Gå til innhold

Hva har du på for å holde varmen oppe om vinteren ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke strømkilder har du på for å holde varmen oppe om vinteren? 

Jeg har kun betalt ca 650 kr i sommer for nettleie og strøm. Og håper på å holde forbruket lavest mulig på vinteren. Men orker ikke å gå rundt å fryse. 

 

Anonymkode: 450b4...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke strømkilder har du på for å holde varmen oppe om vinteren? 

Jeg har kun betalt ca 650 kr i sommer for nettleie og strøm. Og håper på å holde forbruket lavest mulig på vinteren. Men orker ikke å gå rundt å fryse. 

 

Anonymkode: 450b4...6f2

Jeg går altid rundt og fryser om vinteren, har to panelovner her som ikke varmer nok. Men kommer til å kle på meg mer i vinter,ellers kan vi fyre så da blir det godt og varmt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg går altid rundt og fryser om vinteren, har to panelovner her som ikke varmer nok. Men kommer til å kle på meg mer i vinter,ellers kan vi fyre så da blir det godt og varmt. 

Min ovn er blitt ødelagt. Den virket ikke i dag så nå har jeg bare varmekabler men skal skaffe en ny. Jeg fryser sånn  ;)

Anonymkode: 450b4...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min ovn er blitt ødelagt. Den virket ikke i dag så nå har jeg bare varmekabler men skal skaffe en ny. Jeg fryser sånn  ;)

Anonymkode: 450b4...6f2

Forferdelig å gå å fryse,pakk deg inn med klær og ha teppe på deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke strømkilder har du på for å holde varmen oppe om vinteren? 

Jeg har kun betalt ca 650 kr i sommer for nettleie og strøm. Og håper på å holde forbruket lavest mulig på vinteren. Men orker ikke å gå rundt å fryse. 

 

Anonymkode: 450b4...6f2

Betaler ca 450 på sommeren, på vinteren er jeg nok rundt 600. bruker panelovn og fyrer.

Anonymkode: cc387...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg som liker å gå naken hjemme fryser av meg pikken om vintern. Det var vaffal det jeg trodde i fjor for plutselig forsvant pikken inn i kroppen og ballene likeså. Jeg trodde jeg hadde fått to nye øyeballer, men så var det testiklene. 

Anonymkode: d7e9a...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har varmekabler på badet og en oljeovn i stua. Det holder for meg. På soverommet har jeg ingen varme på, men så liker jeg å ha det kaldt på soverommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg har varmekabler på badet og en oljeovn i stua. Det holder for meg. På soverommet har jeg ingen varme på, men så liker jeg å ha det kaldt på soverommet. 

Da har du vel en god dyne? Jeg sover med labber på allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Da har du vel en god dyne? Jeg sover med labber på allerede. 

Jeg har en gammel og slitt vinterdundyne, men når det blir kaldere så legger jeg et ullpledd over dyna. Bør vel egentlig ha en ny dyne, men den får holde et år til (mener å huske at jeg sa det samme i fjor😂)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, emilie321 skrev:

Jeg har en gammel og slitt vinterdundyne, men når det blir kaldere så legger jeg et ullpledd over dyna. Bør vel egentlig ha en ny dyne, men den får holde et år til (mener å huske at jeg sa det samme i fjor😂)

Ok. Jeg ligger med to dyner når det blir skikkelig kaldt,men har lyst på en tykk og god dundyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å gjøre så mye med strømforbruket da jeg har mye et minimumsforbeuk nå. Folk flest bruker ikke ressurser på alt i dag tror jeg. De sparer på alt de kan. Varme klær både ute og inne er kanskje tingen. Jeg har tenkt en del på å anskaffe en ny varmjakke men synes den var litt for dyr. Jeg får se over nyttår når det blir salg om de fortsatt har min størrelse da.

Anonymkode: 6724d...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke strømkilder har du på for å holde varmen oppe om vinteren? 

Jeg har kun betalt ca 650 kr i sommer for nettleie og strøm. Og håper på å holde forbruket lavest mulig på vinteren. Men orker ikke å gå rundt å fryse. 

 

Anonymkode: 450b4...6f2

Vi har varmepumpe og om vinteren fyrer vi gjerne i vedovnen på stua i tillegg - det er så mye deiligere varme fra vedovn! :) Står på en panelovn på det ene badet og varmekabler på en lunk på det andre slik at det ikke fryser om vinteren (det er ikke i daglig bruk). På soverommet har vi ikke varme, men vi har doble ulldyner begge to (dobbel i tykkelse altså, ikke bredde) og jeg sover gjerne med både ullstrømper og ullsokker alt nå, til vinters blir de byttet ut med en varmeflaske. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vedfyring som hovedoppvarming (hogger ved i egen skog). I tillegg har vi varmekabler på begge badene, i yttergangen og på minstejentas rom, + panelovn på kjøkkenet og på eldstejentas rom. Lukker dørene til rom som ikke er i daglig bruk, slik at vi ikke bruker strøm på å varme opp disse.

Vi elsker ull, og bruker mye ulltrøyer, ullsokker og stillongser 😄 (jada - ingenting forandres... 😉 )

Vi har tjukke dundyner og vinduene åpne på soverommene om natta - kanskje unntatt på det aller kaldeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har bare varmekabler på badet, og en 1000W ovn i stua, men i dag kjøpte jeg masse ved, og det holder til å varme hele overetasjen inkl kjøkken, gang og vaskerom. Da bruker jeg ikke varmeovnen, og sparer derved endel strøm, men strømforbruket om vinteren blir likevel rundt 1600,- pr. mnd. Synes det er dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2019 den 9.38, AnonymBruker skrev:

Hvilke strømkilder har du på for å holde varmen oppe om vinteren? 

Jeg har kun betalt ca 650 kr i sommer for nettleie og strøm. Og håper på å holde forbruket lavest mulig på vinteren. Men orker ikke å gå rundt å fryse. 

Anonymkode: 450b4...6f2

Jeg har flyttet siden siste vinter, og er spent selv. Her er det en el-ovn på kjøkken/spisestue, på begge soverommene, og i en av stuene. I tillegg er det varme i gulv på bad og på vaskerommet, 

Jeg har aldri brukt ovn på soverommet, så der blir det som før. Jeg imidlertid ikke hatt varmekabler i to rom før, så regner med en økning pga dette. I fjor steg det jevnt og trutt utover høsten, og på det meste betalte jeg vel 1500,- pr mnd.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...