Gå til innhold

Våpen for eget bruk…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er over 18 år og ønsker å kjøpe meg en soft gun for eget bruk ( hobby). 

Hvordan kan jeg få våpentillatelse og må jeg på en skyteklubb ? Jeg kan ikke ta det gjennom jegerprøven, er vegetarianer og ønsker ikke å drepe et dyr. Vil bare skyte for meg selv i trygge omgivelser :) 

Anonymkode: 744d8...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er over 18 år og ønsker å kjøpe meg en soft gun for eget bruk ( hobby). 

Hvordan kan jeg få våpentillatelse og må jeg på en skyteklubb ? Jeg kan ikke ta det gjennom jegerprøven, er vegetarianer og ønsker ikke å drepe et dyr. Vil bare skyte for meg selv i trygge omgivelser :) 

Anonymkode: 744d8...284

De skyter vel ikke på dyr når de tar jegerprøven? De skyter vel bare på blinker. :) Må man ha våpenlisens for å ha soft gun da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er over 18 år og ønsker å kjøpe meg en soft gun for eget bruk ( hobby). 

Hvordan kan jeg få våpentillatelse og må jeg på en skyteklubb ? Jeg kan ikke ta det gjennom jegerprøven, er vegetarianer og ønsker ikke å drepe et dyr. Vil bare skyte for meg selv i trygge omgivelser :) 

Anonymkode: 744d8...284

Softgun kan du kjøpe uten våpentillatelse så lenge du er over 18 år. 

Det er visse regler du må forholde deg til selv med en softgun. Jeg har softgun som blir brukt som blir brukt i spill på bane eller andre områder der det ikke ferdes folk.

Endret av Fionys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Fionys skrev:

Skal du skyte på blink ville jeg valgt luftgevær fremfor softgun. Softgun kan brukes i spill med andre der du skyter på folk.

Ok da skal jeg gå for luftgevær 😍👌🏻

Anonymkode: 744d8...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forbudt uten politimesterens tillatelse å erverve, eie eller inneha luft- og fjærvåpen, herunder luftvåpen drevet med gass, som har grovere kaliber enn 4,5 mm. Kravet om ervervstillatelse gjelder ikke for paintballvåpen og air soft gun. Denne bestemmelsen får ikke anvendelse på luft- og fjærvåpen som er ervervet før ikrafttredelse av denne forskrift.

 

Anonymkode: e4802...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fionys skrev:

Trenger ikke våpentillatelse til det bare du er over 18 år.

Du trenger våpentillatelse for luftgevær med større kaliber. Men ikke standard kalibret.

 

Til TS :For øvrig kan man skyte i pistolklubb osv med ordentlige våpen uten å ta jegerprøven. Det finnes mange pistolklubber og det har ikke noe med å drepe dyr å gjøre. 

Anonymkode: 0e7b8...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...