Gå til innhold

Jeg er litt nede igjen nå


Gjest Surrehuggu

Anbefalte innlegg

Gjest Surrehuggu

Trist og melankolsk.

Jeg har lovet meg selv og en venn om ikke å gi det noe oppmerksomhet når det kommer, men jeg greier ikke. Hvorfor føler jeg at jeg liksom MÅ skrive om det her? Er det fordi jeg ikke har noen andre å si det til, ingen til å lindre smerten? Og så håper jeg på å få litt trøst og oppmuntring her? Eller er det bare for å få sagt det og på den måten lette på trykket ved å på en måte få det ut? Akkurat nå har jeg ikke nok selvinnsikt til å forstå hvorfor.  

Jeg beklager så mye, de som blir irriterte får heller bare overse dette og gå videre.

Det er så overveldende når dette kommer. Og jeg aner aldri hvor lenge det vil vare. Kanskje jeg vil ha tips og råd? Men jeg føler samtidig at jeg ikke kan klare å nyttiggjøre meg evt. tips og råd nå. Men kanskje om noen dager når jeg leser dem (hvis jeg får noen, da).

Jeg er lei meg for at jeg gir dette så stor oppmerksomhet, jeg prøver virkelig å la være. Men...

Beklager at jeg er som jeg er. Burde vært skuddpremie på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det egentlig så rart at du strever? Jeg synes ikke det. Hvorfor du skriver er vel heller ikke viktig. Hvis du opplever forumet kan bidra med noe, om så bare ørsmå dråper av noe positivt, så er det grunn god nok. Du har vel som alle oss andre et behov for å bli sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu

Jeg kan ikke forvente at andre skal lindre smerten min. Jeg må finne ut av hvordan jeg trøster meg selv på en konstruktiv måte. Er sååå trist nå! 😢 

Huff, det er rett og slett ikke noe håp for meg. Beklager at jeg bruker dol for å skrive "dagbokinnlegg". (Dette skjer jo ikke daglig, men det ligner jo dagbokinnlegg likevel)

Tror jeg får ta noe ekstra Q og gå og legge meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
2 minutter siden, XbellaX skrev:

Er det egentlig så rart at du strever? Jeg synes ikke det. Hvorfor du skriver er vel heller ikke viktig. Hvis du opplever forumet kan bidra med noe, om så bare ørsmå dråper av noe positivt, så er det grunn god nok. Du har vel som alle oss andre et behov for å bli sett.

Åå tusen takk for at du "så" meg akkurat nå, XbellaX! Jeg trengte det nå, liksom. Og vi skrev visst på likt, for mitt forrige innlegg ble postet rett etter ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har det som du har det, akkurat nå. Min erfaring er at det nytter lite å kjemper imot. Det betyr derimot ikke at du trenger grave deg ned i det tunge. Bare gi det plass, ta hensyn til at du ikke er på topp. Prøv å gi deg selv omsorg, i stedet for å presse deg. Du har mange fasetter. Tristhet og melankoli er kun noen av dem. Før eller siden trer andre fasetter fram igjen. Enn så lenge, stell så godt med deg selv som du bare klarer. Og hvem vet; kanskje dukker ny innsikt opp fra mørket, som blir nyttig på veien videre? Ofte er det sånn i mine tyngste stunder. 

 

Anonymkode: 27151...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Trist og melankolsk.

Jeg har lovet meg selv og en venn om ikke å gi det noe oppmerksomhet når det kommer, men jeg greier ikke. Hvorfor føler jeg at jeg liksom MÅ skrive om det her? Er det fordi jeg ikke har noen andre å si det til, ingen til å lindre smerten? Og så håper jeg på å få litt trøst og oppmuntring her? Eller er det bare for å få sagt det og på den måten lette på trykket ved å på en måte få det ut? Akkurat nå har jeg ikke nok selvinnsikt til å forstå hvorfor.  

Jeg beklager så mye, de som blir irriterte får heller bare overse dette og gå videre.

