Gå til innhold

Håper ikke dere blir lei meg nå da...


Millee89

Anbefalte innlegg

Du må dessuten slutte å kaste bort pengene dine på Volvat, hos Onlinelege som du har stilt mange spørsmål, osv. Fra nå av mener jeg at du aldri mer skal gå til et privat legesenter. Kun fastlege til angstbehandling og evt. psykolog. Og aldri betale for lege på nett igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, Millee89 skrev:

Huff... ikke sant...

Pappan til min mann døde av ALS. Så jeg er såklart redd jeg har dette! 

 

Skjønner deg.. celleprøve er aldri gøy. 

Gruet meg veldig, men tok det i mai i år.. har du en du kan ta der hos som du evt er mer trygg på? 

Det er jo en fæl sykdom å få, det er nok det at du har sett det på nært hold. Min mor hadde underlivskreft,hun ble frisk for de oppdaget det tidlig. 

Har en jeg vil gå til,vet han er vikar nå..en som er gynokolog. Han er kald og proff, får jobben fort gjort. Nekter å gå til noen andre enn han. Han er pensjonist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekymringer om helse, og forsikring om att du er frisk fjerner ikke angsten. Angsten er der og finner ett nytt tema, en ny sykdom, eller en annen kjempekatastrofe som også er like usannsynlig. Slik er angst. Så ja, du er syk, du har angst! Det beste for deg er å jobbe med angsten ikke forsikring om att alt vil gå bra. 

Men skjønner godt at forsikringer føles godt :)

Hilsen en som har vært mye hos legen selv.

 

Anonymkode: 69f9b...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får omsorgen og støtten du trenger og har krav på i det norske helsesystemet. Man må bare aldri gi opp så løser det mørke og tunge seg opp til slutt tror jeg for de fleste.❤

Anonymkode: 87211...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du får omsorgen og støtten du trenger og har krav på i det norske helsesystemet. Man må bare aldri gi opp så løser det mørke og tunge seg opp til slutt tror jeg for de fleste.❤

Anonymkode: 87211...820

Omsorg og støtte er dessverre til liten hjelp i behandlingen av angstlidelser. Det er som Valium det også. Godt i øyeblikket, men endrer ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må tenke at du har ALS. Neste gang du har vondt i brystet må du fortelle deg selv at du har hjerteinfarkt. Du må se for deg at du dør fra familien din, se for deg begravelsen din, at du døde så altfor ung, at barna dine mister moren sin. Du skal tenke at dør jeg av dette, så dør jeg av dette. Da var det sånn det gikk.

Du må akseptere alt mulig faenskap du kjenner på av angst, nedstemthet og skrekk. Uten å gå til legen. Du skal aldri be om trøst eller beroligelse eller forsikringer.

Hørtes det brutalt ut?

Kanskje, men etter en måned er du frisk. Da kan du gå til fastlegen annethvert år for en sjekk som alle andre. Foruten det kan du dumpe alle dine kontakter i helsevesenet og forholde deg til noe mer interessant i verden

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Millee89 skrev:

Jo... sant... Men ho bestilte både nevrologisk undersøkelse OG MR. Det var liksom ikke bare bare heller... og det skremmer meg litt. 

Men den første var fordi jeg var redd for leamus og prikkingen. Den andre er fordi jeg har vært redd for hodepinen. Begge deler sa ho var for å utelukke, ikke fordi ho trodde noe var galt. 

Men jeg med helseangst ble bare livredd. 

Høres litt ut som om fastlegen ga opp og overbevise deg om at det klokeste var å ikke igangsette undersøkelser som det ikke er grunnlag for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, issomethingwrong skrev:

Du må dessuten slutte å kaste bort pengene dine på Volvat, hos Onlinelege som du har stilt mange spørsmål, osv. Fra nå av mener jeg at du aldri mer skal gå til et privat legesenter. Kun fastlege til angstbehandling og evt. psykolog. Og aldri betale for lege på nett igjen.

Det kunne kanskje vært nyttig om du beskrev din egen vei ut av helseangst? (Hvis du vil da, - du har jo ingen plikt til å videreformidle dine erfaringer.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, frosken skrev:

Det kunne kanskje vært nyttig om du beskrev din egen vei ut av helseangst? (Hvis du vil da, - du har jo ingen plikt til å videreformidle dine erfaringer.)

Se neste innlegg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Se neste innlegg :) 

Så det, - men tenkte at du kanskje hadde større påvirkningskraft hvis du tydeliggjorde at du faktisk har testet metoden selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Så det, - men tenkte at du kanskje hadde større påvirkningskraft hvis du tydeliggjorde at du faktisk har testet metoden selv. 

Ja, jeg ble ikke bra før jeg aksepterte at jeg kunne dø. Det er noe dritt å tenke på, men jeg tror ikke at sjansen for å dø blir vesentlig lavere av å bruke titusenvis av kroner på helsetjenester. Det er også greit å venne seg til angsten framfor å være redd for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, issomethingwrong skrev:

Du må dessuten slutte å kaste bort pengene dine på Volvat, hos Onlinelege som du har stilt mange spørsmål, osv. Fra nå av mener jeg at du aldri mer skal gå til et privat legesenter. Kun fastlege til angstbehandling og evt. psykolog. Og aldri betale for lege på nett igjen.

