Gå til innhold

Hvorfor holder CBD meg våken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte med CBDolje i håp om å få ro på kvelden, og å få sove en natt igjennom. Sovner for tiden i 2-3 tiden på morgenen, selv om jeg legger meg 23:00. Etter at jeg begynte med CBD forventet jeg egentlig å bli trøtt, men nå har jeg vært våken til rundt 6 på morgenen to morgener på rad, og nå er klokken snart halv fem, og jeg finnes ikke trøtt, så dette blir tredje natta der det har blitt enda verre. Føler meg stresset, våken og veldig klar i hodet. Det virker slik for meg, men er det sannsynlig at CBDen gjør meg mer våken heller enn trøtt? Er det vanlig, og er det er naturlig forklaring på det?

Diagnose: bipolar 1 i depressiv fase. Insomni.

Anonymkode: f5fd1...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, kupton skrev:

En olje som inneholder THC (Google). Mange har store forventninger til at THC er det som skal gi dem livslykken.

Dop ja? 

Anonymkode: 09b6d...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBD.

Mirakelstoffet som kurerer angst, depresjon, stress, psykoser, søvnløshet, uren hud, tørr hodebunn, gule tenner, kreft, dårlig drag på damene, dårlig selvtillit, løs mage og skitne negler! 

Garantert uten bivirkninger, og fra naturen, må vite!

Sannheten er at CBD har en kjedelig farmakologisk profil, litt som buspiron, men dessverre umulig å dosere siden alle oljene har ulik styrkegrad. Det er rett og slett penger i dass.

@kupton CBD er et eget stoff, oljen skal visstnok ikke inneholde THC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dop ja? 

Anonymkode: 09b6d...0a2

Nei, det er ikke dop.

Anonymkode: 4d750...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, kupton skrev:

En olje som inneholder THC (Google). Mange har store forventninger til at THC er det som skal gi dem livslykken.

Nei, Kupton! Nå blir jeg litt irritert på deg. Her har du ikke gjort hjemmeleksa di. Dette har jeg fått av legen på resept. og det inneholder IKKE THC. Det har legen sagt, og jeg har også lest om det selv. Det er CBD-olje uten THC. Ikke så hyggelig å bli "dømt" som narkoman når jeg har fått et lovlig legemiddel🙄

Anonymkode: f5fd1...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt inn en lenke til et spørsmål likt ditt og et svar fra Relis. Jeg har overhode ikke dømt deg som narkoman enten du tar CBD-olje med eller uten THC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kupton skrev:

Jeg har lagt inn en lenke til et spørsmål likt ditt og et svar fra Relis. Jeg har overhode ikke dømt deg som narkoman enten du tar CBD-olje med eller uten THC.

Takk. Jeg synes bare jeg ble møtt med litt dårlig stemning i tråden her, og jeg synes det var litt urettferdig. 

Jeg hadde heller ikke forventninger om at CBD skulle gi meg "livslykken". Kom igjen, da. Jeg fikk det for å få ro på kvelden, og for å bli trøtt. Det er fordi jeg har prøvd det meste annet, uten effekt. Zyprexa er det eneste jeg har fått som har effekt, men måtte slutte grunnet bivirkninger. Ikke fordi jeg selv bare slutta, men fordi legen seponerte. Da fikk jeg prøve CBDolje off label som et uskyldig eksperiment. 

Bare teit å komme med all latterliggjøringen og slikt. Jeg spurte ikke: dere, kritiser CBD mest mulig, er dere snille. Jeg spurte: kan noe som skulle gjøre meg trøtt gjøre meg mer våken? 

Anonymkode: f5fd1...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, Kupton! Nå blir jeg litt irritert på deg. Her har du ikke gjort hjemmeleksa di. Dette har jeg fått av legen på resept. og det inneholder IKKE THC. Det har legen sagt, og jeg har også lest om det selv. Det er CBD-olje uten THC. Ikke så hyggelig å bli "dømt" som narkoman når jeg har fått et lovlig legemiddel🙄

Anonymkode: f5fd1...9b6

Hvorfor kan du ikke bare dytte i deg sterke og vanedannende benzopreparater og sovepiller som alle andre? Denne hasjoljen din kommer garantert til å gi deg lyst på sterkere stoffer! Før du vet ordet av det ligger du fattig og deprimert under Vaterlandsbrua og skyter heroin iblandet rødsprit! Er det det du vil?

Anonymkode: 3937c...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kan noe som skulle gjøre meg trøtt gjøre meg mer våken? 

Svaret er ja. Mennesker er biologi med den variasjon som finnes. Noen må drikke kaffe om kvelden for å få sove. Andre får ikke sove av kaffe. Noen slanker seg på SSRI, noen legger på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke bare dytte i deg sterke og vanedannende benzopreparater og sovepiller som alle andre? Denne hasjoljen din kommer garantert til å gi deg lyst på sterkere stoffer! Før du vet ordet av det ligger du fattig og deprimert under Vaterlandsbrua og skyter heroin iblandet rødsprit! Er det det du vil?

Anonymkode: 3937c...484

linken Kupton nå sendte meg står det: "CBD-olje til medisinsk bruk som skaffast på lovleg vis i Noreg, har ikkje målbart innhald av THC og forventast derfor ikkje å ha rusgjevande effekt". Det er ikke rus, og kommer ikke til å gi meg lyst på mer vanedannende stoffer. 

Benzo er jo et narkotisk stoff som er vanedannende, så dette var et uklart råd.

Jeg kommer ikke til å bli narkoman, jeg drikker ikke alkohol engang. Ruser meg aldri, har aldri gjort det, vil aldri gjøre det. Herregud, legen ga meg en resept på et legemiddel. Det er ikke verre enn det.

Anonymkode: f5fd1...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, kupton skrev:

Svaret er ja. Mennesker er biologi med den variasjon som finnes. Noen må drikke kaffe om kvelden for å få sove. Andre får ikke sove av kaffe. Noen slanker seg på SSRI, noen legger på seg.

Skjønner. Takk for svar på det jeg lurte på, og nå forstår jeg at medikamentet altså kan ha motsatt effekt hos noen. 

Anonymkode: f5fd1...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Den mest sannsynlige forklaringa på at du ikke får sove er at CBD ikke virker hverken den ene eller andre veien. Du hadde jo problemer med å sove allerede, hadde du ikke? Jeg har også forsøkt CBD, kunne ikke merke hverken positiv eller negativ virkning. Det er stort sett hype og markedsføring. I USA får du kjøpt hundekjeks med CBD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...