Gå til innhold

Hva gjør jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.. 

Jeg er ny her.. for å være ærlig så vet jeg ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men jeg gir det ett forsøk. Jeg er på en nok så helvetes tur med min psykiske helse, føler den snart tar knekken på meg. Jeg var på første time hos dps denne uken, og jeg skal helt ærlig si at jeg er ikke i lykkerus, det skremmer meg. Det skremmer meg fordi jeg er livredd for å miste kontrollen jeg har over meg selv. Jeg har prøvd i så mange år på å fikse meg selv etter en svikt av helsenorge men det viser seg jeg egentlig har gjort alt verre, og nå er jeg redd for å gi den kontrollen videre.. føler egentlig jeg har truffet bunnen, redd for meg selv, ser jeg er veldig diskré, glir inn og ut av virkeligheten, har mye angst, skader meg og har verre tanker ++. Jeg er også per dags dato sykmeldt fra jobben.. 

Hvordan klarer du å gi slipp på kontrollen? Eller slippe psykologen inn på deg? Jeg har blitt så mye avvist og trampet på, at det å stole på noen sitter så langt inne.. men jeg takler dette ikke alene lengre, det går ikke.. Venner og familie har jeg skyvet vekk, orker ikke ha noen nærme meg lengre. Men samtidig så skulle jeg ønske noen bare kunne gi meg en klem.. 

 

Anonymkode: 437f6...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen.. 

Jeg er ny her.. for å være ærlig så vet jeg ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men jeg gir det ett forsøk. Jeg er på en nok så helvetes tur med min psykiske helse, føler den snart tar knekken på meg. Jeg var på første time hos dps denne uken, og jeg skal helt ærlig si at jeg er ikke i lykkerus, det skremmer meg. Det skremmer meg fordi jeg er livredd for å miste kontrollen jeg har over meg selv. Jeg har prøvd i så mange år på å fikse meg selv etter en svikt av helsenorge men det viser seg jeg egentlig har gjort alt verre, og nå er jeg redd for å gi den kontrollen videre.. føler egentlig jeg har truffet bunnen, redd for meg selv, ser jeg er veldig diskré, glir inn og ut av virkeligheten, har mye angst, skader meg og har verre tanker ++. Jeg er også per dags dato sykmeldt fra jobben.. 

Hvordan klarer du å gi slipp på kontrollen? Eller slippe psykologen inn på deg? Jeg har blitt så mye avvist og trampet på, at det å stole på noen sitter så langt inne.. men jeg takler dette ikke alene lengre, det går ikke.. Venner og familie har jeg skyvet vekk, orker ikke ha noen nærme meg lengre. Men samtidig så skulle jeg ønske noen bare kunne gi meg en klem.. 

 

Anonymkode: 437f6...340

Du må bare gi slipp på kontrollen og la psykologen hjelpe deg, hen vet sikkert hva du trenger av hjelp. Bare vær ærlig du så går det nok bra,fortell alt du skriver her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen.. 

Jeg er ny her.. for å være ærlig så vet jeg ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men jeg gir det ett forsøk. Jeg er på en nok så helvetes tur med min psykiske helse, føler den snart tar knekken på meg. Jeg var på første time hos dps denne uken, og jeg skal helt ærlig si at jeg er ikke i lykkerus, det skremmer meg. Det skremmer meg fordi jeg er livredd for å miste kontrollen jeg har over meg selv. Jeg har prøvd i så mange år på å fikse meg selv etter en svikt av helsenorge men det viser seg jeg egentlig har gjort alt verre, og nå er jeg redd for å gi den kontrollen videre.. føler egentlig jeg har truffet bunnen, redd for meg selv, ser jeg er veldig diskré, glir inn og ut av virkeligheten, har mye angst, skader meg og har verre tanker ++. Jeg er også per dags dato sykmeldt fra jobben.. 

Hvordan klarer du å gi slipp på kontrollen? Eller slippe psykologen inn på deg? Jeg har blitt så mye avvist og trampet på, at det å stole på noen sitter så langt inne.. men jeg takler dette ikke alene lengre, det går ikke.. Venner og familie har jeg skyvet vekk, orker ikke ha noen nærme meg lengre. Men samtidig så skulle jeg ønske noen bare kunne gi meg en klem.. 

 

Anonymkode: 437f6...340

Du har vært der én gang og forventer at du skal oppleve lykkerus og en quick fix? Det er vel ikke mange som opplever en lykkerus av å gå i behandling. Det tar normalt tid å slippe behandler inn på seg, det kalles motstand, motstand i behandling. Hva er egentlig den svikten du har opplevd av helsenorge? Er det noe fysisk, en operasjon som har gått galt f.eks eller har du fått feil behandling av din psykiske helse? Er det ikker noe du kan legge bak deg og komme deg videre fra i steden for å kverne om det i flere år? Det spørs jo helt hva det gjelder, men det er vanskelig å si noe om det når du ikke sier noe om hva det gjelder. Er det alvorlig svikt eller noe du gjør et for stort nummer ut av?

Uansett: Lykke til og ikke ha for store forventninger om at alt skal bli så mye bedre med én gang. Ting tar tid. Nå vet ikke jeg hvor alvorlig det er, om du trenger ytterligere behandling/medisinering men det må du eventuelt ta opp med en lege.

Anonymkode: 9582c...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver du at du er ny her når du har skrevet flere ganger om det samme tidligere og fått mange svar?

Anonymkode: 9582c...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...