Gå til innhold

Er det " grønne skiftet" fryktbasert og hva innebærer det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener hva ligger i " pakka"? Alle forstår jo at nå skal alle tjene penger og i økonomisk teori en slags proteksjonisme. Den nye hjernevasken? Vi skal godta fortida overtramp mot enkeltmenneske og kanskje dokumentasjon som er fiklet med. Holder man seg ikke innafor og kjøper korrekt type varer og " hyller " de rette mennesker så er man ikke riktig i medisinsk og psykiatrisk forstand ? Som dere forstår. Jeg er skeptisk.. Alt venltes over på enkeltindividet. Tilogmed stell av private veier her i distriktet som tidligere her vært innforstått at det er ting som er for tunge løft for enkeltmenneske men hvor kommunen har ansvar. Bare rart at lovverket kan endres sånn. Hva blir det neste? Tvungen deltagelse ved islamske eller andre relgiøse eller politiske møter? Det virker som de som styrer og steller ikke er riktige synes jeg. Men selvsagt alle skal de tjene penger? Håper bare man slipper gloria deres.

Anonymkode: 0dce0...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare så synd at så få forstår.

Anonymkode: 0dce0...7a0

Hva er det du har forstått som vi andre ikke forstår?

Anonymkode: e5eef...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til overskriften: Folk frykter at vi skal få mye dårligere råd og at arbeidsledigheten skal stige veldig om vi kutter ut olje/gass produksjon

De grønne politikerne gir aldri tydelig svar på hvor inntektene skal komme fra i fremtiden uten olje og gass, alltid bare intetsigende vage eller urealistiske formuleringer

Vi går uansett "tom" for olje og gass om noen tiår vi så vi må ta "skiftet" uansett før eller siden, men håper noen ansvarlige folk finner gode løsninger isteden for å bare droppe 40% av norges eksport og noen hundre tusen jobber uten å sette inn noe nytt istedenfor. Mange av de andre jobbene er også subsidiert av oljejobbene bla.a mange statlig ansatte vil måtte også miste jobben når vi kutter oljejobbene. 

Anonymkode: 70b2e...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du har forstått som vi andre ikke forstår?

Anonymkode: e5eef...d11

Alt trenger man ikke. Det blir så altfor mye.

Anonymkode: 0dce0...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt trenger man ikke. Det blir så altfor mye.

Anonymkode: 0dce0...7a0

Så det du har forstått som ikke så mange andre forstår, er at man ikke trenger alt. Og at det blir så altfor mye?

🤔

Anonymkode: e5eef...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal vi gjøre vårt for å redusere det vi kan av miljøskade. Men de virkemidler som blir brukt i miljødebatten spiller en del  på frykt. For å fronte sin sak og få gjennomslag krisemaksimerer man situasjonen. Unge mennesker er spesielt sårbare her og blir veldig engasjert. Husker selv da jeg var ung at jeg var livredd for krig. Det ble mye snakket om det anstrengte forholdet mellom USA og Sovjetunionen. Om atomkrig og kriser. Som ung er det skremmende å føle på at fremtiden er utrygg. Og nå som voksen og mor er jeg enda mer opptatt av fremtiden for mine barn og barnebarn. Men med litt livserfaring ser jeg nok at ting er mer sammensatt og komplisert og krever mer forsiktige og gjennomtenkte tiltak. Norge var et veldig fattig land for ikke så lenge siden. Løsningen er ikke å slå beina under det som er bygget opp og som fungerer. Dessuten er det nok av land i verden som vil øke sin produksjon der vi reduserer. Land som ikke bryr seg om miljøet og bare tenker profitt. Så da er kanskje ikke miljøgevinsten så stor sånn globalt?. 

 

Anonymkode: 2c989...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessuten er det nok av land i verden som vil øke sin produksjon der vi reduserer. Land som ikke bryr seg om miljøet og bare tenker profitt. Så da er kanskje ikke miljøgevinsten så stor sånn globalt?. 

 

Nei, lille naive Norge med det oppblåste selvbildet sitt kan ikke redde verden, selv om det mer enn gjerne tror det. 

Best i alt. Best i klassen. Flinkest i verden. Som Gro sa i sin tid: Det er typisk norsk å være god!

Det viktige her ser ut til å være å skape seg et godt renomme, og forsøke å tviholde på det ved å vise verden at Norge jammen er et foregangsland og eksempel til etterfølgelse i omtrent alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Surrehuggu skrev:

Nei, lille naive Norge med det oppblåste selvbildet sitt kan ikke redde verden, selv om det mer enn gjerne tror det. 

Best i alt. Best i klassen. Flinkest i verden. Som Gro sa i sin tid: Det er typisk norsk å være god!

Det viktige her ser ut til å være å skape seg et godt renomme, og forsøke å tviholde på det ved å vise verden at Norge jammen er et foregangsland og eksempel til etterfølgelse i omtrent alt.

Ja, sånn er det nok med den saken ja. Men men.

Anonymkode: e5eef...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 13.13, AnonymBruker skrev:

Hva er det du har forstått som vi andre ikke forstår?

Anonymkode: e5eef...d11

Alle har sine ting tror jeg. Som de bare bør gjøre noe med.

Anonymkode: 0dce0...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...