Gå til innhold

CRP på 8, virusinfeksjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var hos legen i dag. Fikk beskjed om at jeg har en CRP på 8 og det betyr at jeg har en virusinfeksjon.  Men fikk beskjed at jeg kunne gå på jobb selv om jeg har en grusom hoste og jobber rundt kunder. Legen tror at hostingen er forverret hos meg pga stress/ psykisk. 

Noen som vet litt om dette med CRP? Hva som er normalt? Og burde jeg holde meg hjemme når jeg har slik hoste/ eller gå slik legen sier?

Anonymkode: 62758...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var hos legen i dag. Fikk beskjed om at jeg har en CRP på 8 og det betyr at jeg har en virusinfeksjon.  Men fikk beskjed at jeg kunne gå på jobb selv om jeg har en grusom hoste og jobber rundt kunder. Legen tror at hostingen er forverret hos meg pga stress/ psykisk. 

Noen som vet litt om dette med CRP? Hva som er normalt? Og burde jeg holde meg hjemme når jeg har slik hoste/ eller gå slik legen sier?

Anonymkode: 62758...00d

Legen tenker vel at du kan gå på jobb. Det er jo et samspill mellom legen og deg, så hvis du mener at du ikke klarer, må du si det til legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var hos legen i dag. Fikk beskjed om at jeg har en CRP på 8 og det betyr at jeg har en virusinfeksjon.  Men fikk beskjed at jeg kunne gå på jobb selv om jeg har en grusom hoste og jobber rundt kunder. Legen tror at hostingen er forverret hos meg pga stress/ psykisk. 

Noen som vet litt om dette med CRP? Hva som er normalt? Og burde jeg holde meg hjemme når jeg har slik hoste/ eller gå slik legen sier?

Anonymkode: 62758...00d

En CRP på 8 viser at du knapt nok har en virusinfeksjon, du er tilnærmet frisk mht virus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, frosken skrev:

En CRP på 8 viser at du knapt nok har en virusinfeksjon, du er tilnærmet frisk mht virus

Ja den er sikkert meget lav når den er 8. Er det 4 den skal være på om en er helt frisk? 

Anonymkode: 62758...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja den er sikkert meget lav når den er 8. Er det 4 den skal være på om en er helt frisk? 

Anonymkode: 62758...00d

Under 5 anses som normalt, så din crp er tilnærmet normal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var hos legen i dag. Fikk beskjed om at jeg har en CRP på 8 og det betyr at jeg har en virusinfeksjon.  Men fikk beskjed at jeg kunne gå på jobb selv om jeg har en grusom hoste og jobber rundt kunder. Legen tror at hostingen er forverret hos meg pga stress/ psykisk. 

Noen som vet litt om dette med CRP? Hva som er normalt? Og burde jeg holde meg hjemme når jeg har slik hoste/ eller gå slik legen sier?

Anonymkode: 62758...00d

Jeg har også vært hos legen i dag og hadde crp på 54, da fikk jeg antibiotika.  Har vært dårlig i 11 dager, men begynte egentlig å bli bedre før det snudde i går. Ble da skikkelig dårlig. 

Jeg ville hørt på hva legen rådet meg til.

P.S   Jeg hoster også mer i stressa situasjoner 

Endret av emilie321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg har også vært hos legen i dag og hadde crp på 54, da fikk jeg antibiotika.  Har vært dårlig i 11 dager, men begynte egentlig å bli bedre før det snudde i går. Ble da skikkelig dårlig. 

Jeg ville hørt på hva legen rådet meg til.

P.S   Jeg hoster også mer i stressa situasjoner 

Ønsker deg god bedring!. Håper at du blir fort frisk igjen. Godt at du har gått antibiotika / behandling for det slik at du kommer deg fort. 

Legen visste ikke helt hva som gjør at jeg hoster så ekstremt mye. Men antar at det skyldes stress/ psykisk. Jeg merker at den ekstreme hosten skjer mest når jeg er stresset. Og det er nok forklarlig at dersom man har en virusinfeksjon og stresser veldig i jobb eller annet så vil hosten mulig forverres. Men kjedelig. Hostet mindre i dag. Men begynte å hoste masse igjen nå i kveld. 

Anonymkode: 62758...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er normalt å få forhøyet crp ved virusinfeksjon? Bør man sjekke om crp er gått tilbake til normal verdi? 

Anonymkode: 62758...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om det er normalt å få forhøyet crp ved virusinfeksjon? Bør man sjekke om crp er gått tilbake til normal verdi? 

Anonymkode: 62758...00d

CRP på 8 er normalt, og betyr at du ikke har noen betennelse i kroppen. Ukompliserte virusinfeksjoner gir vanligvis ikke forhøyet CRP, så det er unødvendig å følge opp når du ikke har hatt en infeksjon. Tenk positivit, plei deg selv med ro utenom jobb, mye vann, varm ingefærte med honning, og vær glad for at du snart er frisk igjen. Ikke uvanlig å hoste og snørre om høsten, på min jobb sitter halvparten sånn akkurat nå, meg inkl. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...