også Politiet mener. Håper de får ressursene de trenger til enhver tid.

Men der er jo andre yrkesmuligheter heldigvis om man ikke trengs i alt.

Anonymkode: 1b9a3...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...