Gå til innhold

Så rart !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan det ha seg at noen ikke får gi uttrykk for symptomer på sin sykdom mens andre kan ?

Her får psykotiske mennsker lov og anledning til å skrive og babble om romvesener, gudslys, demoner osb

Maniske får lov og anledning til å skrive om hvor deilig det er å være manisk og gi malende beskrivelser om det

Angstfylte mennesker og hypokondre får lov til å skrive om sine angster og frykter og symptomer de føler at de har

Men deprimerte får ikke lov til å gi uttrykk for sine suicidale tanker, selv om det er symptomer ved depresjonen 

Fy faen, velkommen til DOL -stedet for forskjellsbehandling, utfrysing og mobbing av suicidale.

Har som sakt vært her noen måneder nå, men innser nå at dette ikke er et sted jeg kan henge.

Anonymkode: 28064...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morgen blir jeg nok ute-stengt så får desverre ikke mulighet til å svare hver enkelt av dere på hetsingen dere kommer til å komme med. Så om dere ikke får svar så vet dere hvorfor.

Elina for nok lov til å bli værende. Hun er jo så syk stakkar. Husk at det fins andre alvorlige sykdommer også da som ikke gjelder psykoser !

Anonymkode: b27dc...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir garantert utestengt jeg også. Så da er vi i hvertfall to. 

Får du ikke sove du heller ? Jeg er på nattevakt, så derfor er jeg våken. Hva med deg ?

Anonymkode: 28064...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt selvmordstanker. I perioder har jeg virkelig følt at jeg kunne gjøre alvor av det men stort sett har frykten for døden vært sterkere. Og tanken på den ufattelige sorgen jeg hadde påført familien min får det til å gå kaldt nedover ryggen. Når noen som deg skriver et innlegg om å planlegge selvmord er det vanskelig. Ikke fordi jeg er sint på deg eller har manglende forståelse for hvordan det er å være i din situasjon. For det første blir det en påminnelse på min egen psykiske tilstand og trigger vanskelige følelser jeg selv har. Jeg trenger heller hjelp og påminnelse om å holde fast på livet. For det andre skaper det en del uro når noe skriver at de planlegger å ta livet sitt. Jeg føler at jeg bør gjøre noe for å hjelpe samtidig som jeg blir redd for å si noe som kan forverre ting. Det er ikke greit at folk svarer deg på en ufin måte men jeg mener der er greit å overlate svarene til ekspertisen. 

Anonymkode: 3907c...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan det ha seg at noen ikke får gi uttrykk for symptomer på sin sykdom mens andre kan ?

Her får psykotiske mennsker lov og anledning til å skrive og babble om romvesener, gudslys, demoner osb

Maniske får lov og anledning til å skrive om hvor deilig det er å være manisk og gi malende beskrivelser om det

Angstfylte mennesker og hypokondre får lov til å skrive om sine angster og frykter og symptomer de føler at de har

Men deprimerte får ikke lov til å gi uttrykk for sine suicidale tanker, selv om det er symptomer ved depresjonen 

Fy faen, velkommen til DOL -stedet for forskjellsbehandling, utfrysing og mobbing av suicidale.

Har som sakt vært her noen måneder nå, men innser nå at dette ikke er et sted jeg kan henge.

Anonymkode: 28064...fc4

Jeg synes det er trist at du har utagert så voldsomt her i natt, og det verste synes jeg er at du valgte elina som "offer" for ditt raseri. Det var jo primært jeg og et par andre, som var tydelige på at vi ikke syntes det er ok med selvmordstrusler her, så du kunne ha rettet din frustrasjon mot oss i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg stadig blir misforstått om dette temaet.

Jeg har aldri sagt at deprimerte og suicidale ikke bør skrive her. Men jeg blir irritert over måten det skrives på, hvor det ikke gis noen mulighet til å hjelpe, kun et innlegg om at du snart tar livet ditt. 

Og ja, når du skriver som anonym bruker gir det vesentlig mindre sympati, siden ingen kjenner historien din. 

