Gå til innhold

Problemer med selvbilde og følelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har utrolig dårlig selvbilde og tårene sitter løst for den minste ting. Jeg føler at jeg ikke orker å leve og jeg kommer ofte i konflikter med andre siden jeg sier og gjør ting før jeg tenker meg om. Jeg har heller ingen forståelse for at jeg sårer andre og hvordan de føler det. Hva er galt med meg?

Anonymkode: 1c23a...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Får du noen oppfølging og hjelp? 

Nei jeg er i startfasen og det tar lang tid.

Anonymkode: 1c23a...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu

Kan det være at du er veldig ung enda? Mange ting kommer med "alder og visdom" som det heter, og kanskje trenger du bare litt mer tid til å forstå ting. 

Håper du etterhvert finner ut av det i behandling. Mens du venter så kanskje du kan gå regelmessig til fastlegen? Jeg tenker da mest pga selvmordstankene dine, og at det kan være trygt å ha legen til hjelp i mellomtiden.

Selvmord er aldri en god løsning, så du må stå på videre og ta vare på deg selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Høres ut som du har bedt om hjelp og at du venter på time, stemmer det? Det er isåfall bra. Du skriver ingenting om hvor gammel du er og hvor disse konfliktene oppstår. Er det i jobb? Skole eller blant venner og familie eller generelt?  Er det du selv som oppfatter at du sårer andre eller er det noen som har sagt det til deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Surrehuggu skrev:

Kan det være at du er veldig ung enda? Mange ting kommer med "alder og visdom" som det heter, og kanskje trenger du bare litt mer tid til å forstå ting. 

Håper du etterhvert finner ut av det i behandling. Mens du venter så kanskje du kan gå regelmessig til fastlegen? Jeg tenker da mest pga selvmordstankene dine, og at det kan være trygt å ha legen til hjelp i mellomtiden.

Selvmord er aldri en god løsning, så du må stå på videre og ta vare på deg selv! 

Ja jeg er veldig ung og jeg vil ikke ha hjelp for det hjelper ikke meg.

Anonymkode: 1c23a...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Missimor skrev:

Hei! Høres ut som du har bedt om hjelp og at du venter på time, stemmer det? Det er isåfall bra. Du skriver ingenting om hvor gammel du er og hvor disse konfliktene oppstår. Er det i jobb? Skole eller blant venner og familie eller generelt?  Er det du selv som oppfatter at du sårer andre eller er det noen som har sagt det til deg? 

Har hatt time og aldri mer. Gjelder blant venner og skole. Jeg sårer alle men forstår ikke hvorfor. Jeg er følelsesløs.

Anonymkode: 1c23a...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er veldig ung og jeg vil ikke ha hjelp for det hjelper ikke meg.

Anonymkode: 1c23a...da6

Veldig ung og veldig sta. ;) Kjære deg - ta i mot all den hjelpen du kan få! Du sliter jo tydeligvis ganske mye slik du har det nå, du vil da ikke fortsette å ha det sånn i mange år? Det hjelper ikke med en time eller to hos psykolog, det krever tid og hard jobbing, men det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2019 den 0.48, AnonymBruker skrev:

Jeg har utrolig dårlig selvbilde og tårene sitter løst for den minste ting. Jeg føler at jeg ikke orker å leve og jeg kommer ofte i konflikter med andre siden jeg sier og gjør ting før jeg tenker meg om. Jeg har heller ingen forståelse for at jeg sårer andre og hvordan de føler det. Hva er galt med meg?

Anonymkode: 1c23a...da6

Jeg har ofte slitt med å føle meg utenfor og jeg blir ofte hakket i jobbsammenheng.  Der er belastende. Men det skal aldri ta knekken på meg. Viktig å heller koble av fra det som er vanskelig. Trene / se filmer / pleie noen interesser. Det er viktig. 

Vær den du er og ditt beste jeg. Dermed kan du ikke være noe annet. Og ikke bry deg om de som kritiserer deg eller ikke godtar deg for den du er. Vet det er vanskelig å ikke bry seg med det. Men du er nødt å ta vare på deg selv. 

 

Anonymkode: c9029...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt time og aldri mer. Gjelder blant venner og skole. Jeg sårer alle men forstår ikke hvorfor. Jeg er følelsesløs.

Anonymkode: 1c23a...da6

Hei igjen! Jeg trur ikke du er følelsesløs. Det er vondt å føle seg utenfor og kommunikasjon mellom mennesker kan være vanskelig. Av erfaring vet jeg at det er godt å snakke med noen om det som er vanskelig og utfordrende for da får man høre andre sin mening om det og da har man muligheten til å se om det er ting man kan gjøre annerledes. På skolen finnes det kanskje ei helsesøster du kan ta kontakt med? Kanskje du kan prate med foreldrene dine om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Lillemus skrev:

Veldig ung og veldig sta. ;) Kjære deg - ta i mot all den hjelpen du kan få! Du sliter jo tydeligvis ganske mye slik du har det nå, du vil da ikke fortsette å ha det sånn i mange år? Det hjelper ikke med en time eller to hos psykolog, det krever tid og hard jobbing, men det hjelper!

Jeg orker ikke å ha det sånn men syns at det er for slitsomt at mange blander seg inn.

Anonymkode: 1c23a...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ofte slitt med å føle meg utenfor og jeg blir ofte hakket i jobbsammenheng.  Der er belastende. Men det skal aldri ta knekken på meg. Viktig å heller koble av fra det som er vanskelig. Trene / se filmer / pleie noen interesser. Det er viktig. 

Vær den du er og ditt beste jeg. Dermed kan du ikke være noe annet. Og ikke bry deg om de som kritiserer deg eller ikke godtar deg for den du er. Vet det er vanskelig å ikke bry seg med det. Men du er nødt å ta vare på deg selv. 

 

Anonymkode: c9029...d5f

Jeg skal prøv, men det er ikke lett.  Jeg håper at jeg greier å ikke bry meg snart og være sterk som deg.

Anonymkode: 1c23a...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...