Gå til innhold

AP vil fjerne støtten til JV!


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

I media i dag går Anett Trettebergstuen ut og vil fjerne statsstøtten til Jehovas Vitner. Fordi de er kvinnediskriminerende. Jeg regner da med att de vil fjerne statstøtten til muslimske menigheter også? Eller?

 

Bør trossamfunn kreve medlemsavgift i stedet for å bli støttet via staten? Hva mener du? Hvis AP mener kun JV og ikke muslimske trossamfunn, blir jeg svært skuffet over dobbelmoralen. PS, jeg liker ikke JV. Det er en sekt, men det er da vitterlig all religion.... Noen bedre, noen verre selvfølgelig og JV er en av de verre vi har her på berget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Worrysome plenty skrev:

I media i dag går Anett Trettebergstuen ut og vil fjerne statsstøtten til Jehovas Vitner. Fordi de er kvinnediskriminerende. Jeg regner da med att de vil fjerne statstøtten til muslimske menigheter også? Eller?

 

Bør trossamfunn kreve medlemsavgift i stedet for å bli støttet via staten? Hva mener du? Hvis AP mener kun JV og ikke muslimske trossamfunn, blir jeg svært skuffet over dobbelmoralen. PS, jeg liker ikke JV. Det er en sekt, men det er da vitterlig all religion.... Noen bedre, noen verre selvfølgelig og JV er en av de verre vi har her på berget.

Å begynne med JV er klokt.  Raymond Johansen har krevd av muslimer i Oslo at kvinner kommer inn i styrene i moskeene.  Det finnes neppe trossamfunn som støtter homofili.

Trossamfunn bør ikke få statsstøtte.  Hvordan de finansieres kan de finne ut av selv

Anonymkode: f3e96...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å begynne med JV er klokt.  Raymond Johansen har krevd av muslimer i Oslo at kvinner kommer inn i styrene i moskeene.  Det finnes neppe trossamfunn som støtter homofili.

Trossamfunn bør ikke få statsstøtte.  Hvordan de finansieres kan de finne ut av selv

Anonymkode: f3e96...b7e

Jeg tror nok islamistiske moskeer er verre enn JV, men man kan jo se bort i forskjellsbehandlingens navn. Egen inngang for hvert kjønn, mennene får den beste plassen. Muslimske kvinner kan ikke gifte seg med hvem de vil. En kvinnes vitnemål er verdt halvdelen av en manns. Men det er vel ikke så farlig når det gjelder minoritetskvinner, så lenge blendahvite norske kvinner får likestilling? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadja Tajik er vel ikke noe typisk eksempel på en religiøs muslim. Hun er ett eksempel på en som er født i en muslimsk familie, men ikke praktiserer islam.

 

Det er ikke slike liberale muslimer jeg sikter til. Det blir som å nevne Bjørn Eidsvåg som en mørkemann i kristne sirkler. Altså noe som ikke har noe med fakta å gjøre.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For ikke å snakke om Human-Etisk forbund, som stiller på linje med JV.

Anonymkode: 93310...d59

Human-Etisk forbund står så langt fra JV som man kan komme.

Anonymkode: 3e652...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Human-Etisk forbund står så langt fra JV som man kan komme.

Anonymkode: 3e652...c73

Jeg følte meg ikke hjemme i Human-Etisk forbund. Da var Lars Gule lederen. Han er en veldig politisk fyr, og eks terrorist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2019 den 23.52, Worrysome plenty skrev:

I media i dag går Anett Trettebergstuen ut og vil fjerne statsstøtten til Jehovas Vitner. Fordi de er kvinnediskriminerende. Jeg regner da med att de vil fjerne statstøtten til muslimske menigheter også? Eller?

Eh neppe, de har ikke prinsipper, kun ønske om makt

Arbeiderpartiet fortsetter, på tross av et dårlig valg i 2017, å dominere blant dem som kommer fra Afrika, Asia og Latin-Amerika. Denne gangen med 59 prosent av stemmene, ifølge Minervanett.

Venstresiden elsker islam, for de vet at de får stemmene deres

 

Alle relgioner går ut på det samme, en bedriver barnemishandling for å forsøke trykke inn vrangforestillinger som vedvarer når de blir voksne, men alle barna lar seg ikke lure og for å forhindre utflytting og minsket makt trenger en maktmidler. Bruker en ikke slike ekstreme maktmidler vil folk falle fra og religionen mister makt. Kristne i norge utsettes i liten grad for slik makt og folk faller fra i stor skala.

At statens støtter slik barnemishandling og maktbruk, viser ironien i det hele, de tror de støtter religionsfrihet, men så godt som ingen frie folk blir religiøse, du blir religiøs dersom du ikke er fri og foreldrene dine mishandler deg inn i dem, religioner er ikke frie, de er fengsler. Unntaket er noen få psykisk syke individer som konverterer som voksne

Kjønnslemlestelse er et slikt maktmiddel, og bruken av dette øker i Norge for tiden, pga politiske valg.

 

Vi må skille religion og stat. Religion er en forkastelig tradisjon basert på løgn og makt over individer. 

Og folk som ønsker å flytte hit må se seg villige til å si fra seg maktmidler, hvis de ikke kan gå med på det må de velge andre land å flytte til, hvor de kan få utføre barnemishandlingen på lovlig sett, å tilrettelegge for slikt er ikke veien fremover.

Anonymkode: 23e3c...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...