Gå til innhold

Når du er innlagt? Hva tenker du om dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når du har vært innlagt på døgnavdeling.

Irriterer du deg over at kontakt personen du har banker på i tide og utider, eller hele tiden spør om du har behov for samtaler med h*n?

Nå når jeg er innlagt så er det heller sjelden de spør og graver. Heller jegsom tar kontakt om jeg ønskeren prat. Kan være slitsomt å ha de hengene over seg hele tiden også.

Anonymkode: cb100...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du har vært innlagt på døgnavdeling.

Irriterer du deg over at kontakt personen du har banker på i tide og utider, eller hele tiden spør om du har behov for samtaler med h*n?

Nå når jeg er innlagt så er det heller sjelden de spør og graver. Heller jegsom tar kontakt om jeg ønskeren prat. Kan være slitsomt å ha de hengene over seg hele tiden også.

Anonymkode: cb100...3c3

Jeg syns det er fint de banker på og hører om jeg vil snakke, er ikke så flink til å ta kontakt selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du har vært innlagt på døgnavdeling.

Irriterer du deg over at kontakt personen du har banker på i tide og utider, eller hele tiden spør om du har behov for samtaler med h*n?

Nå når jeg er innlagt så er det heller sjelden de spør og graver. Heller jegsom tar kontakt om jeg ønskeren prat. Kan være slitsomt å ha de hengene over seg hele tiden også.

Anonymkode: cb100...3c3

Flott at du tar initiativ til en samtale, det er det de er der for. Om du opplever det som krevende å være den som tar kontakt så gi beskjed til primærkontakten din slik at de blir oppmerksomme på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det er irriterende.

Det er fordi:

1: Jeg skvetter når det banker på, og det øker angstnivået mitt generelt å vite at noen kommer til å banke på snart, og at noen vil åpne døra om natta, osv. 

2: Jeg ønsker ikke å betro meg til en ukjent/hvem som helst. Er veldig selektiv, og de fleste kontaktpersoner ønsker jeg ikke å åpne meg for.

3: Jeg er en veldig privat person, introvert, og jeg liker å ha space. At noen skal være rundt meg, passe på meg, osv., stresser meg. 

Forstår at det er jobben deres, og at det er i beste mening, men jeg foretrekker definitivt å ikke være i en slik situasjon som du beskriver. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter pris på at de bryr seg, og ser innom en gang før de går av vakt. Men å ha de rennende i tide og utide kan være slitsomt. Unntaket var en gang jeg var veldig dårlig og de hadde satt opp tilsyn hver halvtime. Det føltes trygt da, men så snart jeg ble bedre følte jeg det ble slitsomt. Praksisen er ulik mellom forskjellige avdelinger, der de fører mest tilsyn ved akuttposter. På en vanlig døgnavdeling ved DPS, er det oftest etter avtale ved innkomst. I en del tilfeller er det kanskje litt med hensikt at de ikke tar så mye kontakt. Det er ønskelig at man etter hvert tar initiativ selv, dersom behovet for en samtale melder seg. 

Endret av FjellOgDalar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2019 den 10.48, AnonymBruker skrev:

Når du har vært innlagt på døgnavdeling.

Irriterer du deg over at kontakt personen du har banker på i tide og utider, eller hele tiden spør om du har behov for samtaler med h*n?

Nå når jeg er innlagt så er det heller sjelden de spør og graver. Heller jegsom tar kontakt om jeg ønskeren prat. Kan være slitsomt å ha de hengene over seg hele tiden også.

Anonymkode: cb100...3c3

Det kommer an på hvordan jeg har det. Er jeg nedfor vil jeg helst ikke snakke så mye, men ved uro som jeg sliter litt med kan det være greit å prate litt. Kommer også an på hvilken kontaktperson jeg har. Noen er lettere å prate med enn andre. Men er jo fint de viser at de bryr seg og at de er tilgjengelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...