Gå til innhold

Er det verdt å bruke advokat ved klage på nav vedtak?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På nav vedtak. Noen som har erfaring med det? Kan de bidra med mer enn informasjon som vi sitter inne med? 

Anonymkode: 0ffcc...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville først fulgt standard saksgang og brukt klageretten man har. Med et hvert vedtak NAV fatter, skal informasjon om denne ligge vedlagt. Jeg hadde formulert meg saklig, og begrunnet argumentene mine så godt som mulig. Ved nytt avslag kan Trygderetten være siste steg, og da kan man begynne å snakke om advokat.  

Selvsagt går det an å rådføre seg med en advokat rundt lovverket, men å gå til sak mot NAV med en gang er som regel unødvendig. En del fagforeninger og interesseorganisasjoner har avtale med advokatfirma, og tilbyr gratis konsultasjon.

Endret av FjellOgDalar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2019 den 0.27, AnonymBruker skrev:

På nav vedtak. Noen som har erfaring med det? Kan de bidra med mer enn informasjon som vi sitter inne med? 

Anonymkode: 0ffcc...c57

sjekk om du har rett på gratis rettshjelp

Anonymkode: 89b32...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav er ofte god advokatmat. Og jeg anbefaler deg å snakke med advokat så fort du får avslaget. De vil antageligvis hjelpe deg å skrive klage. Og er med deg veien videre. Å selv krangle med nav mens man holder tunga rett i munn, skaper et enormt unødvendig stress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2019 den 1.38, Kroniker'n skrev:

Nav er ofte god advokatmat. Og jeg anbefaler deg å snakke med advokat så fort du får avslaget. De vil antageligvis hjelpe deg å skrive klage. Og er med deg veien videre. Å selv krangle med nav mens man holder tunga rett i munn, skaper et enormt unødvendig stress. 

Jeg har tatt kontakt med gratis rettshjelp, men det er viderekommende juss studenter. Vet ikke om det er like bra som advokat? Det står at det jobber jurister der også. Regner med at de får veildning fra jurister. Neste steg blir å klage til trygderetten. Føler jeg trenger juridisk hjelp ja for jeg avhenger av skjønn får jeg inntrykk av. 

Anonymkode: 0ffcc...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...