Gå til innhold

Pakke levert på dørmatta men har ikke fått den...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk på sms i morges at en jakke som jeg hadde bestillt var levert på dørmatta. Men den lå ikke der. Jeg bor i en leiebolig der vi er tre ulike familier som bor. Jeg lurer på om pakken er ligget på feil dørmatte. Så på den nærmeste leiligheten der lå den ikke. Men den kan ligge på huseier sin men den kan jeg ikke se på avstand og må helt inn i hagen deres. Er jeg frekk om jeg går å ser? 

Anonymkode: 0c240...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk på sms i morges at en jakke som jeg hadde bestillt var levert på dørmatta. Men den lå ikke der. Jeg bor i en leiebolig der vi er tre ulike familier som bor. Jeg lurer på om pakken er ligget på feil dørmatte. Så på den nærmeste leiligheten der lå den ikke. Men den kan ligge på huseier sin men den kan jeg ikke se på avstand og må helt inn i hagen deres. Er jeg frekk om jeg går å ser? 

Anonymkode: 0c240...5be

Gjør det. Jeg fant min hos naboen. Nå har jeg levert en retur, som visst «aldri» blir registrert. Her blir det å hente/levere selv framover... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk på sms i morges at en jakke som jeg hadde bestillt var levert på dørmatta. Men den lå ikke der. Jeg bor i en leiebolig der vi er tre ulike familier som bor. Jeg lurer på om pakken er ligget på feil dørmatte. Så på den nærmeste leiligheten der lå den ikke. Men den kan ligge på huseier sin men den kan jeg ikke se på avstand og må helt inn i hagen deres. Er jeg frekk om jeg går å ser? 

Anonymkode: 0c240...5be

Ta en titt du, man vet aldri hvor slike pakker havner. Om noen spør så viser du dem bare meldingen og sier at den ikke lå på din dørmatte og at du lurer på om den kan ha havnet hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Ta en titt du, man vet aldri hvor slike pakker havner. Om noen spør så viser du dem bare meldingen og sier at den ikke lå på din dørmatte og at du lurer på om den kan ha havnet hos dem.

Jeg gikk opp forbi og så pakken der og løp bort og tok den med meg. Dersom de så det og spør så forklarer jeg. Er ikke lurt å bestille med rett hjem leveringer.  Lett at det havner feil.  

Anonymkode: 0c240...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk opp forbi og så pakken der og løp bort og tok den med meg. Dersom de så det og spør så forklarer jeg. Er ikke lurt å bestille med rett hjem leveringer.  Lett at det havner feil.  

Anonymkode: 0c240...5be

Det har jeg opplevd og, at det havner feil. En gang tok huseieren (jeg bor i underetasjen) inn pakka hos seg så den ikke skulle bli våt. Uten å si ifra, glemte det. Jeg lette og lette :P

Anonymkode: bdaaa...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg opplevd og, at det havner feil. En gang tok huseieren (jeg bor i underetasjen) inn pakka hos seg så den ikke skulle bli våt. Uten å si ifra, glemte det. Jeg lette og lette :P

Anonymkode: bdaaa...9a6

Huff ja neste gang så betaler jeg 59 kr ekstra eller hva det kostet for å få hente den på posten  ;) . Det er nok vårt ansvar også dersom den forsvinner. Eller på vår risiko... 

Anonymkode: 0c240...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk opp forbi og så pakken der og løp bort og tok den med meg. Dersom de så det og spør så forklarer jeg. Er ikke lurt å bestille med rett hjem leveringer.  Lett at det havner feil.  

Anonymkode: 0c240...5be

Typisk Post Nord.

Anonymkode: f9a9c...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk på sms i morges at en jakke som jeg hadde bestillt var levert på dørmatta. Men den lå ikke der. Jeg bor i en leiebolig der vi er tre ulike familier som bor. Jeg lurer på om pakken er ligget på feil dørmatte. Så på den nærmeste leiligheten der lå den ikke. Men den kan ligge på huseier sin men den kan jeg ikke se på avstand og må helt inn i hagen deres. Er jeg frekk om jeg går å ser? 

Anonymkode: 0c240...5be

Jeg venter en pakke på døren i dag, håper den kommer snart. Godt du fant din da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Typisk Post Nord.

Anonymkode: f9a9c...5c2

Er Post Nord det samme som Rett hjem? Er ikke Rett hjem noe annet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lillemus skrev:

Er Post Nord det samme som Rett hjem? Er ikke Rett hjem noe annet? 

Jeg får det fra posten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg får det fra posten. 

Prøvde å google, men fant ikke noe som het Rett hjem som leverer post, men det kan godt tenkes jeg ikke lette godt nok. :) Helt hjem fant jeg, det har ikke noe med verken Posten eller Post Nord å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går bedre å bestille hjemmelevering om det er snakk om småsummer.  Men verre når det er snakk om over 1000 kr synes jeg.... litt bittert om det forsvinner.... 

