Gå til innhold

Når hunder bjeffer.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Er de sinte da og vil ta meg? Var en som bjeffet på meg i dag fra en hage, den virket agressiv men var den det? Husker vår hun fra oppveksten, han bjeffet og hoppet opp og ned når det kom folk. Han var bare glad i folk han, litt gal men alltid snill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert ikke aggressiv, men naturlig skeptisk. Når hunder ikke kjenner noen som går nær deres territorium/hjem, er det helt naturlig for dem å bjeffe for å alarmere de andre i flokken om at her er det kanskje noe muffens med en mulig inntrenger. 

Anonymkode: 0ec9b...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sikkert ikke aggressiv, men naturlig skeptisk. Når hunder ikke kjenner noen som går nær deres territorium/hjem, er det helt naturlig for dem å bjeffe for å alarmere de andre i flokken om at her er det kanskje noe muffens med en mulig inntrenger. 

Anonymkode: 0ec9b...183

Ok. Ja det virker som den sa høylytt ifra, ble livredd jeg. Det er datterens hun til de som bor der, en gang hoppet den over gjerdet og kom bjeffende imot meg og sønnen min. Jeg fikk panikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to hunder som bjeffer mye, på forskjellige ting. For enhver person så hører de nok bare bjeffingen, men jeg hører forskjell på det er noen på gata, samboern kommer hjem, katta sloss med en annen katt, noe er skummelt, busken rørte på seg o.s.v. bjeffing.

Anonymkode: c9e7a...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to hunder som bjeffer mye, på forskjellige ting. For enhver person så hører de nok bare bjeffingen, men jeg hører forskjell på det er noen på gata, samboern kommer hjem, katta sloss med en annen katt, noe er skummelt, busken rørte på seg o.s.v. bjeffing.

Anonymkode: c9e7a...77a

Ja de utrtkker vel alt mulig via bjeffing, det er jo deres måte å snakke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår hund sjenerte noen Mormonere engang med halsing og bjegfffing da den stod i bånd ute. Men de fikk da kommet seg inn porten og ringt på dørklokka og tilbudt sine brosjyrer og eder og forbannelser over "den livsfarlige dyret.".Forsvant i god behold så langt min mor så.

Anonymkode: 6ed47...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår hund sjenerte noen Mormonere engang med halsing og bjegfffing da den stod i bånd ute. Men de fikk da kommet seg inn porten og ringt på dørklokka og tilbudt sine brosjyrer og eder og forbannelser over "den livsfarlige dyret.".Forsvant i god behold så langt min mor så.

Anonymkode: 6ed47...13a

Enkelte hunder har stetke markeringsbehov ofte hannhunder har jeg hørt om.Dette er mange år siden og vi hadde bare en liten hund såkalt skjødehund men jeg var selv på besøk hos noen en gang som hadde flere sånne store hunder og jeg satt musestille av angst som jeg ikke torde snakke høyt om. Uuholdelig. I dag er jeg mest redd for hunder selv og har ingen kjæledyr selv  ,men jeg har inntrykk at folk tar godt på hundene sine når de er ute med dem. En venn av meg hadde en siameser katt og han sa at den kunne bite folk skikkelig om den likte dem dårlig. Alt er ofte ikke så lett.

Men synes det er veldig leit med de uforklarlig syke hundene i våre dager. Jeg var inne på Matilsynets sider og de leter etter sammenhenger og har gjort bakteriefunn. Men derom er der forskjellige teorier som jeg forstår. Men mange hunder ble friske etter behandling hos veterinær og det er jo bra. Håper man finner ut av det.

Anonymkode: 6ed47...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leverte avisen ble jeg ofte truet av hunder. Det gjorde meg ikke noe når de var i bånd, men idioter som lar digre bikjer gå løse fysj og fy. Husker Spessielt en riesenschnauzer den skremte meg skikkelig. Og idioten som eide den, fortsatte med å lufte den løs, så jeg gikk med hjertet i halsen der. Huff noen folk skulle ikke fått lov å ha hund....

Anonymkode: dad31...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Ja det virker som den sa høylytt ifra, ble livredd jeg. Det er datterens hun til de som bor der, en gang hoppet den over gjerdet og kom bjeffende imot meg og sønnen min. Jeg fikk panikk. 

Når en hund kommer løpende (eller gående for den del) mot deg og det føles ubehagelig skal man alltid snu hele kroppen slik at hunden bare ser ryggen. Da kommuniserer du på hundespråk at du ikke vil ha kontakt. Rekker du ikke det, så vil det å snu hodet hjelpe litt, men å snu på hele kroppen er alltid det beste. Lærte dette i "På talefot med hunden - de dempende signalene". Prøvde det selv en gang når en stor hund kom løpende mot meg og moren min, og hun hadde ikke så lyst til å snu seg bort fra hunden siden hun ikke kunne se hvor langt unna hunden var. Men når vi snudde oss tilbake var hunden borte, så det funker veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dyrevenn4ever skrev:

Når en hund kommer løpende (eller gående for den del) mot deg og det føles ubehagelig skal man alltid snu hele kroppen slik at hunden bare ser ryggen. Da kommuniserer du på hundespråk at du ikke vil ha kontakt. Rekker du ikke det, så vil det å snu hodet hjelpe litt, men å snu på hele kroppen er alltid det beste. Lærte dette i "På talefot med hunden - de dempende signalene". Prøvde det selv en gang når en stor hund kom løpende mot meg og moren min, og hun hadde ikke så lyst til å snu seg bort fra hunden siden hun ikke kunne se hvor langt unna hunden var. Men når vi snudde oss tilbake var hunden borte, så det funker veldig bra :)

Ok. Det skal jeg prøve på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...