Det er så overveldende når dette kommer. Og jeg aner aldri hvor lenge det vil vare. Kanskje jeg vil ha tips og råd? Men jeg føler samtidig at jeg ikke kan klare å nyttiggjøre meg evt. tips og råd nå. Men kanskje om noen dager når jeg leser dem (hvis jeg får noen, da).

Jeg er lei meg for at jeg gir dette så stor oppmerksomhet, jeg prøver virkelig å la være. Men...

Beklager at jeg er som jeg er. Burde vært skuddpremie på meg. 

Smerte er smertefullt mens det pågår. Synes ikke at det er noen grunn til at det bør være skuddpremie på deg;-)

Kanskje kan det hjelpe deg å tenke på SOAL-prinsippet: Stopp - observer - aksepter og la følelsene gå igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
1 minutt siden, frosken skrev:

Smerte er smertefullt mens det pågår. Synes ikke at det er noen grunn til at det bør være skuddpremie på deg;-)

Kanskje kan det hjelpe deg å tenke på SOAL-prinsippet: Stopp - observer - aksepter og la følelsene gå igjen. 

Tusen takk, snille deg. Skal forsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg i dag? Leste innlegget nå nettopp og kjenner meg godt igjen. Skulle ikke vært skuddpremie på deg, nei. Derimot hadde det kanskje gjort seg med en god klem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
1 minutt siden, Gondor skrev:

Hvordan går det med deg i dag? Leste innlegget nå nettopp og kjenner meg godt igjen. Skulle ikke vært skuddpremie på deg, nei. Derimot hadde det kanskje gjort seg med en god klem?

Takk for klemmen, Gondor! :)

Jeg er litt bedre, men livet er ikke lett om dagen. Det er det ikke alltid for andre heller, så vi må bare bite tenna sammen alle mann og gjøre det beste ut av det. Klem tilbake 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Takk for klemmen, Gondor! :)

Jeg er litt bedre, men livet er ikke lett om dagen. Det er det ikke alltid for andre heller, så vi må bare bite tenna sammen alle mann og gjøre det beste ut av det. Klem tilbake 

Takk! Godt å høre at du har det litt bedre. Jeg håper at morgendagen blir enda bedre og at du blir mer og mer lys til sinns etter som dagene går. Hvis du strever med et bestemt problem så prøv å ta tyren ved hornene. Det hjelper alltid. Jeg har latt meg trekke ned ved tanken på vaklende økonomi den siste uken, men først i dag tok jeg meg sammen og satte meg ned og regnet ut. Det ser ikke akkurat lyst ut, men vi klarer oss akkurat. Hvis det er mer at du er trist i deg selv, må du ta så godt vare på deg selv som du kan og ta tiden til hjelp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
19 minutter siden, Gondor skrev:

Takk! Godt å høre at du har det litt bedre. Jeg håper at morgendagen blir enda bedre og at du blir mer og mer lys til sinns etter som dagene går. Hvis du strever med et bestemt problem så prøv å ta tyren ved hornene. Det hjelper alltid. Jeg har latt meg trekke ned ved tanken på vaklende økonomi den siste uken, men først i dag tok jeg meg sammen og satte meg ned og regnet ut. Det ser ikke akkurat lyst ut, men vi klarer oss akkurat. Hvis det er mer at du er trist i deg selv, må du ta så godt vare på deg selv som du kan og ta tiden til hjelp.

 

Tusen takk, snille deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessuten bør alle surrehuer gå og legge seg! Det gjelder dette surrehue også, men jeg er lys våken og har tenkt til å surre oppe litt til. Planlegger å ta en dusj, noe jeg har planlagt i ca 8 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
12 minutter siden, Gondor skrev:

Dessuten bør alle surrehuer gå og legge seg! Det gjelder dette surrehue også, men jeg er lys våken og har tenkt til å surre oppe litt til. Planlegger å ta en dusj, noe jeg har planlagt i ca 8 timer.

Okei okei, skal gå å legge meg nå 😉

Kos deg med dusjen og sov godt når du legger deg! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...