Gå til innhold

Selvmordstråder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Admin skrev:

Beklager sent svar da jeg har hatt ferie. Hvordan våre rutiner fungerer kan vi dessverre ikke sin noe rundt, men det er viktig for oss å ivareta liv og helse.

Admin

Det vil si at man risikerer å få politiet på døra om man lufter tanker om selvmord? I så fall sier jeg takk for meg her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, Hugo skrev:

Det vil si at man risikerer å få politiet på døra om man lufter tanker om selvmord? I så fall sier jeg takk for meg her. 

Har du vært suicidal nylig? 

Anonymkode: 272d5...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg skrev med de ansatte på Sidetmedord.no, altså ikke åpent forum, men med dem. Hvor her heller ikke skrev at "nå gjør jeg det", men skrev vel på en måte som de mellom linjene leste til at jeg var akutt suicidal, så fant de ut av kontaktinformasjonen min, som de sendte til politiet i Målselv eller hva det var, som igjen kontaktet politiet i mitt politidistrikt, som igjen kom på døra mi og fant meg liggende i senga. Den hadde jeg ikke forventet, men det var jo veldig omsorgsfullt gjort og jeg kan vel være glad for det i dag. 

Så jeg har tenkt at dette er rutine på forum som dette. 

Anonymkode: cb1f3...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En gang jeg skrev med de ansatte på Sidetmedord.no, altså ikke åpent forum, men med dem. Hvor her heller ikke skrev at "nå gjør jeg det", men skrev vel på en måte som de mellom linjene leste til at jeg var akutt suicidal, så fant de ut av kontaktinformasjonen min, som de sendte til politiet i Målselv eller hva det var, som igjen kontaktet politiet i mitt politidistrikt, som igjen kom på døra mi og fant meg liggende i senga. Den hadde jeg ikke forventet, men det var jo veldig omsorgsfullt gjort og jeg kan vel være glad for det i dag. 

Så jeg har tenkt at dette er rutine på forum som dette. 

Anonymkode: cb1f3...e87

Ja, det var jo godt at du fikk hjelp. 

Ellers så mener jeg at folk bare må ta livet sitt hvis det er det de ønsker. Det er jo et valg. 

Anonymkode: 272d5...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2019 den 21.43, AnonymBruker skrev:

Det får du også formidle til @frosken og @issomethingwrong og deg selv ikke minst. 

Anonymkode: 272d5...2df

Glemte også at du bør si dette til begge de to som kranglet i helgen. Ikke bare den ene av dem. For som du selv sier: Å streve med livet gir ingen frikort i å oppføre seg stygt mot andre. 

Og som jeg sier: Å ha vrangforestillinger om et tema gir ikke grønt lys for å være stygg i kjeften når en diskuterer andre ting som ikke omhandler vrangforestillingene. 

Anonymkode: 272d5...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte også at du bør si dette til begge de to som kranglet i helgen. Ikke bare den ene av dem. For som du selv sier: Å streve med livet gir ingen frikort i å oppføre seg stygt mot andre. 

Og som jeg sier: Å ha vrangforestillinger om et tema gir ikke grønt lys for å være stygg i kjeften når en diskuterer andre ting som ikke omhandler vrangforestillingene. 

Anonymkode: 272d5...2df

Så man skal bare være fin i kjeften når en blir angrepet uten grunn og kalt en oppmerksomhetshore og beskyldt for å fake symptomer?

Anonymkode: 85171...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så man skal bare være fin i kjeften når en blir angrepet uten grunn og kalt en oppmerksomhetshore og beskyldt for å fake symptomer?

Anonymkode: 85171...f10

Vedkommende du sikter til ba en person om å gå å henge seg og så ville hen drepe en annen en. Det går an å si ifra på en mer sivilisert måte at ting ikke er ok i stedet for slik voldsom utagering. Så ja, vanlig folkeskikk bør en følge -syk eller ikke.

Anonymkode: 272d5...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så man skal bare være fin i kjeften når en blir angrepet uten grunn og kalt en oppmerksomhetshore og beskyldt for å fake symptomer?

Anonymkode: 85171...f10

Det var kun en som startet drittslengingen og den som til slutt tok igjen har tatt konsekvensen av det og forlatt dol så unødvendig å diskutere henne videre

Anonymkode: 85171...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var kun en som startet drittslengingen og den som til slutt tok igjen har tatt konsekvensen av det og forlatt dol så unødvendig å diskutere henne videre

Anonymkode: 85171...f10

Det har den andre personen også gjort tror jeg. Den personen var heller ikke god, og jeg mener ikke å forsvare. Men jeg mener bare at man bør behandle folk likt, og ikke la noen få noe fortrinn fordi man har et kjent nic eller har vært her i årevis. Og så mener jeg at man bør oppføre seg fint enten man er syk eller ikke syk. 