Anonymkode: 0c240...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Er Post Nord det samme som Rett hjem? Er ikke Rett hjem noe annet? 

Rett Hjem er hjembestilling av mat (startet av ICA, nå eid av andre, tror jeg), og har lite med Posten eller Post Nord å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk på sms i morges at en jakke som jeg hadde bestillt var levert på dørmatta. Men den lå ikke der. Jeg bor i en leiebolig der vi er tre ulike familier som bor. Jeg lurer på om pakken er ligget på feil dørmatte. Så på den nærmeste leiligheten der lå den ikke. Men den kan ligge på huseier sin men den kan jeg ikke se på avstand og må helt inn i hagen deres. Er jeg frekk om jeg går å ser? 

Anonymkode: 0c240...5be

har opplevd at de har bommet på sms-utsendingen. hos meg kom den i dette tilfellet 1-2 dager før selve pakken kom, så vær obs på at det kan skje hos deg også. Ville absolutt uansett sjekket rundt i oppgangene

Anonymkode: 83869...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk på sms i morges at en jakke som jeg hadde bestillt var levert på dørmatta. Men den lå ikke der. Jeg bor i en leiebolig der vi er tre ulike familier som bor. Jeg lurer på om pakken er ligget på feil dørmatte. Så på den nærmeste leiligheten der lå den ikke. Men den kan ligge på huseier sin men den kan jeg ikke se på avstand og må helt inn i hagen deres. Er jeg frekk om jeg går å ser? 

Anonymkode: 0c240...5be

Jeg ville sendt en melding til naboen à la "Hei, lurer på om dere har fått en pakke på dørmatta som var ment til meg, jeg tillater meg å gå og sjekke hos dere" før jeg gikk og plukket opp pakken, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Prøvde å google, men fant ikke noe som het Rett hjem som leverer post, men det kan godt tenkes jeg ikke lette godt nok. :) Helt hjem fant jeg, det har ikke noe med verken Posten eller Post Nord å gjøre.

https://www.dinside.no/okonomi/legger-pakka-utenfor-dora-tar-ikke-ansvaret/67622090

Anonymkode: f9a9c...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er både positiv og negativ til dette med å få pakke levert på dørmatta. Om jeg er hjemme på det tidspunktet pakken kommer er det jo veldig greit. Men da jeg var særboer og bodde borte halve uka opplevde jeg jo innimellom at pakken ble levert like etter at jeg hadde dratt på onsdag morgen og ikke skulle komme hjem igjen før mandag ettermiddag... Heldigvis hadde jeg en søster som bodde i samme oppgang som slengte pakkene inn til meg, men det er det jo ikke alle som har.

Nå har Stormberg begynt med en leveringstjeneste som heter Svosj og de hengte pakken i en krok på postkassen. Litt usikker her også, men det er helst fordi vi har postkassen ved hovedveien. Nå var vi hjemme da den kom, og jeg hadde fått sms dagen før om at den ville bli levert før kl. 7 om morgenen, så jeg fikk hentet den inn da. Fikk en pakke på døra av posten også for en stund siden og den ble lagt på trappa, helt greit hos oss da det er tak over og null innsyn fra vei der.

Post Nord derimot, de klarer ikke å levere rett i postkassen så det som kommer derfra må hentes på posten, selv om det bare er et lite tidsskrift... Lurer på hvor de gjør av det underveis? Men det kom rett og slett ikke frem og etter å ha purret på 2-3 utgaver ga de opp og overførte utsendelsen til posten igjen. Og da kom det gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg er både positiv og negativ til dette med å få pakke levert på dørmatta. Om jeg er hjemme på det tidspunktet pakken kommer er det jo veldig greit. Men da jeg var særboer og bodde borte halve uka opplevde jeg jo innimellom at pakken ble levert like etter at jeg hadde dratt på onsdag morgen og ikke skulle komme hjem igjen før mandag ettermiddag... Heldigvis hadde jeg en søster som bodde i samme oppgang som slengte pakkene inn til meg, men det er det jo ikke alle som har.

Nå har Stormberg begynt med en leveringstjeneste som heter Svosj og de hengte pakken i en krok på postkassen. Litt usikker her også, men det er helst fordi vi har postkassen ved hovedveien. Nå var vi hjemme da den kom, og jeg hadde fått sms dagen før om at den ville bli levert før kl. 7 om morgenen, så jeg fikk hentet den inn da. Fikk en pakke på døra av posten også for en stund siden og den ble lagt på trappa, helt greit hos oss da det er tak over og null innsyn fra vei der.

Post Nord derimot, de klarer ikke å levere rett i postkassen så det som kommer derfra må hentes på posten, 

Posten leverer neppe ut pakker fra Post Nord. 

Anonymkode: f9a9c...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...