Gå til innhold

Hva tror dere det er etter døden.For oss som ikke er frelst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Worrysome plenty skrev:

Hadde de kristne eller andre lignende religoner virkelig trodd de kom til evig paradis, hadde de ikke vært redd for å dø. Men det er de fleste.

Jeg er ikke redd for å dø fordi jeg tror jeg vil komme hjem til Gud hvor alt er godt. 

Paulus sier det jo selv : Aller helst ville jeg ha vært borte fra kroppen og hjemme hos Herren.

Slik har jeg det også. Ser ikke noe poeng i å være her lengre enn nødvendig. Og jeg er klar på at om jeg får kreft eller en annen uhelbredelig sykdom, så vil jeg ikke ha noen behandling utenom evt smertestillende. Jeg vil egentlig bare bort herfra så fort som mulig.

Anonymkode: 4f805...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2019 den 0.07, AnonymBruker skrev:

Så søtt tror du naivitet er ett valg? Hvordan kan man hevde att å tro på gud har noe med valg å gjøre. Kunne du velge å begynne å tro att julenissen finnes? 

Anonymkode: c1a03...249

Det er litt komisk at ateister forsøker å sammenligne Gud med julenissen, det beviser bare hvor lite de forstår her i verden :) 

Anonymkode: f9bec...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke redd for å dø fordi jeg tror jeg vil komme hjem til Gud hvor alt er godt. 

Paulus sier det jo selv : Aller helst ville jeg ha vært borte fra kroppen og hjemme hos Herren.

Slik har jeg det også. Ser ikke noe poeng i å være her lengre enn nødvendig. Og jeg er klar på at om jeg får kreft eller en annen uhelbredelig sykdom, så vil jeg ikke ha noen behandling utenom evt smertestillende. Jeg vil egentlig bare bort herfra så fort som mulig.

Anonymkode: 4f805...1d3

Men i kristendommen er det jo også klart på at livet skal være lidelse. 

Jeg kan kun snakke for min egen del, men det er gjennom lidelse troen blir sterkere, og at man finner ut hvem man egentlig er, hvem menneskene rundt deg egentlig er.

Brød og sirkus er ikke noe for kristne.

Anonymkode: f9bec...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt komisk at ateister forsøker å sammenligne Gud med julenissen, det beviser bare hvor lite de forstår her i verden :) 

Anonymkode: f9bec...57d

Gud er en gammel skrøne, funnet opp av ørkenvandrere. Julenissen er ikke noe mindre kompleks enn den hatefulle guden dere tilber. Det er en gammel ørkengud, som er nykkete og ond. Det er veldig synd att dere kristne ikke kan se hvor ond denne nissen dere tilber er. Men det er ett bevis på hvor lite som dere religiøse forstår her i verden :)

Anonymkode: c1a03...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
På 19.9.2019 den 17.57, AnonymBruker skrev:

En sånn gedigen kødd som den kristne eller abrahamske gud er da ikke noen å bygge en tro på. Nei, skulle det mot formodning være liv etter døden er jeg ikke interessert i å bli frelst inn i den diktatorkulten der. Nei, da holder jeg en knapp på motstanderen.

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men det er ett bevis på hvor lite som dere religiøse forstår her i verden :)

Begge sitatene er fra deg. Du mener at du er ikke-religiøs, men likevel holder du en knapp på motstanderen (Satan) til Gud? Det viser jo bare hvor lite du forstår av hva som er religiøsitet og hva som ikke er det... 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Surrehuggu skrev:

 

Begge sitatene er fra deg. Du mener at du er ikke-religiøs, men likevel holder du en knapp på motstanderen (Satan) til Gud? Det viser jo bare hvor lite du forstår av hva som er religiøsitet og hva som ikke er det... 😂

Jeg vet de kristne er religiøse. Satanisme kommer i mange varianter. Både ateistisk og teistisk.... Det dreier seg om symbolikk og psykologi. Jeg går ikke rundt å trur att det er en eksistens etter dette livet. Ergo bare symbolikk fra min side. Men det har jeg lagt merke til med deg, du er litt inne i din egen boble, og veldig bastant når du uttaler deg. Usympatisk opplegg, så jeg tenker jeg heretter avstår fra ytterligere polemikk med deg.

Anonymkode: c1a03...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet de kristne er religiøse. Satanisme kommer i mange varianter. Både ateistisk og teistisk.... Det dreier seg om symbolikk og psykologi. Jeg går ikke rundt å trur att det er en eksistens etter dette livet. Ergo bare symbolikk fra min side. Men det har jeg lagt merke til med deg, du er litt inne i din egen boble, og veldig bastant når du uttaler deg. Usympatisk opplegg, så jeg tenker jeg heretter avstår fra ytterligere polemikk med deg.

Anonymkode: c1a03...249

Men du er altså ikke bastant i dine uttalelser? Lol! Gudd løkk videre med Satan! Kos dere masse sammen! 😂

Endret av Surrehuggu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 23.23, AnonymBruker skrev:

Er vi dømt til evig fortapelse!? Stemmer det de kristne sier? Hva tror dere er ikke er etter døden?

Anonymkode: 25a28...b38

Samme opplegg som for alle andre uansett religion eller mereritter. Alt tror jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...