Gå til innhold

Hvor mange kilo er dere og hvor høy?


Thebutterfly

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Marye skrev:

hvis jeg går ned til 50 kg der jeg skal ligge ifølge bmi

Det er ikke BMI som sier at du skal veie 50 kg hvis du er 160 høy, det er en gammel tommelfingerregel som ikke funker spesielt godt. Du må over 64 kg for at BMI skal definere deg som overvektig med høyde på 160 cm. 

Littegrann pluss / minus på normal BMI forteller ingen vesentlige ting om din helse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk for en del år siden ned fra 78 til 57 og da var jeg så flau over at puppene hadde krympet at jeg gikk med to bh’er over hverandre så jeg vil ikke under 65

Så får bmi bare føkke seg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Marye skrev:

Jeg gikk for en del år siden ned fra 78 til 57 og da var jeg så flau over at puppene hadde krympet at jeg gikk med to bh’er over hverandre så jeg vil ikke under 65

Så får bmi bare føkke seg selv:)

Så voksent.

Anonymkode: 40cc6...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marye skrev:

Jeg gikk for en del år siden ned fra 78 til 57 og da var jeg så flau over at puppene hadde krympet at jeg gikk med to bh’er over hverandre så jeg vil ikke under 65

Så får bmi bare føkke seg selv:)

Hehe ja ofte må man velge. Har ganske små pupper på vekta jeg har nå. Det er mest bare skinn. B-cup... 😛 Og med min høyde blir det ganske smått. Men pytt pytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, chickpea skrev:

Det trenger ikke være gourmet- mat, men tror du ikke at mer «skikkelig» mat i kroppen vil minske trangen til «nissematen»?

Hva om du lover deg selv en kakemann/skumnisse etter at du har spist en skål havregrøt, en skyr + frukt, eller omelett f.eks? Det er mat som metter, er rask å lage og tilfører kroppen næringsstoffer - ikke bare tomme kalorier. 

Jeg kan aldri spise sjokolade når jeg er sulten, for da greier jeg ikke stoppe. Men etter middag kan jeg holde meg til 1 bit, som jeg har bestemt meg for. Hvis man er smart, kan man få inn litt kosemat selv i et nokså stramt kaloribudsjett.

Jo, skulle tro det, men spiser jo vanlig mat mesteparten av tida. Har uansett lyst på - og det er alt eller ingenting - en nisse er meningsløst😬 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, cilie skrev:

Jo, skulle tro det, men spiser jo vanlig mat mesteparten av tida. Har uansett lyst på - og det er alt eller ingenting - en nisse er meningsløst😬 
 

Slik hadde jeg det også før - Da jeg la til rette for det. Dvs kjøpte jeg en hel pose med noe godt, potetgull eller en pose boller så spiste jeg alt. Derfor sluttet jeg å kjøpe store forpakninger. Da ble jeg etter hvert vant til å spise bare litt. Siden jeg kun kjøper slikt som kommer i små forpakninger. 

Det gjør jo at enkelte ting kjøper jeg aldri. Sånn som potetgull, en pose pops eller pepperkaker. Så det spiser jeg kun litt av hvis jeg er hos mamma eller det står en boks pepperkaker som smaksprøver på butikk. Hehe. Til min store glede har de begynt å selge smultringer i løsvekt. Så da kan jeg kjøpe 1-2 stk et par ganger i uken. 

Har etter hvert blitt vant til å ikke spise så mye når jeg unner meg noe godt. Men jeg kan fortsatt ikke plutselig kjøpe en boks pepperkaker og så tro at jeg skal klare å spise bare noen få stk. Sånn fungerer bare ikke jeg. 😛

Så kanskje det kan hjelpe for deg også? Jeg har også øvd meg på å heller forbinde helgen med ekstra god mat framfor frotsing av snop. Det går ganske greit etter noen uker. Hver lørdag og søndag koser jeg meg med en iskaffe også blir det av og til noe annet smått og godt, men ikke hver gang og ikke i slike mengder det var før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter nok en uke med under 4 timers søvn. Har prøvd å sove litt til i over 1,5 t nå, men bare å gi opp. Er kvalm, har hodepine, vond korsrygg og føler meg uggen. Begynner også å få vond hals. Har prøvd alt for søvn, men må visst bare leve slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, cilie skrev:

Starter nok en uke med under 4 timers søvn. Har prøvd å sove litt til i over 1,5 t nå, men bare å gi opp. Er kvalm, har hodepine, vond korsrygg og føler meg uggen. Begynner også å få vond hals. Har prøvd alt for søvn, men må visst bare leve slik.

Gikk du på søvn-kurs, eller skulle du undersøke det? Det høres fryktelig slitsomt å ha det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, påskelilje skrev:

Gikk du på søvn-kurs, eller skulle du undersøke det? Det høres fryktelig slitsomt å ha det sånn!

👍

Ikke meningen å dra i gang en dagbok her - men vil bare illustrere hvordan en del ting saboteres pga formen. Selv om det selvfølgelig er jeg som saboterer, men det er lite overskudd til å gjøre de rette valgene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, cilie skrev:

👍

Ikke meningen å dra i gang en dagbok her - men vil bare illustrere hvordan en del ting saboteres pga formen. Selv om det selvfølgelig er jeg som saboterer, men det er lite overskudd til å gjøre de rette valgene. 

