Gå til innhold

Bør hele oljefondet brukes på å kjøpe hele Amazonas skogen (Brasils del)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lest i avisene at folk er opprørte over at brasilianerne brenner ned skogen for å lage dyrkbar mark. 

Samtidig sitter Norge på et fond verdt mer enn hele Brasils børs, og over halvparten av brasils GDP

Bør Norge gi Bolzonaro et tilbud han ikke kan si nei til, la oss tilby å kjøpe hele Brasils del av Amazonas (ca 60% av skogen) for kroner 9'361'538'833'940 kroner, og bevare den for all fremtid for urbefolkning og trær

Dette tilsvarer at vi betaler 2 millioner kroner per norske statsborger, for å kjøpe denne skogen

 

Er du med, eller synes du ikke det er verdt prisen å redde "verdens lunge". 

 

Kjør debatt !

Anonymkode: 02dca...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lest i avisene at folk er opprørte over at brasilianerne brenner ned skogen for å lage dyrkbar mark. 

Samtidig sitter Norge på et fond verdt mer enn hele Brasils børs, og over halvparten av brasils GDP

Bør Norge gi Bolzonaro et tilbud han ikke kan si nei til, la oss tilby å kjøpe hele Brasils del av Amazonas (ca 60% av skogen) for kroner 9'361'538'833'940 kroner, og bevare den for all fremtid for urbefolkning og trær

Dette tilsvarer at vi betaler 2 millioner kroner per norske statsborger, for å kjøpe denne skogen

 

Er du med, eller synes du ikke det er verdt prisen å redde "verdens lunge". 

 

Kjør debatt !

Anonymkode: 02dca...60c

Nei, da blir det smalhans her på berget.

Anonymkode: ad54d...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, da blir det smalhans her på berget.

Anonymkode: ad54d...41c

Ja, og vi trygdede kommer ikke til å få kjøpt oss cola en gang! 😢

Anonymkode: 3eb89...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil de selge da? Trump fikk ikke kjøpe Grønland, ikke sikkert vi får kjøpe Amazon, vel.

Anonymkode: 82958...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil de selge da? Trump fikk ikke kjøpe Grønland, ikke sikkert vi får kjøpe Amazon, vel.

Anonymkode: 82958...2c5

Det er vel enda bedre, da kan vi vise hvor mye vi er villige til å ofre for kloden, uten å måtte punge ut 😛 Er vel det ypperste innen "virtue signaling" egentlig :) Veldig trendy for tiden det

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og vi trygdede kommer ikke til å få kjøpt oss cola en gang! 😢

Anonymkode: 3eb89...ec9

Slapp helt av, dere uføre dumper vi i amazonas regnskogen, der får du gratis rent jungelvann rennende inn i munnen din istedenfor :ph34r: 

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, da blir det smalhans her på berget.

Anonymkode: ad54d...41c

Jammen, verden vil ende om 11 år dersom vi ikke stanser klimaendringene, så blir fort smalhans uansett (med mindre det er fake news da, det vet ikke jeg)

 

Neida, er vel egentlig enig med dere i at det er en dårlig ide, men gitt dagens samfunn og hvor miljøbevisst folk angivelig er, ville jeg regne med at noen bet på kroken og støttet forslaget 😛 

Vi får se hva som skjer da når havet stiger 20 meter, den som lever for se

Lykke til ;) 

Anonymkode: 02dca...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne på KG, kanksje det er en bedre ide enn å kjøpe skogen, krig mot brasil, for å redde kloden ? 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor går ikke FN til krig mot Brasil og tar over styringen av landet?

Eller er selvråderetten viktigere enn at jorda er beboelig?

Hvis noen truer mitt liv, hadde jeg gjort noe med det. Ikke bare overlatt skjebnen min i hendene til andres forgodtbefinnende. Men siden poltikerne ikke gjør annet enn å prate, regner jeg med at det ikke er så akutt og våre liv ikke står på spill. 

