Gå til innhold

Andre som får AAP, får dere strenge meldinger fra NAV?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig melding fra saksbehandler med trusler om å frata meg AAP fordi jeg ikke har oppdatert aktivitetsplanen min. 

Jeg har fått AAP i 2,5 år, og har aldri oppdatert planen. Det er fordi det aldri har vært planer om noen ny aktivitet. 

Har ikke noen planer om å gjøre noe nytt akkurat nå. Går i behandling, og tar medisiner. Jobb er ikke aktuelt enda.

Skjønner liksom ikke hva jeg skal oppdatere planen med?

Ble litt lei meg. Hvorfor kan de ikke skrive på en hyggelig måte? Tenker de ikke på at den de kontakter kanskje har det vanskelig, og ikke trenger enda en ting å være lei seg for?

Anonymkode: 2fe85...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fikk plutselig melding fra saksbehandler med trusler om å frata meg AAP fordi jeg ikke har oppdatert aktivitetsplanen min. 

Jeg har fått AAP i 2,5 år, og har aldri oppdatert planen. Det er fordi det aldri har vært planer om noen ny aktivitet. 

Har ikke noen planer om å gjøre noe nytt akkurat nå. Går i behandling, og tar medisiner. Jobb er ikke aktuelt enda.

Skjønner liksom ikke hva jeg skal oppdatere planen med?

Ble litt lei meg. Hvorfor kan de ikke skrive på en hyggelig måte? Tenker de ikke på at den de kontakter kanskje har det vanskelig, og ikke trenger enda en ting å være lei seg for?

Anonymkode: 2fe85...c76

De har blitt mye strengere på dette nå.

Og hvis du allerede har hatt AAP i 2,5 år begynner det å haste med avklaring før du mister AAP. 

Anonymkode: cbc27...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tidligere blitt bedt om å oppdatere aktivitetsplanen uten å ha fulgt opp eller avklart dette? 

Skjønner du reagerer som du gjør, i motsatt fall. 

Anonymkode: 0f2db...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har blitt mye strengere på dette nå.

Og hvis du allerede har hatt AAP i 2,5 år begynner det å haste med avklaring før du mister AAP. 

Anonymkode: cbc27...31b

Jeg er i den 4-årsgruppen.

Men skal jeg komme på tiltak selv? Jeg er jo egentlig i en depresjon nå, og har ikke noen som helst ide om hva jeg skal finne på  som tiltak.

Anonymkode: 2fe85...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tidligere blitt bedt om å oppdatere aktivitetsplanen uten å ha fulgt opp eller avklart dette? 

Skjønner du reagerer som du gjør, i motsatt fall. 

Anonymkode: 0f2db...05e

Nei, jeg har aldri hørt noe om det. Det er første gangen nå.

Anonymkode: 2fe85...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har aldri hørt noe om det. Det er første gangen nå.

Anonymkode: 2fe85...c76

Ta kontakt med saksbehandler og spør hva vedkommende mener du skal gjøre. Vær saklig og samarbeidsvillig. 

Anonymkode: 0f2db...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt med saksbehandler og spør hva vedkommende mener du skal gjøre. Vær saklig og samarbeidsvillig. 

Anonymkode: 0f2db...05e

Jeg svarte på meldingen på en høflig måte. Sa at jeg ikke hadde noen konkrete planer om aktivitet akkurat nå, og spurte om det var noe som manglet i planen som jeg burde gjøre.

Anonymkode: 2fe85...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i den 4-årsgruppen.

Men skal jeg komme på tiltak selv? 

Anonymkode: 2fe85...c76

Du får skrive at du tar medisiner og går i behandling. Kan være tiltak nok det.

Anonymkode: cbc27...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får skrive at du tar medisiner og går i behandling. Kan være tiltak nok det.

Anonymkode: cbc27...31b

Ja, det trodde jeg også. Det står allerede i planen. Behandlingstiltakene. 

Anonymkode: 2fe85...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2019 den 13.03, AnonymBruker skrev:

Jeg er i den 4-årsgruppen.

Men skal jeg komme på tiltak selv? Jeg er jo egentlig i en depresjon nå, og har ikke noen som helst ide om hva jeg skal finne på  som tiltak.

Anonymkode: 2fe85...c76

Å gå tur, besøke naboen, gå til legen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, August 20, 2019 den 12.52, AnonymBruker skrev:

Fikk plutselig melding fra saksbehandler med trusler om å frata meg AAP fordi jeg ikke har oppdatert aktivitetsplanen min. 

Jeg har fått AAP i 2,5 år, og har aldri oppdatert planen. Det er fordi det aldri har vært planer om noen ny aktivitet. 

Har ikke noen planer om å gjøre noe nytt akkurat nå. Går i behandling, og tar medisiner. Jobb er ikke aktuelt enda.

Skjønner liksom ikke hva jeg skal oppdatere planen med?

Ble litt lei meg. Hvorfor kan de ikke skrive på en hyggelig måte? Tenker de ikke på at den de kontakter kanskje har det vanskelig, og ikke trenger enda en ting å være lei seg for?

Anonymkode: 2fe85...c76

Skal ikke aktivitetsplanen lages i samarbeid med NAV? Hvis du ikke aner hva som skal stå der må du spørre saksbehandler en gang til eller be om et møte. Som anonym bruker skriver skal du sikkert skrive tar medisiner og går i behandling. Hvis saksbehandler mener du skal begynne med en ny aktivitet må dere nesten ta et møte om det. 

Anonymkode: 2d4ce...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har hatt AAP i 2,5 år skal du ikke ut i arbeidsavklaring snart? For å vurdere arbeidsevnen. Nesten alle må det. Der kan du starte med noen timer i uka og øke etter hvert. En slik avklaring kan vare over lang tid dersom du har restarbeidsevne. Det er jo litt dumt å vente for lenge og ta avklaringen rett før AAP går ut, da kan du bli gående uten inntekt. Du må jo ikke gjøre det riktig enda, men tror ikke jeg ville ha venta mer enn et halvt år til. Arbeidsavklaring kan være en fin måte å komme tilbake til arbeidslivet på hvis du klarer det, gradert eller fullt, siden du gradvis kan øke arbeidstiden over lang tid.

Anonymkode: 2d4ce...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AAP gis vel hovedsaklig i 3 år nå og ikke 4... da burde du vel komme deg i arbeidsavklaring nå. Men det kommer jo helt an på om du er i stand til det. Har ikke du og saksbehandler i NAV noe dialog rundt dette? Du burde ta initiativ til et møte selv.

Anonymkode: 2d4ce...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2019 den 14.51, AnonymBruker skrev:

Ja, det trodde jeg også. Det står allerede i planen. Behandlingstiltakene. 

Anonymkode: 2fe85...c76

Men den er vel ikke oppdatert da. De kan jo ikke vite hvor om du fremdeles går i behandling eller gjør noe annet om du ikke gir beskjed om det. Det er vel det de ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...