Gå til innhold

Tipper regjeringen vil fjerne ung ufør tillegget på uføretrygd også


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke bare på aap. Utrolig at Heidi Lunde tror at de som får ung ufør tillegget kun er folk som har dårlig selvtillitt og mestring. Det er rett og slett fake news. Flaut at hun ikke er mer opplyst. 

Anonymkode: a7ee5...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bare på aap. Utrolig at Heidi Lunde tror at de som får ung ufør tillegget kun er folk som har dårlig selvtillitt og mestring. Det er rett og slett fake news. Flaut at hun ikke er mer opplyst. 

Anonymkode: a7ee5...0aa

Tror nok de fjerner hele uføretrygda.

Anonymkode: 05c8c...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratis bekymringer.......

 

Jeg tror ikke de gjør noe med uføretrygden, ettersom mange har lån og familie og slike ting.

 

AAP for helt unge mennesker, har mindre konsekvenser samfunnsmessig. Tenk alle de som har lån på bolig og sånn, med uføre pensjon. Store deler av samfunnet ville bryte sammen. En ungdom på AAP eier ikke bolig, og sånn.

 

Men jeg tror det er fult mulig att høyreregjeringen kommer til å bli svært gjerrige mot de fattige fremover. Når det gjelder økning av trygden osv. Men heldigvis så vinner de neppe om 2 år.

Anonymkode: 1dc19...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

p.s dessuten er ikke ung ufør noe som bare gis til unge. Det gies til alle som var uføre før en viss alder. Så en på 60 kan være ung ufør.

Anonymkode: 1dc19...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Men jeg tror det er fult mulig att høyreregjeringen kommer til å bli svært gjerrige mot de fattige fremover. Når det gjelder økning av trygden osv.

Nå er gunnlaget et uføretryden Folketrygdens G, som blir regulert i samsvar med lønnsveksten etter bestemte regler. Dette avgjøres ikke av regjeringen.

Anonymkode: 05c8c...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

p.s dessuten er ikke ung ufør noe som bare gis til unge. Det gies til alle som var uføre før en viss alder. Så en på 60 kan være ung ufør.

Anonymkode: 1dc19...764

Så jeg som har gått på aap og vært ute av stand til å jobbe og tjene egne penger i 7 år, siden jeg var 22 år, får ikke ung ufør?

Anonymkode: 07154...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg som har gått på aap og vært ute av stand til å jobbe og tjene egne penger i 7 år, siden jeg var 22 år, får ikke ung ufør?

Anonymkode: 07154...2a8

Ikke hvis ikke du har søkt ung ufør før fylte 26 år ...

Anonymkode: aad1f...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hvis ikke du har søkt ung ufør før fylte 26 år ...

Anonymkode: aad1f...5e1

🙄

Anonymkode: 07154...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hvis ikke du har søkt ung ufør før fylte 26 år ...

Anonymkode: aad1f...5e1

Før 36 år, men det er også de som får ung ufør etter 36 år. Sjekk reglene. 

Anonymkode: a7ee5...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye tipping.

Dere kan vente med å hate regjeringen til det eventuelt kommer holdepunkter for at dette faktisk vil skje. Jeg tviler meget sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hvis ikke du har søkt ung ufør før fylte 26 år ...

Anonymkode: aad1f...5e1

Man kan søke om uføretrygd med ung ufør-tillegget frem til man fyller 36 år, så lenge man kan dokumentere at man har vært arbeidsufør pga sykdom siden før fylte 26. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hvis ikke du har søkt ung ufør før fylte 26 år ...

Anonymkode: aad1f...5e1

Jeg søkte ufør da jeg var 28 og fikk ung ufør. Da hadde jeg fått annen trygd siden jeg var 19 så det var dokumentert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan få innvilget ung ufør etter fylte 26 dersom uførheten oppsto før dette. For meg betydde det at jeg fikk ung ufør tillegg selv om jeg søkte etter jeg var fylt 26. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror regjeringen trenger en ny hobby, eventuelt sykdom i nær familie, en liten flom, hva som helst som gjør at de får noe annet å fokusere på enn pengekutt for svake grupper i samfunnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2019 den 13.51, issomethingwrong skrev:

Her var det mye tipping.

Dere kan vente med å hate regjeringen til det eventuelt kommer holdepunkter for at dette faktisk vil skje. Jeg tviler meget sterkt.

Aldri noengang har vi vel hatt en regjering som har kuttet så mye for svakerestilte grupper (og samtidig gitt skattelettelser til de som har mest). Her kan alt skje.

Anonymkode: 05c8c...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kallemari
15 minutter siden, cathlin skrev:

Tror regjeringen trenger en ny hobby, eventuelt sykdom i nær familie, en liten flom, hva som helst som gjør at de får noe annet å fokusere på enn pengekutt for svake grupper i samfunnet. 

Siv Jensen har nylig opplevd sykdom og død i nær familie da svogeren hennes fikk hjernekreft og døde. Et latterlig innlegg.

Endret av Kallemari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Kallemari skrev:

Siv Jensen har nylig opplevd sykdom og død i nær familie da svogeren hennes fikk hjernekreft og døde. Et latterlig innlegg.

Da holder jeg en knapp på ny hobby. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...