Gå til innhold

Store lokale med ødemer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg havnet på akutt mottaket natt til lørdag. Hadde tatt en dødelig overdose hvor jeg definitivt ikke hadde levd nå hvis hun ikke for en gangs skyld pleier å ha tlf i hylla på kjøkkenet. Siden jeg visste dette så sendte jeg en melding om at jeg ikke orket mer nå, men noe med magefølelsen hennes gjorde at hun hadde tlf inn på soverommet akkurat den natten. Så en liten stund senere så hun meldingen og kontakter 113. Ble funnet livløs. Glasgow scale var 2-3. De pumpet meg og gav meg kull rett i magesekken.null reaksjon på ubehaget  Jeg vet enda ikke om jeg er glad jeg ble reddet. Sitter jo i samme møkka enda.. 

Men til poenget. Da jeg begynte å komme ut i bevisst tilstand igjen våknet jeg med en helt innsane smerte i/rundt/på rumpeball. Det var såpass ille at jeg gråt og vred meg. Enda verre var det da er skulle hjelpe meg med morgenstell. Etter en så alvorlig overdose så klarte jeg ikke noe selv. Annet enn å gråte osv. Så var det meningen å hjelpe meg opp av senga og til toalettet. Smertene var så intense at jeg hadde ikke sjans til å sette meg opp. På dette tidspunktet fikk jeg Paracet intravenøst og hadde fått en voltaren pille. Fortsatt ikke effekt. Så da fikk jeg til slutt Paralgin Forte. Først da klarte de å få meg opp og jeg måtte ha hjelp til å støttes til og fra sengen. Holdt på å falle flere ganger. Måtte sitte i rullestol når jeg skulle til ulike undersøkelser. 

Jeg var redd det var tretthetsbrudd, men alt så fint ut på røntgen. Så da ble det ultralyd av baken. Da kommenterte de hvor utrolig hoven høyre rumpeball var. Faktisk så ille at den synes gjennom buksa. I tillegg er den hard. Konklusjon til han som tok ultralyd var at jeg lokalt ganske kraftig ødem. Eneste jeg kan komme på som er årsak til dette er at jeg spiller fotball og havner ofte i midten av stor sterk mann og jeg, kvinne på 64 kg. 

Jeg kan ikke se noen bedre forklaring, men ved et så stort og smertefullt område er det da virkelig bare et ødem som kommer fra et kraftig slag? Jeg vil si at på en skala fra 0-10 så var den 10. På lik linje med fødsel når det er på sitt verste fra 8-10 cm.

Har noen av dere opplevd dette? Evt om det er leger her som har noen aning. Jeg vil jo trene, men går heller rundt med krykker og spiser Paralgin forte. 

Anonymkode: 8dece...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...