Hva skal jeg gjøre nå da? 

Nå har ho henvist meg til to ulike ting. 

Nevrolog og MR. 

Mannen min er sur idag.... sur for de gangene vi faktisk ba om MR. Men de sendte meg til psykolog istedet. Eller la meg formulere: 

Legen sa ho henviste meg videre for å utelukke, så vi hadde bevis. Nå er mannen sur på legen for den strategien, for idag er jeg desto verre av angst.... 

Ja du har altså så rett i at det må jeg slutte med. Skal prøve ha det som et mål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frosken skrev:

Høres litt ut som om fastlegen ga opp og overbevise deg om at det klokeste var å ikke igangsette undersøkelser som det ikke er grunnlag for. 

Ja kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Millee89 skrev:

Hva skal jeg gjøre nå da? 

Nå har ho henvist meg til to ulike ting. 

Nevrolog og MR. 

Mannen min er sur idag.... sur for de gangene vi faktisk ba om MR. Men de sendte meg til psykolog istedet. Eller la meg formulere: 

Legen sa ho henviste meg videre for å utelukke, så vi hadde bevis. Nå er mannen sur på legen for den strategien, for idag er jeg desto verre av angst.... 

Ja du har altså så rett i at det må jeg slutte med. Skal prøve ha det som et mål. 

Hva mener du med spørsmålet om hva du skal gjøre nå? Du skal vel fortsette hverdagen som før og om noen måneder så skal du ta en MR og ha en time hos nevrolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Millee89 skrev:

Hva skal jeg gjøre nå da? 

Nå har ho henvist meg til to ulike ting. 

Nevrolog og MR. 

Mannen min er sur idag.... sur for de gangene vi faktisk ba om MR. Men de sendte meg til psykolog istedet. Eller la meg formulere: 

Legen sa ho henviste meg videre for å utelukke, så vi hadde bevis. Nå er mannen sur på legen for den strategien, for idag er jeg desto verre av angst.... 

Ja du har altså så rett i at det må jeg slutte med. Skal prøve ha det som et mål. 

Du må gjøre to ting:

1. Utelukke fysisk sykdom - som du nå får gjort og er vel hva du ønsket - og som trolig er helt unødvendig.

2. Behandle angsten

Du sier selv at det nok er angsten som gjør deg syk, da er det logisk å få behandling for det.

Kan du spørre deg selv «hjelper det meg å tenke mer på dette nå?»  Altså hver gang du tenker på ALS, kreft osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, frosken skrev:

Hva mener du med spørsmålet om hva du skal gjøre nå? Du skal vel fortsette hverdagen som før og om noen måneder så skal du ta en MR og ha en time hos nevrolog?

Ja... jeg bare lurte på om ho/han mente jeg ikke skulle dra på de undersøkelsene... Så jeg skjønte bare ikke helt. 

Må prøve fortsette hverdagen. Men i natt våknet jeg hver eneste time i frykt for å snart dø...

Dette unner jeg ingen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, cilie skrev:

Du må gjøre to ting:

1. Utelukke fysisk sykdom - som du nå får gjort og er vel hva du ønsket - og som trolig er helt unødvendig.

2. Behandle angsten

Du sier selv at det nok er angsten som gjør deg syk, da er det logisk å få behandling for det.

Kan du spørre deg selv «hjelper det meg å tenke mer på dette nå?»  Altså hver gang du tenker på ALS, kreft osv. 

Ja det er så sant... også prøver jeg tenke at det er dumt å kaste bort dagene mine på å være redd. Spesielt for ting jeg kanskje ikke rår over. Legen sa jeg har et veldig logisk tankesett. Men så kommer følelsene og redselen skyllende over meg igjen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Millee89 skrev:

Ja det er så sant... også prøver jeg tenke at det er dumt å kaste bort dagene mine på å være redd. Spesielt for ting jeg kanskje ikke rår over. Legen sa jeg har et veldig logisk tankesett. Men så kommer følelsene og redselen skyllende over meg igjen... 

Men klarer du «å klippe av» tankene når de kommer?

1. Tenke på at det ikke hjelper og 2. Ev. heller bestemme deg for å utsette bekymringene - feks tillate deg å tenke på det fra 19.00-19.15 hver kveld. Og kun da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Millee89 skrev:

Ja det er så sant... også prøver jeg tenke at det er dumt å kaste bort dagene mine på å være redd. Spesielt for ting jeg kanskje ikke rår over. Legen sa jeg har et veldig logisk tankesett. Men så kommer følelsene og redselen skyllende over meg igjen... 

Tenk om du blir 102 år gammel. Da har du brukt 70-80 år på å gå rundt på å være redd - helt unødvendig! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lillemus skrev:

Tenk om du blir 102 år gammel. Da har du brukt 70-80 år på å gå rundt på å være redd - helt unødvendig! :) 

Ja... det er helt sant 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...