Gå til innhold

Er gjennomsyret av mindreverdighetsfølelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har siden jeg gikk i bhg vært sjenert og lite komfortabel med å være sosial. Opplevde selvfølgelig mobbing, men ikke i verste grad. Etter hvert som jeg ble voksen så har jeg likevel bært med meg mye av denne vonde følelsen. 
Alltid følt at jeg ikke er som andre og klarer ting som andre. 
Fikk ikke verdens beste karakterer ila skolen, men ikke bunn heller. Absolutt ikke nok til å komme inn på det ene studiet jeg ville. 
Så jeg betalte for å gå omveien, ved privatist undervisning. Det ble en dyr affære og jeg ble redd for økonomien. 
Så jeg tok til takke med en vanlig jobb som jeg både mistrivdes i og trivdes veldig godt i. 
Av diverse grunner sluttet jeg, så jeg gikk uten jobb 1 år og nå søker jeg. jeg kommer til intervju på flere, men de avslår deretter så jeg tenker at det kanskje skinner gjennom usikkerhet. og jo fler avslag jeg får jo mer misfornøyd blir jeg med meg selv og jo mer får jeg bekreftet at jeg ikke er god nok. Jeg blir også bare mer flau over meg selv, for jeg har tydeligvis bekreftet fra jeg var barn at jeg er en av de midnreverdige. 
Hallo liksom, flere av mine bekjente tar høyere utdannelse også i utlandet. Jeg er under DPS, og går til samtaler hver uke. 
Jeg har jobbet i oppvasken i siste jobb jeg hadde, meg og masse 16-18 åringer, og noen studenter. Bare at studentene studerte jus, politi osv..jeg hadde dette som fast jobb. 

Har ei yngre søster som er annereldes. Hun er født med masse selvtillit. Hun blir så mye mer beundret. Ikke sjalu på henne, men jeg ser at folk møter henne annerledes. Til meg gir folk råd, sier at en må ta det man får i livet osv osv, mens hun blir skrytt mer opp i skyene med "du  kommer til å bli ........." . Det er fordi hun har en veldig utadvendt og imøtekommende personlighet. I tillegg tar hun seg ikke nær av noen ting. Hun er smart for alderen og tar alltid over det sosiale. Det er ikke hennes skyld at jeg har det som jeg har det, men jeg føler ikke jeg er den søsteren jeg burdte vært. jeg er mer den søsteren som hun kan bli flau over, som ikke er noe kul. Trodde endelig eg hadde fått en jobb, men nei, jeg blir arbeidsledig frem til evt neste intervju. 

Jeg har bare ikke livslyst lenger. Jeg er jo ingenting. 

Anonymkode: 4326d...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...