Det forstår jeg. Jeg blir helt utafor når jeg en sjelden gang sover dårlig. Har vanligvis et godt sovehjerte, som mannen min misunner meg - han har ofte dårlige netter, men ikke sånn som det du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, påskelilje skrev:

Det forstår jeg. Jeg blir helt utafor når jeg en sjelden gang sover dårlig. Har vanligvis et godt sovehjerte, som mannen min misunner meg - han har ofte dårlige netter, men ikke sånn som det du beskriver.

Nå kjennes det rimelig håpløst ut, ja. Igjen våken før 04, med vond hals, stiv rygg og kvalme. 
NB! Tlf tas opp kun når håpet om å sove videre er borte. Er klar over problemet med den. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, cilie skrev:

Nå kjennes det rimelig håpløst ut, ja. Igjen våken før 04, med vond hals, stiv rygg og kvalme. 
NB! Tlf tas opp kun når håpet om å sove videre er borte. Er klar over problemet med den. 

Gjør det til en vane å A L D R I ta opp tlf etter du har lagt deg. Det er gjennomført mange studier som viser at søvnen påvirkes negativt av blått (skjerm)lys, og i den grad man skal lese på sengen skal man kun lese (helst kjedelige og søvndyssende) papirbøker på soverommet. Som du ser i lenken under - soverommet skal kun brukes til søvn og sex :)

https://forskning.no/lyset-fra-skjermen-forstyrrer-sovn-og-gjor-deg-trott-om-morgenen/517149

Se ellers gode råd her - tror kanskje en kveldstur, god & sunn mat og det å redusere øvrige problem i livet ville vært fint for deg :) 

https://www.lommelegen.no/søvn/artikkel/16-gode-rad-for-god-sovn/69109208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Kayia skrev:

Gjør det til en vane å A L D R I ta opp tlf etter du har lagt deg. Det er gjennomført mange studier som viser at søvnen påvirkes negativt av blått (skjerm)lys, og i den grad man skal lese på sengen skal man kun lese (helst kjedelige og søvndyssende) papirbøker på soverommet. Som du ser i lenken under - soverommet skal kun brukes til søvn og sex :)

https://forskning.no/lyset-fra-skjermen-forstyrrer-sovn-og-gjor-deg-trott-om-morgenen/517149

Se ellers gode råd her - tror kanskje en kveldstur, god & sunn mat og det å redusere øvrige problem i livet ville vært fint for deg :) 

https://www.lommelegen.no/søvn/artikkel/16-gode-rad-for-god-sovn/69109208

Takk for det - men dette er veldig godt kjent. Jeg skulle bare stått opp, men når formen er elendig uansett, ble jeg liggende. Har tro på søvn i natt - og på at jeg ryker på en forkjølelse. Igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2019 den 12.07, påskelilje skrev:

Det forstår jeg. Jeg blir helt utafor når jeg en sjelden gang sover dårlig. Har vanligvis et godt sovehjerte, som mannen min misunner meg - han har ofte dårlige netter, men ikke sånn som det du beskriver.

Jeg velger de nettene jeg merker at søvnen ikke kommer på tross av at jeg i blant har tatt Apodorm, å la være å sove i det hele tatt. Jeg orker ikke å ligge timesvis i sengen å vri meg og vente på en søvn som ofte ikke kommer. Vegrer meg også for å sove pga. mareritt. Da står jeg opp og gjør andre ting istedenfor, som om det skulle ha vært lys dag. Det går da gjerne 30-36 timer før jeg endelig kan sove igjen, men jeg takler det fint enda. Jeg er 38 år. Det blir en livsstil når det skjer omtrent en til to ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Takk for det - men dette er veldig godt kjent. Jeg skulle bare stått opp, men når formen er elendig uansett, ble jeg liggende. Har tro på søvn i natt - og på at jeg ryker på en forkjølelse. Igjen. 

Du har sikkert prøvd alt som kan prøves så sikkert bare irriterende med forslag, men jeg spør likevel. Har du forsøkt søvnrestriksjon? Det har fungert for mange med kroniske søvnvansker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Glitter skrev:

Du har sikkert prøvd alt som kan prøves så sikkert bare irriterende med forslag, men jeg spør likevel. Har du forsøkt søvnrestriksjon? Det har fungert for mange med kroniske søvnvansker. 

Takk, men har prøvd det ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 9.12.2019 den 4.58, cilie skrev:

Starter nok en uke med under 4 timers søvn. Har prøvd å sove litt til i over 1,5 t nå, men bare å gi opp. Er kvalm, har hodepine, vond korsrygg og føler meg uggen. Begynner også å få vond hals. Har prøvd alt for søvn, men må visst bare leve slik.

Huff, det der høres fryktelig slitsomt ut Cilie. Forstår at du innimellom blir ganske motløs. Jeg har ingen gode råd dessverre, men håper ikke alt er prøvd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

165 cm og 48 kg! Høres lite ut men er faktisk veldig tjukk med ridebukselår på så lav vekt, tro det eller ei! 

Anonymkode: 07eb1...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

165 cm og 48 kg! Høres lite ut men er faktisk veldig tjukk med ridebukselår på så lav vekt, tro det eller ei! 

Anonymkode: 07eb1...77c

Veldig tjukk? Det er umulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...