Gå til innhold

Burde det være krav om vandelsattest og sikkerhetsklarering for å kunne stille til valg i Norge?.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror ja.Det er ofte så mye man ikke vet synes jeg. Og fokus er jo så mye på sikkerhet og trygghet ellers.

Anonymkode: 05fbc...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkelte har det litt for lett synes jeg når man tenker på representanter for frivillige organisasjoner som til eksempel Leger uten grenser som står i store belastninger i dag.

Enkelte har det litt for lett tror jeg. Kommer for lett til " matfatet".

Diskriminering synes jeg også det er. 50 år er bare ungdom.

Anonymkode: 05fbc...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Ikke vandelsattest i alle fall. Det hadde blitt et forferdelig sirkus hvor man gravde i fortiden til politikere og alle anklaget hverandre for å være kriminelle. Nei takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte har det litt for lett synes jeg når man tenker på representanter for frivillige organisasjoner som til eksempel Leger uten grenser som står i store belastninger i dag.

Er det noe problemer rundt Leger uten grenser for tiden? Det har jeg ikke fått med meg, kanskje som en følge av ferien... Har du en link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ikke annet enn jeg hørte nå nettopp i dag morges fredag på radio de diskuterte hvor man hadde etter loven tillatelse til å sette i land de flyktninger man nå hadde om bord. Her møter man store problemer i arbeidet og får ikke tilstrekkelig hjelp kanskje. Det er store og grelle kontraster i dag. Det er ofte så mye man ikke vet eller kan hjelpe med.

Anonymkode: 05fbc...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte denne nyhet på NRK alltid nyheter og tror de på den tiden på hverdager sender parallelt det samme på NRK p2. Radio. Båten har visst ikke norsk flagg eller noe. Må være feil.Jeg har jobbet litt med sånne ting og båten er ganske sikkert registrert i NIS eller NOR i Bergensregisteret.Ingen er oppdatert i dag vet du.

Anonymkode: 05fbc...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Ikke annet enn jeg hørte nå nettopp i dag morges fredag på radio de diskuterte hvor man hadde etter loven tillatelse til å sette i land de flyktninger man nå hadde om bord. Her møter man store problemer i arbeidet og får ikke tilstrekkelig hjelp kanskje.

Ja, det problemet kjenner jeg til. Men vandelsattester eller sikkerhetsklareringer hadde vel ikke gjort noen forskjell i den saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om grelle kontraster. Man snakker jo så mye om sikkerhet og beredskap ellers i samfunnet. Ville det ikke være naturlig også å se på de menneskelige ressurser litt nærmere. Jeg bare spør hva dere andre tenker.

Registrering av båter går på tonnasje. Alle båter over 100 tonn skal være registrert. Ingen skal få meg til å tro at denne båten de bruker der er under 100 tonn.

M.a.o  båten er norsk anliggende i idrettslig forstand. Og det er en sær lov På havet skal alle reddes.

Nå lytter jeg til Alltid klassisk musikk på samme radio.

Anonymkode: 05fbc...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente å skrive i sjø rettslig forstand tror jeg.sjørett er sær lov.

Men det angår selvsagt ikke oss.

Anonymkode: 05fbc...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På havet derimot skal alle reddes. Tror nok på at den båten har klarsignal registrert norsk over 100 tonn.

Anonymkode: 05fbc...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...