Gå til innhold

Folk som klager på at de er feite


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker du om at personer klager over at de er feite - og så sitter det andre i samme rom som bruker 3 størrelser større. Hvordan ville du tenkt? 

Anonymkode: a0355...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om at personer klager over at de er feite - og så sitter det andre i samme rom som bruker 3 størrelser større. Hvordan ville du tenkt? 

Anonymkode: a0355...1ee

Har tidligere selv opplevd det mange ganger og det er ikke morsomt (og da var forskjellen mer enn 3 størrelser) 

I dag velger jeg å henge det på dårlig sosiale antenner . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstrem selvopptatthet eller null sosiale antenner. Jeg kunne si det selv om jeg var tynn, så satt det to overvektige i samme rom. Det var ikke for å fornærme de, jeg luftet bare tanker litt for høyt og var fjorten år..

Anonymkode: be708...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jo fortsatt stemme at det er feite selv om det er andre der som er enda feitere. Kan man bare lov til å si det høyt hvis man er den feiteste?

Anonymkode: 2f5d4...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

^ Ja, selvfølgelig. Selv om noe er åpenbart sant trenger man ikke si det høyt. Tvert imot, det er stort sett oppskriften på en kjedelig replikk. Ikke en gang den feiteste i rommet har lov å si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok en av de største her, etter 17 år på zyprexa. Og røykestopp for 6 år siden. Jeg blir litt lei meg når tynnere folk, sier de dør fordi de har blitt feite.

Anonymkode: 82a36...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om at personer klager over at de er feite - og så sitter det andre i samme rom som bruker 3 størrelser større. Hvordan ville du tenkt? 

Anonymkode: a0355...1ee

Jeg har en venninne som er noe større enn meg og hun tåler ikke at jeg synes jeg kan gå litt ned i vekt (jeg er ifølge bmi overvektig). Er det kun den som er mest overvektig som har rett på å bestemme hvem som veier for mye? Man trenger jo ikke slenge det ut av seg ved enhver anledning, men om det er innenfor temaet det snakkes om så synes jeg faktisk ikke man trenger å bli opprørt over det (kommer dog litt an på hvordan det blir sagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om at personer klager over at de er feite - og så sitter det andre i samme rom som bruker 3 størrelser større. Hvordan ville du tenkt? 

Anonymkode: a0355...1ee

Tenker på at de ikke tenker over at de andre i rommet er større. Og at de har nok med å konsentrere seg om sin vekt. Altså at det er den de har fokus på. Tenker overhodet ikke noe negativt om det. Men at det er ikke alle som trenger å gå ned i vekt. Men det er ikke alle som klarer å se sin egen riktige size utenfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del tenker sjeldent på folk sin størrelse, utenom min egen, så jeg er nok selvsentrert der. Jeg føler meg som verdens feiteste og ekleste uansett hvor lav bmi jeg har. Kan fint syntes at folk som er helt tydelig er større enn meg er mye finere enn meg, men når jeg selv ser meg i speilet så ser jeg bare verdens feiteste og ekleste person 

Anonymkode: 702dc...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om at personer klager over at de er feite - og så sitter det andre i samme rom som bruker 3 størrelser større. Hvordan ville du tenkt? 

Anonymkode: a0355...1ee

Jeg ville tenkt at det finnes ulike grader av overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lillemus skrev:

Jeg har en venninne som er noe større enn meg og hun tåler ikke at jeg synes jeg kan gå litt ned i vekt (jeg er ifølge bmi overvektig). Er det kun den som er mest overvektig som har rett på å bestemme hvem som veier for mye? Man trenger jo ikke slenge det ut av seg ved enhver anledning, men om det er innenfor temaet det snakkes om så synes jeg faktisk ikke man trenger å bli opprørt over det (kommer dog litt an på hvordan det blir sagt).

Jeg tåler at andre som er tynnere enn meg sier de trenger å gå ned i vekt, men som du også sier, det spørs hvordan det blir sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg for min del tenker sjeldent på folk sin størrelse, utenom min egen, så jeg er nok selvsentrert der. Jeg føler meg som verdens feiteste og ekleste uansett hvor lav bmi jeg har. Kan fint syntes at folk som er helt tydelig er større enn meg er mye finere enn meg, men når jeg selv ser meg i speilet så ser jeg bare verdens feiteste og ekleste person 

Anonymkode: 702dc...323

Kunne vært meg som skrev dette. Tror det dessverre er mange som har det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2019 den 10.52, AnonymBruker skrev:

Jeg for min del tenker sjeldent på folk sin størrelse, utenom min egen, så jeg er nok selvsentrert der. Jeg føler meg som verdens feiteste og ekleste uansett hvor lav bmi jeg har. Kan fint syntes at folk som er helt tydelig er større enn meg er mye finere enn meg, men når jeg selv ser meg i speilet så ser jeg bare verdens feiteste og ekleste person 

Anonymkode: 702dc...323

Så trist... 😞 

Klarer du ikke å se det som er fint med deg? Alle har jo noe fint ved seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2019 den 10.52, AnonymBruker skrev:

Jeg for min del tenker sjeldent på folk sin størrelse, utenom min egen, så jeg er nok selvsentrert der. Jeg føler meg som verdens feiteste og ekleste uansett hvor lav bmi jeg har. Kan fint syntes at folk som er helt tydelig er større enn meg er mye finere enn meg, men når jeg selv ser meg i speilet så ser jeg bare verdens feiteste og ekleste person 

Anonymkode: 702dc...323

Sånn er det her og :( 

Syns andre passer overvekt bedre enn meg, jeg er bare stygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på konteksten. Hvis det er helt stille i et rom, og noen plutselig utbryter: "Jeg er feit!", kan det vitne om at vedkommende ikke er helt normal.

Men hvis temaet er kropp, helse, vekt etc., så kan en feit person si at den personen ER feit, selv om det sitter ett eller flere mennesker i samme rom som åpenbart er feitere. Det er jo ingen hemmelighet, å være feit betyr ikke at man er mindreverdig, det betyr bare at man har mye fett på kroppen. Det definerer deg ikke som person på noen måte. 

De som tror det er, heller ikke, normale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...