Gå til innhold

Jeg stoler ikke lenger på folk på dol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi det har kommet frem at folk utgir seg for å være noe annet enn det de er. De som viser seg som kloke trygge snille og 'profesjonelle' under sitt nic, kan være de samme som utagerer og er ufine og ekle med andre som anonyme. 

I'm out of here ... !

For det verste med dette er at folk som med eget nic har vært ærlige om at de sliter, blir mistenkt for å være dem som utagerer og er ufine. Når det like gjerne kan være dem som med eget nic har laget seg et godt image. 

Dette er skikkelig creepy. Takk for meg.

Anonymkode: 95090...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir lett en kultur her nå hvor folk mistenker hverandre og til og med beskylder hverandre for ting, og valget faller alltid på dem som åpenlyst (med eget nic) har vist at de sliter. Og når noen utagerer eller er ufine så er det alltid 'en av dem' når det som sagt i virkeligheten kanskje er de som fremstår perfekte stabile og ordentlige som er synderne.

Anonymkode: 95090...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det har kommet frem at folk utgir seg for å være noe annet enn det de er. De som viser seg som kloke trygge snille og 'profesjonelle' under sitt nic, kan være de samme som utagerer og er ufine og ekle med andre som anonyme. 

I'm out of here ... !

For det verste med dette er at folk som med eget nic har vært ærlige om at de sliter, blir mistenkt for å være dem som utagerer og er ufine. Når det like gjerne kan være dem som med eget nic har laget seg et godt image. 

Dette er skikkelig creepy. Takk for meg.

Anonymkode: 95090...5d5

Tror ikke de som virker trygge og stabile går under anonym bruker og er ufine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det har kommet frem at folk utgir seg for å være noe annet enn det de er. De som viser seg som kloke trygge snille og 'profesjonelle' under sitt nic, kan være de samme som utagerer og er ufine og ekle med andre som anonyme. 

Det er vel alltid en teoretisk mulighet for det, hvis det tillates å være helt anonym? At noen beskriver denne muligheten i klartekst, gjør det vel ikke mer sannsynlig at det forekommer?

Jeg er kanskje naiv, men jeg tviler på at dette er noe som skjer mer enn en veldig sjelden gang.

Hvilken personlighet tror du er den "ekte" da - er det folk som egentlig er ekle og utagerende, som lager seg en falsk, hyggelig personlighet under nick, eller tror du det er solide, kunnskapsrike personer som fryder seg over å kunne opptre ufint mens de er anonyme?

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det blir lett en kultur her nå hvor folk mistenker hverandre og til og med beskylder hverandre for ting, og valget faller alltid på dem som åpenlyst (med eget nic) har vist at de sliter.

Det blir vel ikke "lett" en slik kultur her hvis ingen insisterer på at den eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det har kommet frem at folk utgir seg for å være noe annet enn det de er. De som viser seg som kloke trygge snille og 'profesjonelle' under sitt nic, kan være de samme som utagerer og er ufine og ekle med andre som anonyme. 

I'm out of here ... !

For det verste med dette er at folk som med eget nic har vært ærlige om at de sliter, blir mistenkt for å være dem som utagerer og er ufine. Når det like gjerne kan være dem som med eget nic har laget seg et godt image. 

Dette er skikkelig creepy. Takk for meg.

Anonymkode: 95090...5d5

Er faktisk enig i det samme. 

Anonymkode: 0fe2c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om det kan ha skjedd at noen har oppført seg dårlig her, så synes jeg det er synd dersom vi skal ha mistillit til hverandre.

Jeg håper alle vi som bruker DOL fortsetter. Vi er jo en slags vennegjeng her som lytter, gir råd og spør. Selvsagt vet en aldri hva som ikke fortelles om, men jeg regner med at de fleste har tyngre perioder gjennom livet,  slik at vi på ulike måter kan sette oss inn i i alle fall deler av andres utfordringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det har kommet frem at folk utgir seg for å være noe annet enn det de er. De som viser seg som kloke trygge snille og 'profesjonelle' under sitt nic, kan være de samme som utagerer og er ufine og ekle med andre som anonyme. 

I'm out of here ... !

For det verste med dette er at folk som med eget nic har vært ærlige om at de sliter, blir mistenkt for å være dem som utagerer og er ufine. Når det like gjerne kan være dem som med eget nic har laget seg et godt image. 

Dette er skikkelig creepy. Takk for meg.

Anonymkode: 95090...5d5

Velkommen til Internettet. 

Anonymkode: fbad6...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er på Internett. Alle kommer med en tilpasset versjon av seg selv på nett. 

Anonymkode: 3ccd6...29a

Akkurat som på jobben, i parforholdet, i vennegjengen osv osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Akkurat som på jobben, i parforholdet, i vennegjengen osv osv. 

Nettopp. Det er svært sjelden vi vet alt om andre mennesker, og det er sjelden de vet alt om oss. Vi tilpasser oss de sammenhengene vi er i, og gjør noen valg mht. hvilke private forhold vi synes det er relevant og ønskelig å dele med hvem. Man er ikke nødt til først å komme med en lengre selvutleverende redegjørelse, før man deltar i lunch-diskusjonene på jobben for eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...