Gå til innhold

Søppeltømming i container var visst ulovlig...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leier og har aldri betalt for søppelet selv. Så dette var uvant for meg.

Tror du søppeltømming er gratis?

Anonymkode: 6101e...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, laban skrev:

Politiet har knapt nok kapasitet til å etterforske forbrytelser, og jeg tviler sterkt på at rettsvesenet vil finne på å ta en sånn fillesak. Regn med at dere maksimalt vil få et betalingskrav fra firmaet (selv det er relativt lite sannsynlig). Vent med å bekymre deg og stresse til regningen eventuelt kommer, og bruk energien til å undersøke hvordan reglene er for avfallshåndtering der dere bor nå. Det burde være lett å finne ut av på nett. Spør huseier eller en nabo hvis dere er usikre.

 

Takk for gode råd. Jeg får se hva du  skjer videre og legger bekymringen på vent og håper det beste. Jeg skal undersøke reglene for avfallshåndtering der jeg bor nå. Skal aldri gjøre samme feil igjen. 

Anonymkode: 7b514...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du søppeltømming er gratis?

Anonymkode: 6101e...fc0

Jeg var dum og uviten om dette med denne containeren pga den er plassert tett inntil en matvarebutikk hvor det også er plassert søppel for glass osv. Den var åpen og plassert slik at jeg trodde at den kunne brukes på lik linje som glasscontaineren.  Men ok. Jeg var dum som trodde det. Men jeg kan desverre ikke gjøre om på det nå, annet enn å lære og lese regler om dette  

Anonymkode: 7b514...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi var ikke klar over dette. 

Jeg synes at containeren burde vært merket. Dvs det burde stått på den at det ikke var lov å kaste søppel i den. Den burde også vært låst. Containeren burde også vært plassert slik at det var forståelig at den ikke var for alle. Altså på egen grunn der det ikke var åpent å gå for alle.  Men vi burde tydeligvis ha lest oss til dette gjennom regelverk på nettet. Var overhodet ikke klar over dette. Har bodd i mange år i et borettslag der det var plassert ut containere. Men det er mulig annerledes i borettslag. 

Dersom vi hadde vært klar over dette så hadde vi snyltet med viten og vilje, men dette var vi overhodet ikke klar over selv om vi sikkert burde vært mer opplyst. 

Om de hadde sett oss gjentatte ganger så burde de ha gjort noe med saken tidligere slik at vi forsto at vi ikke kunne kaste søppel der. Selvsagt virker det frekkt å kaste søppel i en container andre betaler for. Er enig i det. Men dette var gjort med uvitenhet samme hvor dumt det høres som. 

Men skal aldri gjøre det igjen. Jeg håper på at politiet har forståelse for at vi ikke var klar over dette og at de lar dette gå forbi om vi blir anmeldt. Er også redd for at firmaet kan starte privat rettsak mot oss dersom politiet ikke vil ta saken. Men jeg får håpe at dette går bra. Nå har jeg full forståelse for hvorfor de som jobbet i firmaet ble sinte, men jeg mener uansett at slike containere burde vært låst eller merket. 

 

Anonymkode: 7b514...832

Da har dere lært at det ikke er lov.

Hvis du er veldig redd for å bli anmeldt kan du kanskje kontakte firmaet og beklage. Det viktigste for dem er å få slutt på dette og det er ofte lurt å snakke med folk.

De kommer ikke til å starte noen privat rettssak for en så liten sak. Da må de være sprø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lillemus skrev:

I borettslaget der jeg bodde tidligere hadde vi en periode en ordning der det første tirsdag i måneden ble satt frem containere på morgenen hvor beboere kunne kaste ting (i et borettslag på 550 leiligheter er det alltid noen som flytter eller pusser opp), men dette måtte de slutte med. Vet du hvorfor? Fordi folk som bodde i eneboligene i nabolaget også kom og kastet sin søppel der! Nå er det en større, låst container som kun beboerne har tilgang til.

 

Kjæresten min pussa opp badet i sommer, og firmaet som utførte det hadde satt opp en container uttafor i forbindelse med rivingsarbeidet. Før de rakk å ta den i bruk, var den full! De var helt sjokkerte over hvor frekke folk var, kjæresten var mindre sjokka og mente firmaet var naive. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mariaflyfly skrev:

De var helt sjokkerte over hvor frekke folk var, kjæresten var mindre sjokka og mente firmaet var naive. 

Sameiet vårt (200 husstander) hadde gratis (dvs. betalt av fellesutgiftene) container til stort avfall på dugnadene to ganger i året tidligere. Vi måtte slutte med det fordi de ble fylt opp av søppel fra villaer i området i løpet av natten. Det hører med til historien at vi bor noe sånt som 1 km fra en diger gjenbruksstasjon som er åpen både på kveldstid og lørdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, laban skrev:

Sameiet vårt (200 husstander) hadde gratis (dvs. betalt av fellesutgiftene) container til stort avfall på dugnadene to ganger i året tidligere. Vi måtte slutte med det fordi de ble fylt opp av søppel fra villaer i området i løpet av natten. Det hører med til historien at vi bor noe sånt som 1 km fra en diger gjenbruksstasjon som er åpen både på kveldstid og lørdager.

😳 Seriøst?

Vi har også container i borettslaget to ganger i året, og vi har foreløpig ikke vært belemra med at alskens riff-raff fra villaene benytter dem. 😉

I den containeren hos kjæresten, hadde noen bl.a. pælma en diger sofa. Kjæresten mente det var helt vanlig i den delen av byen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, mariaflyfly skrev:

😳 Seriøst?

Vi har også container i borettslaget to ganger i året, og vi har foreløpig ikke vært belemra med at alskens riff-raff fra villaene benytter dem. 😉

I den containeren hos kjæresten, hadde noen bl.a. pælma en diger sofa. Kjæresten mente det var helt vanlig i den delen av byen. 

Han bor vel i samme by som der jeg bodde? Antagelig på motsatt side av byen kan det høres ut som, men du kan hilse ham å si at det samme skjedde på min side av byen... Det var folk fra eneboligene / villastrøket som fylte våre containere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lillemus skrev:

Han bor vel i samme by som der jeg bodde? Antagelig på motsatt side av byen kan det høres ut som, men du kan hilse ham å si at det samme skjedde på min side av byen... Det var folk fra eneboligene / villastrøket som fylte våre containere også.

😮 Herregud. 

Ingen fra villastrøket der. Kun hipstere, studenter og Lamo-hippier. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mariaflyfly skrev:

😮 Herregud. 

Ingen fra villastrøket der. Kun hipstere, studenter og Lamo-hippier. 😂

Kan faktisk spa opp bittelitt forståelse for dem, men ikke for de som sitter med millionboliger og skal spare noen hundringser ved å snylte på andre. No way.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...