Gå til innhold

Nå tror jeg de siste dagers selvtillit er over for denne gang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært "flink" (i mine øyne) til å skrive med nick. De siste dagene har jeg skrevet som anonym kun to ganger. 

Nå ser selvtilliten ut til å være over for denne gang. Det skyldes at jeg misforsto et innlegg på åpent forum tidligere i dag, hvor jeg svarte en person dumt. Det fremkom liksom at jeg var stokk stein dum fordi jeg ikke skjønte med en gang at vedkommende spøkte.

Jeg henvender meg på dette forumet fordi det er her jeg føler at jeg "tilhører". Og jeg skriver med nick også denne gangen siden jeg virkelig vil øve på å eksponere meg, og å stå for det jeg skriver. Håper på sikt at ved å øve meg her, så kan selvtilliten øke noe og bli mer stabil (?)

Jeg prøver å være høflig og hyggelig mot andre her, men prøver også samtidig å si meningen min. Da kan jeg f.eks. skrive til noen at "det du skriver her virker rart, merkelig". o.l. Det ser jeg jo at mange gjør, men håper ikke at det oppfattes verre når jeg gjør det enn når andre gjør lignende. 

Det er et par stk ++ her som jeg føler ikke liker meg og som har fordommer mot meg, men det får så være. Akkurat nå er jeg veldig lei meg, og jeg håper at noen kan oppmuntre og trøste meg litt 😂. Ja, jeg tenker vel om meg selv nå at jeg er en skjør jævel som ikke tåler noe og blir satt ut av min egen dårlige selvtillit. Jeg føler at jeg ikke kan noe for dette her, men likevel ønsker jeg å forandre meg på det. Så oppmuntring og gode råd mottas med takk. Og jeg trenger absolutt IKKE negative kommentarer nå. Har du ikke noe greit å si meg, så la være. 

Dette ble veldig rart, så jeg skriver som anonym likevel. Tør likevel ikke å oute meg selv nå. 

Anonymkode: 082b3...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det fremkom liksom at jeg var stokk stein dum fordi jeg ikke skjønte med en gang at vedkommende spøkte.

Sånt skjer jo stadig vekk, uten at man stemples som "stokk stein dum" av den grunn. Man føler seg kanskje litt dum selv akkurat idet man oppdager hvordan fleipen eller ironien kunne vært tolket i stedet for slik man selv oppfattet det, men så går verden videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært "flink" (i mine øyne) til å skrive med nick. De siste dagene har jeg skrevet som anonym kun to ganger. 

Nå ser selvtilliten ut til å være over for denne gang. Det skyldes at jeg misforsto et innlegg på åpent forum tidligere i dag, hvor jeg svarte en person dumt. Det fremkom liksom at jeg var stokk stein dum fordi jeg ikke skjønte med en gang at vedkommende spøkte.

Jeg henvender meg på dette forumet fordi det er her jeg føler at jeg "tilhører". Og jeg skriver med nick også denne gangen siden jeg virkelig vil øve på å eksponere meg, og å stå for det jeg skriver. Håper på sikt at ved å øve meg her, så kan selvtilliten øke noe og bli mer stabil (?)

Jeg prøver å være høflig og hyggelig mot andre her, men prøver også samtidig å si meningen min. Da kan jeg f.eks. skrive til noen at "det du skriver her virker rart, merkelig". o.l. Det ser jeg jo at mange gjør, men håper ikke at det oppfattes verre når jeg gjør det enn når andre gjør lignende. 

Det er et par stk ++ her som jeg føler ikke liker meg og som har fordommer mot meg, men det får så være. Akkurat nå er jeg veldig lei meg, og jeg håper at noen kan oppmuntre og trøste meg litt 😂. Ja, jeg tenker vel om meg selv nå at jeg er en skjør jævel som ikke tåler noe og blir satt ut av min egen dårlige selvtillit. Jeg føler at jeg ikke kan noe for dette her, men likevel ønsker jeg å forandre meg på det. Så oppmuntring og gode råd mottas med takk. Og jeg trenger absolutt IKKE negative kommentarer nå. Har du ikke noe greit å si meg, så la være. 

