Gå til innhold

Å konstant snakke seg selv ned


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hakker konstant på meg selv og klarer ikke la være. Snakker stygt til meg selv fra jeg våkner om morgenen til jeg sovner om kvelden. Jeg har vokst opp med konstant hakking og kritikk og det har blitt min indre stemme. 

Hvis jeg har øyeblikk jeg ikke hakker på meg selv, så må jeg skynde meg å gjøre det igjen når jeg oppdager at jeg ikke gjør det. 

Blir fysisk dårlig, føler meg elendig. Det er som tvang. 

Noen andre som sliter med dette, og hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: c818a...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trådstarter her.. det er ekstra ille nå, fordi jeg har opplevd retraumatisering i det siste, så går i konstant beredskap og er generelt veldig dårlig. Men har det problemet ellers også

 

Anonymkode: c818a...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hakker konstant på meg selv og klarer ikke la være. Snakker stygt til meg selv fra jeg våkner om morgenen til jeg sovner om kvelden. Jeg har vokst opp med konstant hakking og kritikk og det har blitt min indre stemme. 

Hvis jeg har øyeblikk jeg ikke hakker på meg selv, så må jeg skynde meg å gjøre det igjen når jeg oppdager at jeg ikke gjør det. 

Blir fysisk dårlig, føler meg elendig. Det er som tvang. 

Noen andre som sliter med dette, og hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: c818a...b7b

Jeg var fæl til å snakke ned meg selv og levde også under konstant hakking og kritikk. Uansett hva jeg gjorde, så var det ikke bra nok.

Jeg begynte å ta tak i problemet og korrigerte meg selv når jeg begynte. Det tok lang tid før jeg begynte å snu om. Gjør det fortsatt, men ikke så ofte. Prøver også å klappe meg selv på skulderen når jeg har gjort noe bra. Det trenger ikke være mer enn det å feks få vasket opp.    Jeg begynte med små ting og nå kan jeg innimellom rose meg selv helt automatisk. Jeg fikk også en oppgave av en behandler. Jeg skulle stå forran et speil å si ; Jeg er god nok som jeg er. Dette skulle jeg si 7 ganger hver dag. Det høres og føles kanskje dumt ut, men det fungerte noe for meg. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...