Gå til innhold

Barnløse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har aldri savnet det å ikke ha barn. Verken egne barn eller andres. Jeg har alltid hatt så mye viktigere ting å tenke på. Vi har alle vårt. Mye annet jeg heller ikke har. Såsom bil og båt og en rekke andre ting. Kanskje jeg burde hatt skattefradrag i klimaregnskapet. Hvem vet.

Så mange klarer da heller ikke å ta ansvaret for barna de skaffer til verden. Ikke lite av et tankekors egentlig.

En helt annen ting er at jeg mener det er lovbrudd å komme med bestemte anbefalinger eller påvirke unge virkelig  sårbare mennesker i sånne spørsmål om barn eller ikke barn som ble gjort dengang jeg vokset opp.Tror jeg som barn var vitne til overgrep på annet barn av voksne og vistnok familie. Har også hørt enkelte helsepersonell si ting som klart faller utenfor deres yrkesrolle og basert på synsing.

Folk bør ikke få slenge om seg med påstander om diagnoser som jeg har inntrykk mye blir gjort. Pasienten kan jo bli suisidal. Veldig rart at man ikke klarer bedre den dag i dag.

Anonymkode: 63fb3...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ofte lære seg å kutte ned på ting ofte på grunn av en helhetlig økonomisk og helsemessig vurdering. Men det er vanskelig å si at sånt er veldig bevisste kalkulerte valg. Mer en tilpasning til mye utenfra gitte livsvilkår som det er vanskelig ofte å gjøre noe med. Mitt liv kunne vanskelig vært mye annerledes føler jeg i vårt samfunn.

Anonymkode: 63fb3...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder vel som aldri før nå å være nøye på hva man trenger i vår tid har jeg inntrykk av. Alt hva de unge vet best uten tvil. Vår tid har jo også litt andre muligheter og er mye mer opplyst tror jeg. Det finnes jo masse positive trekk.

Alderen har mye innhentet meg og det går mye opp og ned. Men dette med barnløsheten har jeg ikke så mye tid og krefter å tenke på. Noe er litt skjebne tror jeg.

Anonymkode: 63fb3...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2019 den 7.25, AnonymBruker skrev:

Noen som er barnløse her? Savner du å ha barn? Ønsker du barn? Eller har du valgt å være barnløs? 

 

Anonymkode: 0e7a0...55e

Jeg har valgt å ikke ha barn. Savner det ikke og føler ikke jeg mangler noe.

Anonymkode: bc975...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man lite eller ingen familie kanskje som eldre og eller helt hjelpeløs så er ikke det ukomplisert i vårt samfunn i dag, men det er vel ikke mange som får barn eller stifter familie med dette som motiv. Men det er klart at alle har vi vårt å tenke på den dagen vi sitter der.

Anonymkode: 63fb3...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var barnløs frem til jeg ble 38 år. Hadde ikke noe ønske om barn og hadde forsont meg med å være barnløs, men så endte det opp med to barn likevel. Livet er uforutsigbart. Nå tenker jeg slik de fleste med barn tenker. At barna betyr alt for meg og at det er først nå livet mitt virkelig har fått mening. Men om jeg aldri fikk barn, hadde jeg jo ikke ikke visst hva jeg gikk glipp av og mest sannsynlig vært lykkelig likevel. Men det er også en liten sannsynlighet for at jeg på et tidspunkt ville følt det litt ekstra tomt. Tror mange av dem som tenker at de ikke har tid eller lyst på barn som unge, ikke tenker over at det da mest sannsynlig heller ikke vil være noen som tar seg ekstra tid tilbake når en blir gammel. Men vet mange barnløse etablerer andre kontakter og nære personer rundt seg, så heldigvis er det ikke slik at alle barnløse dør ensomme.

Anonymkode: 86dbf...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har valgt å ikke ha barn. Savner det ikke og føler ikke jeg mangler noe.

Anonymkode: bc975...7ff

Akkurat slik har jeg det også. Det er ikke alt jeg tenker mye på.

Anonymkode: 63fb3...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...