Dette ble veldig rart, så jeg skriver som anonym likevel. Tør likevel ikke å oute meg selv nå. 

Anonymkode: 082b3...81c

Håper ikke jeg har skrevet noe som du fant sårende, beklager i så fall. Jeg kan av og til skrive litt ironisk/fleipete, og glemme at den jeg skriver til kanskje er litt hårsår, særlig om det er en anonym (og ikke på psyk-forum). 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Håper ikke jeg har skrevet noe som du fant sårende, beklager i så fall. Jeg kan av og til skrive litt ironisk/fleipete, og glemme at den jeg skriver til kanskje er litt hårsår, særlig om det er en anonym (og ikke på psyk-forum). 

 

 

Nei, på ingen måte er dette din skyld :)

Det var bare jeg som følte meg så dum i etterkant etter å ha misforstått det du skrev. Men det går på meg og min innimellom dårlige selvtillit, og er ikke noe du har skyld i. :)

Anonymkode: 082b3...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lett å misforstå hvor den andre "er" på en måte. Hva vedkommende kanskje nettopp har lest eller sett og hørt i sin tilværelse. Hva jeg ofte tenker. Men da bør man legge vekk mobilen oppå hylla eller noe og konsentrere seg om noe annet. Man skal ikke leke med andres følelser mener jeg.

Det også da jeg nå har så vondt i armene at det å skrive noe overhodet bare er helvetes smerter. Ja da blir det litt kort ofte. Og ubetenksom desverre også for ofte.

Kjenner igjen det med å veksle mellom Nick og anonym.

Man må bare ikke ta alt inn over seg tror jeg, men bare håpe det beste for den Annen.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært "flink" (i mine øyne) til å skrive med nick. De siste dagene har jeg skrevet som anonym kun to ganger. 

Nå ser selvtilliten ut til å være over for denne gang. Det skyldes at jeg misforsto et innlegg på åpent forum tidligere i dag, hvor jeg svarte en person dumt. Det fremkom liksom at jeg var stokk stein dum fordi jeg ikke skjønte med en gang at vedkommende spøkte.

Jeg henvender meg på dette forumet fordi det er her jeg føler at jeg "tilhører". Og jeg skriver med nick også denne gangen siden jeg virkelig vil øve på å eksponere meg, og å stå for det jeg skriver. Håper på sikt at ved å øve meg her, så kan selvtilliten øke noe og bli mer stabil (?)

Jeg prøver å være høflig og hyggelig mot andre her, men prøver også samtidig å si meningen min. Da kan jeg f.eks. skrive til noen at "det du skriver her virker rart, merkelig". o.l. Det ser jeg jo at mange gjør, men håper ikke at det oppfattes verre når jeg gjør det enn når andre gjør lignende. 

Det er et par stk ++ her som jeg føler ikke liker meg og som har fordommer mot meg, men det får så være. Akkurat nå er jeg veldig lei meg, og jeg håper at noen kan oppmuntre og trøste meg litt 😂. Ja, jeg tenker vel om meg selv nå at jeg er en skjør jævel som ikke tåler noe og blir satt ut av min egen dårlige selvtillit. Jeg føler at jeg ikke kan noe for dette her, men likevel ønsker jeg å forandre meg på det. Så oppmuntring og gode råd mottas med takk. Og jeg trenger absolutt IKKE negative kommentarer nå. Har du ikke noe greit å si meg, så la være. 

Dette ble veldig rart, så jeg skriver som anonym likevel. Tør likevel ikke å oute meg selv nå. 

Anonymkode: 082b3...81c

Hvorfor er det så farlig å misforstå litt ? 

Hvis jeg misforstår et eller annet eller er treig i oppfattelsen, så synes jeg det beste bare er å le litt av det. - Nå følte jeg meg blond gitt, hender det jeg sier og så tenker jeg ikke mer på den saken. 

Er det ikke slitsomt å ta seg selv så høytidelig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Er det ikke slitsomt å ta seg selv så høytidelig ?

Er det det man gjør når man sliter med dårlig selvtillit, altså? 

Anonymkode: 082b3...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...