Anonymkode: a6997...708

Noen klimaforkjempere her, som er for krig mot brasil ? :P 

Anonymkode: 02dca...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er vel enda bedre, da kan vi vise hvor mye vi er villige til å ofre for kloden, uten å måtte punge ut 😛 Er vel det ypperste innen "virtue signaling" egentlig :) Veldig trendy for tiden det

Slapp helt av, dere uføre dumper vi i amazonas regnskogen, der får du gratis rent jungelvann rennende inn i munnen din istedenfor :ph34r: 

Jammen, verden vil ende om 11 år dersom vi ikke stanser klimaendringene, så blir fort smalhans uansett (med mindre det er fake news da, det vet ikke jeg)

 

Neida, er vel egentlig enig med dere i at det er en dårlig ide, men gitt dagens samfunn og hvor miljøbevisst folk angivelig er, ville jeg regne med at noen bet på kroken og støttet forslaget 😛 

Vi får se hva som skjer da når havet stiger 20 meter, den som lever for se

Lykke til ;) 

Anonymkode: 02dca...60c

Folk er veldig for å redde miljøet, så lenge det ikke går ut over egen levestandard.

Det får gå som det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Media hauser alt opp i dag også er det kanskje bare storm i et vannglass ettersom mer og mer i saken kommer frem.

Men jeg tror mange synes sløsing av skatte kroner er for høy allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det hadde jo vært gøy, men det nok ikke helt rett frem å kjøpe en bit av et land, med befolkning og alt. Jeg vet ikke hvordan det er å eie tomt, uten at det blir norsk territorium, men det er på en måte der vi har gjort frem til nå.

Presidenten i Brasil ville gjerne ha pengene, men hugge ned skogen allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo også tenke på befolkningen. De skal leve og arbeide og bo som alle andre mennesker. Eksempel på kryssende hensyn hvor helse og liv må trumfe. Dette er vel også Brasil sine anliggende først og fremst. Deres ansvar. Men nå vil jo private bidra og det er vel slik slikt bør skje.

Det blir på samme måte som " markagrensa" i de større byene her i landet.På grunn av den har man ikke kunnet bygge tilstrekkelig boliger for befolkningen.

Men i dag er man mer bevisst også de humanitære forhold. Ting er mye strengere i dag. Det er ikke alt som godtas  i dag verden over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare forstå litt dem som lever og bor i jungelen også som kanskje leser og hører om hvordan andre har det. Alle land vil ha råderett over egne ressurser i dag. At folk kan få nok av ormebol og rottereir tenker jeg. Man er ikke mot naturen av den grunn. Vi har lett for å tenke på mennesker i andre land og kanskje må natives som umælende og lite ressusterke mennesker. Folk har høyskoleutdanning osv i dag. Foreldrene deres har nok prioritert det.

Skal man vinne frem så tror jeg det må skje på deres premisser men man kan jo ikke akseptere sånne styresett. Kanskje best om alle bryr seg om sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Karma@ skrev:

Jeg kan bare forstå litt dem som lever og bor i jungelen også som kanskje leser og hører om hvordan andre har det. Alle land vil ha råderett over egne ressurser i dag. At folk kan få nok av ormebol og rottereir tenker jeg. Man er ikke mot naturen av den grunn. Vi har lett for å tenke på mennesker i andre land og kanskje må natives som umælende og lite ressusterke mennesker. Folk har høyskoleutdanning osv i dag. Foreldrene deres har nok prioritert det.

Skal man vinne frem så tror jeg det må skje på deres premisser men man kan jo ikke akseptere sånne styresett. Kanskje best om alle bryr seg om sitt.

Har de som bor i jungelen aviser, bøker, og ukeblader? 😮 iPad og PC kanskje også? 🤔

Hvor gikk de på skole? Hvem lærte dem å lese? Hvor får de ladet iPaden sin?

Anonymkode: 3eb89...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brasil er et suverent land som alle andre med sine rettigheter i internasjonale fora.Ikke umulig de har sin sak å fremme. Det beste er kanskje om alle passer sitt men det er jo ikke umulig for de andre landene å tilby hjelp i og med varmt Brasil har sånne veldig viktige ressurser for verden. At andre mennesker er dumme er et debattnivå jeg ikke ønsker å delta i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...