Synes for øvrig det er forkastelig at du lar dette gå ut over Elina som har et minst like berettiget behov for hjelp som du har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jensemann

Hvis en skal forsøke å forstå denne personen (x) litt, så tenker jeg at vedkommende er veldig syk. Når x også har den oppfatningen av seg selv, er det ikke så rart at x da oppfatter seg motarbeidet når det i x sine øyne kommer hetsende kommentarer. Aggresjonen blir videre forsterket av å oppleve at en annen bruker (y) blir beskyttet og holdt om, mens x selv blir disset. Y er svært syk ja, men det er også x. Hvem av disse som er mest syk og i så måte kan frikjennes for sine symptomuttrykk, blir en ny diskusjonssak. 

Endret av jensemann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

I morgen blir jeg nok ute-stengt så får desverre ikke mulighet til å svare hver enkelt av dere på hetsingen dere kommer til å komme med. Så om dere ikke får svar så vet dere hvorfor.

Elina for nok lov til å bli værende. Hun er jo så syk stakkar. Husk at det fins andre alvorlige sykdommer også da som ikke gjelder psykoser !

Anonymkode: b27dc...cfd

Du vet veldig godt at det du holdt på med i natt var ufint og upassende. Du visste det også mens du holdt på, men du valgte allikevel å fortsette. Du har ikke en form for sykdom som gjør at du er ute av stand til å la være, du _velger_ å la være. 

Du har ingen nytte av å bli forstått "i hjel" på utagering, du er ingen nybegynner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jensemann
51 minutter siden, frosken skrev:

Du vet veldig godt at det du holdt på med i natt var ufint og upassende. Du visste det også mens du holdt på, men du valgte allikevel å fortsette. Du har ikke en form for sykdom som gjør at du er ute av stand til å la være, du _velger_ å la være. 

Du har ingen nytte av å bli forstått "i hjel" på utagering, du er ingen nybegynner. 

Med slike tilbakemeldinger må jeg si at jeg får mer og mer sympati for x.

Det dannes nå for meg et klarere bilde av hva som foregår, og det synes jeg er alvorlig. 

Hvis ikke du er medisinsk personell og kjenner til x sin sykdom og historie, har du ingen forutsetning for å mene noe om tilregnelighet.

Slik jeg oppfattet denne krangelen som foregikk i natt, så virker det for meg som at begge er syke, men at de likevel bevisst velger å utagere begge to. Den ene bør ikke frikjennes noe mer enn den andre. Her er de like skyldige eller uskyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har suicidale tanker er følelsene mine veldig intense og jeg har problemer med å regulere de. Å bli møtt med tilsnakk og avvisning er som å kaste bensin på bålet. Kanskje andre reagerer motsatt. At tilsnakk hjelper de til fornuft. Men det er umulig for utenforstående å vite hvem man treffer på gjennom en anonym trå og hvordan situasjonen er. Man skal derfor alltid være varsom i møte med slike situasjoner.

Anonymkode: 3907c...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jensemann skrev:

Med slike tilbakemeldinger må jeg si at jeg får mer og mer sympati for x.

Det dannes nå for meg et klarere bilde av hva som foregår, og det synes jeg er alvorlig. 

Hvis ikke du er medisinsk personell og kjenner til x sin sykdom og historie, har du ingen forutsetning for å mene noe om tilregnelighet.

Slik jeg oppfattet denne krangelen som foregikk i natt, så virker det for meg som at begge er syke, men at de likevel bevisst velger å utagere begge to. Den ene bør ikke frikjennes noe mer enn den andre. Her er de like skyldige eller uskyldige.

Helt enig. 

Anonymkode: 7968d...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan det ha seg at noen ikke får gi uttrykk for symptomer på sin sykdom mens andre kan ?

Her får psykotiske mennsker lov og anledning til å skrive og babble om romvesener, gudslys, demoner osb

Maniske får lov og anledning til å skrive om hvor deilig det er å være manisk og gi malende beskrivelser om det

Angstfylte mennesker og hypokondre får lov til å skrive om sine angster og frykter og symptomer de føler at de har

Men deprimerte får ikke lov til å gi uttrykk for sine suicidale tanker, selv om det er symptomer ved depresjonen 

Fy faen, velkommen til DOL -stedet for forskjellsbehandling, utfrysing og mobbing av suicidale.

