Gå til innhold

Angst pga en hvit klump under øyelokk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget i juli en hvit liten avlang klump i  ene kroken under øyelokket. Det begynte med at jeg skulle få ut en linse som delte seg. Og så fikk jeg vondt der. Smerten gikk over. Men i etterkant så ser jeg en hvit liten avlang klump som ligner på en kvise eller liten kjertel. Jeg skal til lege over helgen. Men jeg driver å verstetenker om at dette må være kreft eller noe alvorlig. Leser meg rundt på nettet og da er det lett å bli nedbrutt å tenke det verste. 

Ville du blitt kjempebekymret, og tenkt det verste i dette tilfelle? Eller er det bare meg som er litt for verstetenkende? 

Anonymkode: b881c...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg oppdaget i juli en hvit liten avlang klump i  ene kroken under øyelokket. Det begynte med at jeg skulle få ut en linse som delte seg. Og så fikk jeg vondt der. Smerten gikk over. Men i etterkant så ser jeg en hvit liten avlang klump som ligner på en kvise eller liten kjertel. Jeg skal til lege over helgen. Men jeg driver å verstetenker om at dette må være kreft eller noe alvorlig. Leser meg rundt på nettet og da er det lett å bli nedbrutt å tenke det verste. 

Ville du blitt kjempebekymret, og tenkt det verste i dette tilfelle? Eller er det bare meg som er litt for verstetenkende? 

Anonymkode: b881c...d0d

Da jeg hadde øyebetennelse hadde jeg klump som ligner det du beskriver under øyelokket. Jeg var veldig hoven under øyet, og også etter at hevelsen hadde gått ned (ved hjelp av salve), hang denne lille klumpen igjen en stund, før den ble borte. Høres mest ut som du har noe lignende, høres i hvertfall ikke alvorlig ut. Du får høre med legen over helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Xtra skrev:

Da jeg hadde øyebetennelse hadde jeg klump som ligner det du beskriver under øyelokket. Jeg var veldig hoven under øyet, og også etter at hevelsen hadde gått ned (ved hjelp av salve), hang denne lille klumpen igjen en stund, før den ble borte. Høres mest ut som du har noe lignende, høres i hvertfall ikke alvorlig ut. Du får høre med legen over helgen.

Takk for beroligende svar. 

Jeg måtte utsette timen pga jeg fikk en ekstra jobbvakt som jeg behøver. Men jeg håper på at jeg får ny time så fort som mulig. 

Som du sier så fikk du den lille klumpen pga en betennelse/ irritasjon. Jeg får regne med at dette er noe lignende. Oppdaget dette i juli. Vet ikke når det har oppstått. Men jeg ble litt irritert i det området pga linsen delte seg og så begynte det å klø noen dager der. Men smerten ga seg og jeg føler meg bra nå men ser den hvite lille klumpen når jeg drar opp øyelokket.  Den har ikke blitt større. Jeg får roe ned pusten og slappe av og innstille meg på at dette skal gå bra. Kjenner at jeg får lett helseangst og indre uro av slike ting. Men det du skrev kan sikkert stemme med dette. Jeg tar legetime for det så kan legen se på det. 

Anonymkode: b881c...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Er det et chalazion?

Det ligner på chalazion når jeg søker det opp.Helt hvit avlang liten prikk på innsiden av øyelokket. I kroken på venstre side av øye på siden vendt mot øret. Den er veldig liten og jeg har ingen smerter. Virker ikke hoven. Kun en hvit avlang liten klump. Øyet virker ikke betent ut. 

Våger ikke å røre den lille klumpen fordi jeg er redd for ytterligere irritasjon og den ligger på innsiden. Er det normalt å kunne få chalazion som følge av irritasjon pga linsebruk? Vet du noe om det? Og kan det ta tid før en slik klump forsvinner? Må den behandles? .

Jeg har fått time hos lege torsdag neste uke. 

Anonymkode: b881c...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at øye og hud var de fagene som interesserte meg minst. Men jeg tror at de fleste forsvinner av seg selv. Hvis ikke, er det en smal sak for øyelegen (evt en fastlege som har lært det) å fjerne det. Hovedpoenget er at det ikke er ondartet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, kupton skrev:

Må innrømme at øye og hud var de fagene som interesserte meg minst. Men jeg tror at de fleste forsvinner av seg selv. Hvis ikke, er det en smal sak for øyelegen (evt en fastlege som har lært det) å fjerne det. Hovedpoenget er at det ikke er ondartet.

Ja det er det viktige. Det er sikkert noe helt uskyldig som legen kan fjerne om den må fjernes. Jeg kjenner ikke at jeg har den heldigvis. Det ser kun litt ekkelt ut når jeg ser på den i speilet. Men den holder seg heldigvis i samme størrelse. Den vokser heldigvis ikke  

Anonymkode: b881c...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer helt med utseende på en chalazion.  

Anonymkode: b881c...d0d

Kan du ha høyt kolestorol? Det gir samme symptom. 

La en lege se på det du, å beskrive det blir nok ikke presist nok for å diagnostisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Kan du ha høyt kolestorol? Det gir samme symptom. 

La en lege se på det du, å beskrive det blir nok ikke presist nok for å diagnostisere.

Nå tror jeg du blander to tilstander. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2019 den 15.56, kupton skrev:

Nå tror jeg du blander to tilstander. 

Det oppsto etter at jeg stadig satt fast en linse i område så jeg tror det er det du sier. Jeg skal til lege i slutten av denne uken. 

Anonymkode: b881c...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...