Anonymkode: 272d5...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har den andre personen også gjort tror jeg. Den personen var heller ikke god, og jeg mener ikke å forsvare. Men jeg mener bare at man bør behandle folk likt, og ikke la noen få noe fortrinn fordi man har et kjent nic eller har vært her i årevis. Og så mener jeg at man bør oppføre seg fint enten man er syk eller ikke syk. 

Anonymkode: 272d5...2df

Ja er derfor folk blir lagt i belter, fordi de klarer oppføre seg når de er syke:)

Anonymkode: 85171...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja er derfor folk blir lagt i belter, fordi de klarer oppføre seg når de er syke:)

Anonymkode: 85171...f10

Hmmm... Sa ikke du nettopp at du hadde forlatt dol?

Anonymkode: 272d5...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan heller ikke se at noen fikk noen fortrinn. Da personen tok igjen på mobbingen ble vedkommende bedt slutte

Anonymkode: 85171...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hmmm... Sa ikke du nettopp at du hadde forlatt dol?

Anonymkode: 272d5...2df

Jeg er ikke hen

Anonymkode: 85171...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja er derfor folk blir lagt i belter, fordi de klarer oppføre seg når de er syke:)

Anonymkode: 85171...f10

Du lå vel ikke i belter heller da du kranglet med den andre? Hvordan kunne du greie å skrive da, hvis du lå i belter?:)

Anonymkode: 272d5...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du lå vel ikke i belter heller da du kranglet med den andre? Hvordan kunne du greie å skrive da, hvis du lå i belter?:)

Anonymkode: 272d5...2df

Var generelt ment og jeg er ikke den

Anonymkode: 85171...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2019 den 22.03, Hugo skrev:

Det vil si at man risikerer å få politiet på døra om man lufter tanker om selvmord? I så fall sier jeg takk for meg her. 

Når det gjelder dette minner vi på våre regler angående temaet:

Sitat

Du kan ikke poste innlegg som inneholder konkrete selvmordstanker, selvmords- og selvskadingsmetoder og innlegg som forherliger spiseforstyrrelse. Slike tråder kan bli stengt, og vi henviser til steder man kan prate med noen som har kompetanse til å håndtere slike situasjoner Vi anbefaler dere som ønsker å diskutere disse temaene å konakte Mental helse på 116 123, eller nettsiden sidetmedord.no. 

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Admin skrev:

Når det gjelder dette minner vi på våre regler angående temaet:

Admin

Det med konkrete selvmordstanker,er jo særdeles flytende. Kansje det kunne vært lurt av dere å ha en gjennomgang. Det å ha tanker rundt og skrive om selvmord,er det så farlig? Om man ønsker å vite om metode,så ligger det vel info i bøtter å spann på nett... Smitte effekt er vel heller ikke et tema? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Hugo skrev:

Det med konkrete selvmordstanker,er jo særdeles flytende. Kansje det kunne vært lurt av dere å ha en gjennomgang. Det å ha tanker rundt og skrive om selvmord,er det så farlig? Om man ønsker å vite om metode,så ligger det vel info i bøtter å spann på nett... Smitte effekt er vel heller ikke et tema? 

Dette bør være enkelt.

Det er greit å skrive at man har det så vanskelig at man ikke har lyst til å leve eller ønsker å dø.

Det er ikke greit å skrive at man skal ta livet sitt «til info» eller spørsmål om hva som skjer hvis man tar den eller den overdosen. 

Regner med du ser forskjellen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, issomethingwrong skrev:

Dette bør være enkelt.

Det er greit å skrive at man har det så vanskelig at man ikke har lyst til å leve eller ønsker å dø.

Det er ikke greit å skrive at man skal ta livet sitt «til info» eller spørsmål om hva som skjer hvis man tar den eller den overdosen. 

Regner med du ser forskjellen? 

Jeg ser forskjellen,greia er den at man ikke vet om den som har det så kjipt at vedkommende tenker på selvmord,ikke fullbyrder det. Å si at man vil ta livet sitt er gjerne et ønske om å få hjelp, oppmerksomhet.Tviler på at noen her evner å se hva en person virkelig mener,mao veldig flytende. 

Endret av Hugo
Ny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hugo skrev:

Det med konkrete selvmordstanker,er jo særdeles flytende. Kansje det kunne vært lurt av dere å ha en gjennomgang. Det å ha tanker rundt og skrive om selvmord,er det så farlig? Om man ønsker å vite om metode,så ligger det vel info i bøtter å spann på nett... Smitte effekt er vel heller ikke et tema? 

Som ISW skriver, det er forskjell på det å skrive om tanker rundt temaet og at livet er hardt, og det å skrive konkrete selvmordstanker. Denne linjen har vi hatt hele veien og er ikke noe nytt hos oss.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...