Har som sakt vært her noen måneder nå, men innser nå at dette ikke er et sted jeg kan henge.

Anonymkode: 28064...fc4

Jo det bør absolutt lov og det er noe flere av oss har tatt kraftig til orde for, senest i fjor om jeg husker riktig (?) og som jeg også opplever admin faktisk har lyttet til og forstått behovet for. 

Det innafor å snakke om selvmordstanker, om lysten til å avslutte når livet kjennes uoverkommelig. Det er ikke innafor å eksempelvis skrive noe slik som "ha det bra, tolk det som dere vil!". Jeg regner med du skjønner forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, jensemann skrev:

Hvis en skal forsøke å forstå denne personen (x) litt, så tenker jeg at vedkommende er veldig syk. Når x også har den oppfatningen av seg selv, er det ikke så rart at x da oppfatter seg motarbeidet når det i x sine øyne kommer hetsende kommentarer. Aggresjonen blir videre forsterket av å oppleve at en annen bruker (y) blir beskyttet og holdt om, mens x selv blir disset. Y er svært syk ja, men det er også x. Hvem av disse som er mest syk og i så måte kan frikjennes for sine symptomuttrykk, blir en ny diskusjonssak. 

Helt enig med deg. 

Har lagt merke til at av "gamle" brukere skal man tolerere alt, mens nye eller anonyme for mye pes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jensemann
22 minutter siden, Fionys skrev:

Helt enig med deg. 

Har lagt merke til at av "gamle" brukere skal man tolerere alt, mens nye eller anonyme for mye pes. 

Slik bør det ikke være. Håper denne ukulturen blir tatt tak i snarest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, jensemann skrev:

Slik bør det ikke være. Håper denne ukulturen blir tatt tak i snarest. 

Jeg har sett det lenge, men sjefene her inne vet visst best. 

Anonymkode: 7968d...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan det ha seg at noen ikke får gi uttrykk for symptomer på sin sykdom mens andre kan ?

Her får psykotiske mennsker lov og anledning til å skrive og babble om romvesener, gudslys, demoner osb

Maniske får lov og anledning til å skrive om hvor deilig det er å være manisk og gi malende beskrivelser om det

Angstfylte mennesker og hypokondre får lov til å skrive om sine angster og frykter og symptomer de føler at de har

Men deprimerte får ikke lov til å gi uttrykk for sine suicidale tanker, selv om det er symptomer ved depresjonen 

Fy faen, velkommen til DOL -stedet for forskjellsbehandling, utfrysing og mobbing av suicidale.

Har som sakt vært her noen måneder nå, men innser nå at dette ikke er et sted jeg kan henge.

Anonymkode: 28064...fc4

Jeg synes det er trist å lese om folk som sliter med at de er suicidale osv. Men jeg mener at det burde være lov å skrive om sine problemer uten å bli hetset, negativt omtalt eller hetset på. Det er min mening.

Jeg mener at det er skikkelig dårlig gjort å drive med utskjelling av suicidale.  

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke egentlig å kaste meg inn i denne diskusjonen. Likevel vil jeg skrive noen ord.

Jeg ser tydelig at det er mye smerte her. Mange her inne lider på forskjellige måter og uttrykker seg på forskjellige måter. Jeg tror ingen her vil noen andre noe vondt. Det handler heller om behov for å bli sett, bli tatt på alvor, føle seg verdifull. Helt basale menneskelige behov som vi alle har i oss. Noen har store problemer med å få møtt disse behovene. Noen ganger føler man seg så usynlig at mentaliseringsevnen brister og affeksjonen tar over. Da kan man skrive og gjøre veldig sterke ting for å få en reaksjon fra andre. Omså den reaksjonen er hets. Omså det går på bekostning av noen andre. For da har man hvertfall blitt sett. 

Det er ingen unnskyldning. Men det er så viktig å forstå at det ikke bunner i hat, men i intens indre smerte. Jeg får vondt i meg av å se at mange av dere lider sånn. 

Jeg håper så inderlig at dere alle sammen får føle på at dere er verdifulle. Alle anonyme brukere, alle med fast nick. Enten dere er psykotiske, deprimerte eller engstelige. Dere fortjener alle å bli sett. 

Klem fra meg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...