Gå til innhold

Har jeg bare kommet inn i en dårlig vane?. Hva er galt med meg ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er rastløs. Et eksempel er på ferie:  Folk sitter pal i solsengene i timesvis og nyter sola. Leser eller stirrer tomt ut i lufta. Jeg snur og vender på meg. Sitter opp og ligger ned. Går litt rundt  og ut i vannet og svømmer litt. Opp igjen og leser to setninger. Opp igjen osv osv. Jeg er alltid to steg fremfor min samboer når vi går og har spist opp maten lenge før han er ferdig. På flyet pleier jeg  å vri og vende på meg. Flytter på beina og armene hele tiden. Jeg føler at jeg jager fremover. Denne konstante uroen som er i brystet . Var slik som barn også. Ufokusert og hadde lett for å kjede meg. Lærer rett og slett ikke ting som ikke engasjerer meg men blir veldig opptatt av og god på ting som engasjerer meg. Men jeg kunne feks pugge meg til en god karakter til en historieprøve men husker ikke historie nå i etterkant. Strever med helt vanlig allmennkunnskap. Jeg ble sett på som skoleflink og fikk en god jobb. Men jeg turte aldri å si at jeg hadde store problemer med å huske elementære rutiner og oppgaver i arbeidshverdagen. Det festet seg liksom ikke og jeg hadde en konstant uro og manglende mestringsfølelse i arbeidet. Noe som gav meg mye angst for å gå på jobb. Det å kjede seg er det værste jeg vet og tanken på å jobbe med noe jeg ikke liker gir meg angst. Oppgaver i heimen som må gjøres utsetter jeg og kvier meg til. Og jeg gjør det ofte veldig raskt med er sterk uro på innsiden. Som om det nesten er uutholdelig feks å rydde kjøkkenet eller andre ting. Å pakke en koffert til en ferie gir meg angst fordi jeg aldri klarer å finne ut av hva som skal opp i den kofferten. Det er kaos på soverommet da jeg tar alt ut av skapene og leiter og styrer på. Klarer ikke å organisere og blir utslitt. Har en angstdiagnose. 

Anonymkode: 61ea5...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik er jeg også i mange situasjoner. Da jeg gjennomgikk nevropsykologisk utredning så slo det ikke ut på ADD/ADHD for når jeg går inn for å fokusere på noe slik som på de testene så klarer jeg det. Ikke over lang tid, men ja. Har alltid fungert best å studere hjemme enn å dra på forelesning. Ble derimot diagnostisert med Asperger syndrom. Og jeg har en tilknytningsforstyrrelse som også kan gi slike urolige og ufokuserte symptomer slik jeg har forstått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...